Walter Wolf Specials: Speciální Countache na přání kanadského byznysmena

Walter Wolf nebyl spokojený se standardním Countachem a vyžádal si speciální úpravy, které se zapsaly do dějin Lamborghini. Countach s impozantním křídlem se stal legendou.

Když jste milionářem, můžete dělat, co chcete. Milujete rychlá auta, ale toužíte po něčem opravdu speciálním? S tučným bankovním kontem můžete zaúkolovat Ferrari, aby vám ve spolupráci s Pininfarinou vyvinulo unikátní supersport na míru za použití technologií závodních vozů, nebo si můžete sladit superluxusní kabriolet Rolls-Royce s vaším oblíbeným motorovým člunem Riva. V sedmdesátých letech propůjčil jeden kanadský byznysmen své jméno jednomu z nejdivočejších Lamborghini všech dob a pomohl celé společnosti.

Walter Wolf vydělal obrovské jmění prodejem ropných vrtných zařízení, což byl v Kanadě nejvýhodnější byznys. Wolf, který se původně narodil v Rakousku, poté vstoupil do světa Formule 1 a financoval mladého odhodlaného inženýra jménem Frank Williams. Wolf nakonec koupil celý začínající tým Frank Williams Racing Cars, který spojil se zbytky týmu Hesketh a založil vlastní tým Walter Wolf Racing. Williams se možná cítil vyhnaný, ale měl dostatek kapitálu na to, aby mohl začít znovu a založit nový tým Williams F1.

Pro Waltera Wolfa to fungovalo dobře. Jeho závodní tým měl své vlastní hodinky, cigarety, toaletní vodu a motocykl Suzuki Walter Wolf RG500. První sezóna týmu v roce 1977 byla jeho vrcholem. S Jody Scheckterem za volantem vyhrál tři velké ceny: Argentinu, Monako a domácí Kanadu, ale takový úspěch se už nikdy neopakoval. V roce 1979 se Scheckter rozhodl odejít do Ferrari a Wolf podepsal smlouvu s Jamesem Huntem, který odešel v polovině sezóny. Zbrusu nový monopost dokončil pouze tři ze všech závodů, ale nezískal jediný bod. Wolf prodal tým Emersonovi Fittipaldimu a opustil motoristický sport.

Walter Wolf se během dobrodružství ve Formuli 1 stal velkým podporovatelem automobilky Lamborghini. Každý rok nebo dva kupoval novou Miuru a dokonce si koupil několik terénních Lamborghini LM002, aby později zjistil, že je nemá rád. Když Lamborghini v první polovině sedmdesátých let představilo Countach, Walter Wolf byl zákazníkem, se kterým továrna automaticky počítala. Wolf si koupil bílý Countach LP400, který ale nedokázal naplnit jeho očekávání.

Je možné, že Walter Wolf zavolal hlavnímu inženýrovi Lamborghini Gianovi Paolo Dallarovi, možná uprostřed noci, kvůli nepříjemnosti časových pásem. Walter Wolf byl rovněž inženýr a věděl přesně, co chce. V první řadě chtěl výkonnější motor, lepší ovladatelnost, silnější brzdy a širší pneumatiky. Neřešil, kolik peněz to bude stát, ale chtěl, aby to v Lamborghini udělali. A oni to opravdu udělali.

V historii Lamborghini se Walter Wolf proslavil svým červeno-černým Countachem z roku 1975, který poháněl silnější pětilitrový V12. Širší kola s pneumatikami Pirelli P7 si vyžádala rozšíření blatníků, které doplňoval přepracovaný bodykit s předním splitterem a nastavitelným zadním křídlem. To sice zhoršovalo aerodynamiku, ale vypadalo sakra dobře! Countach dostal speciální osmipístkové brzdy od AP Racing, spojku Borg & Beck a rychlejší řízení s volantem z monopostu F1 se znakem „Walter Wolf“.

O rok později si Walter Wolf nechal vyrobit druhý speciální Countach ve světle modrém laku od Bugatti, který rovněž poháněl pětilitrový dvanáctiválec o 500 koních. Dokončený vůz si nakonec nevyzvedl a tak na neznámou dobu zůstal ve vlastnictví automobilky. Impozantní křídlo se dočkalo vylepšení, protože nově bylo nastavitelné elektronicky z kabiny. Světle modrý Countach byl ozdoben Wolfovými pečetěmi, kanadskými vlajkami a zlatými koly.

Wolfův třetí zakázkový Countach byl ve skutečnosti prvním vyrobeným Countachem LP400 S. Měl stejný pětilitrový dvanáctiválec, dvoukotoučovou spojku, ale osmipístkové brzdy byly vybaveny regulací brzdného účinku z kabiny. Poslední speciální Countach Waltera Wolfa vznikl v agresivní kombinaci tmavě modrého a černého laku se zlatými linkami a koly. Automobilka jej použila při oficiálním představení verze LP400 S na autosalonu v Ženevě, kde byl zbaven typického křídla.

Průmyslník Walter Wolf patřil k váženým zákazníkům italské automobilky. V roce 1975 mu Lamborghini dokonce vyrobilo Miuru P400 SV z nevyužitých dílů tři roky poté, co oficiálně zastavilo její výrobu. Lamborghini se inspirovalo speciálními požadavky Waltera Wolfa a upravený bodykit se stal součástí sériové výbavy legendárního supersportu a úchvatné křídlo přesvědčilo další zákazníky, aby si jej taktéž koupili. Trojice unikátních Countachů je dnes známa jako „Walter Wolf Specials“. Červený a tmavě modrý Countach se v současnosti nachází u sběratelů z Japonska a světle modrý exemplář v odstínu Bugatti stojí ve sbírce u našich německých sousedů.

La Voiture Noire: Je čtvrtý Atlantic nenávratně ztracen?

Bugatti vyrobilo pouze čtyři exempláře Type 57 SC Atlantic, kvůli čemuž se dnes jedná o extrémně vzácná auta. Jeden z nich, známý jako La Voiture Noire, však stále chybí.

Číst celé

Honda Beat: Soichirovo poslední dítě

Miniaturní roadster s vysokootáčkovým tříválcem pod kapotou je auto, které by chtěla alespoň jednou v životě řídit většina fanoušků japonských sportovních aut.

Číst celé

Připomeňte si, jak Lotus ohromil svět v roce 2010

Malá britská značka v roce 2010 plánovala slibnou budoucnost a cestu na špici. O několik měsíců později však byl přislíbený kapitál zamítnut a pět krásných konceptů upadlo v zapomnění.

Číst celé

Bugatti Type 35: Historie nejúspěšnějšího závodního Bugatti všech dob

Legendární Bugatti Type 35 získalo více než tisíc závodních úspěchů v soutěžích Grand Prix a závodech na dlouhé vzdálenosti.

Číst celé

Toyota 2000 GT Convertible: Japonská kráska z bondovky

Toyota 2000GT se ukázala jako skvělé auto pro pátou bondovku, ale vysoký vzrůst Seana Conneryho si vyžádal vývoj otevřené verze Convertible.

Číst celé

Campagnolo: Od bicyklů přes NASA a sporťáky zase zpátky

Campagnolo je legendou v silniční cyklistice, ale jako průkopníci lití hořčíkových slitin se uplatnili i v nám zajímavějších oborech.

Číst celé