Nejlepší řidičské zážitky roku 2019: Co nás letos opravdu bavilo?

Shrnutí našich nejlepších aut roku 2019, ve kterém nechybí hodně nabroušený hot hatch, nesmyslný Mercedes nebo například nejvíce kontroverzní sportovní kupé roku.

Už za několik dnů skončí rok 2019 a začne celé nové desetiletí, což je nejvhodnější příležitostí k rekapitulaci uplynulého roku. Za posledních 12 měsíců jsme otestovali přibližně devadesát aut, z nichž jsme vybrali šest, na která se vážou naše největší řidičské zážitky letošního roku.

Toyota Yaris GRMN

„Toyota dělá nudná auta,“ to je pověst, se kterou tato automobilka bojuje už dlouhá desetiletí. Ne, nedělá. GT86, GR Supra a Yaris GRMN jsou důkazem, že Toyota umí dělat opravdu skvělá zábavná auta. Yaris GRMN je s kompresorovou čtyřválcovou osmnáctistovkou, šestikvaltem a samosvorem hodně nabroušeným ostrým hatchbackem ze staré školy, který vás pohltí a nepustí. Škoda, že jich vzniklo jen 400.

Toyota Yaris GRMN: S charakterem závodníka

Kia Stinger GT 3.3 V6

Korejská auta byla dlouhou dobu terčem posměchu, ale nejnovější modely tamních automobilek musíme brát vážně. Bývalý šéf divize BMW M se zasloužil o to, aby Stinger byl opravdu povedeným autem. A skutečně takový je. Hlavním důvodem, proč jsme zařadili šestiválcový Stinger GT na seznam největších řidičských zážitků letošního roku je skutečnost, že jsme s ním vyrazili na legendární Nordschleife, kde jsem s ním obkroužil své úplně první kolo.

Poprvé na Nordschleife: Zelené peklo na vlastní kůži

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4-door Coupe

Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 63 S je možná tím nejvíce nesmyslným autem na tomto seznamu. Opravdu někdo potřebuje auto se vzhledem expresní limuzíny, ale jízdními vlastnostmi supersportu? Je extrémně rychlé, extrémně nepohodlné a extrémně hlučné. Zkrátka je to auto, které je naprosto zbytečné, ale právě proto ho máme rádi.

Mercedes-AMG GT 63 S 4-door Coupe: Vzhled limuzíny, dynamika supersportu

Porsche 911 Carrera S (997)

Porsche 911 jsme chtěli řídit už dlouhou, ale poprvé jsme si jej osahali až letos v létě. Byla to Carrera S (997) s továrním aerokitem a fantastickým zeleným lakem. Hlavním důvodem, proč je na tomto seznamu, je atmosférický šestiválcový boxer, který se vytáčí k sedmi tisícům otáčkám a jeho zvuk se zarývá pod kůži. Přidejte si k tomu hydraulický posilovač řízení, šestistupňový manuál a pohon zadních kol a vyjde vám dokonalé řidičské auto.

Porsche 911 Carrera S: Nejlepší dostupná 911 pro opravdové řidiče?

Toyota GR Supra

Toyota GR Supra byla netrpělivě očekávaná, ale kvůli společnému vývoji s BMW Z4 se rychle zařadila k nejrozporuplnějším autům letošního roku. Už jsme ji krátce řídili, a přestože jí chybí vlastní charakter, určitě je dost dobrým sportovním autem. Od BMW Z4 M40i se odlišuje hlavně hravějším naladěním podvozku a výbušnějšími reakcemi řadového šestiválce. V roce 2020 ji vyzkoušíme pořádně a patří k našim největším očekáváním.

Rolls-Royce Dawn

Můžete na světě řídit něco víc než Rolls-Royce? Tohle byl nejluxusnější, nejdražší, nejpompéznější a zdaleka také nejpomalejší řidičský zážitek letošního roku. Rolls-Royce Dawn byl možná jediným letošním autem, se kterým jsem neměl nutkání jet rychle, protože za volantem Rollsu prostě není kam spěchat. A déle si to užijete.

Exkluzivně za volantem Rolls-Royce Dawn: Řídili jsme nejluxusnější kabriolet na trhu

Ford GT: Vzpomínka na Le Mans

Americký Ford se v novém tisíciletí rozhodl připomenout historii svých nejslavnějších modelů. Kromě jmen Mustang a Thunderbird značka oživila i jméno legendárního vítěze nejznámějšího vytrvalostního závodu na světě.

Číst celé

Subaru Tribeca: Velké SUV pro USA se prodávalo i v Čechách

V historii Subaru byla sedmimístná Tribeca největším modelem značky na evropském trhu a zároveň byla vozem Subaru s nejobjemnějším motorem pod kapotou.

Číst celé

SOSNOVÁ CLASSIC 2023

Sosnová Classic 2023 letos oslaví nádherných 120 let od vůbec prvního závodu v oblasti Českolipska.

Číst celé

Hachi-Roku pro Drift Kinga: Kompletní specifikace Toyoty AE86 Keiichiho Tsuchiyy

Keiichi Tsuchiya, Toyota Sprinter Trueno AE86 a driftování společně vytváří jeden z vrcholů japonské automobilové scény.

Číst celé

Honda Civic 1.4 iS: Slabý hatchback, který naučí základy sportovní jízdy

První auta jsou něčím, co v nás benzínových šílencích zanechá vzpomínky na celý život. To moje bylo kompromisem mezi nízkými provozními náklady a zábavou. První zkušenosti se sportovní jízdou jsem nabyl ve svém stříbrném hatchbacku z Japonska, na který dodnes vzpomínám.

Číst celé

K životnímu nákupu stačí 2 miliony. Tahle auta musíte koupit právě teď

Ceny na trhu s ojetými zajímavými auty rostou skoro exponenciální řadou, ale pokud máte pod postelí schované dva miliony, můžete pořídit opravdu skvělá sportovní a supersportovní auta. Tohle je můj výběr.

Číst celé