RAUH-Welt BEGRIFF: Rozšířená Porsche dobyla svět

Stačí, aby někdo vyslovil jednoduchou zkratku “RWB” a okamžitě pochopíte, oč tu běží. Nicméně, znáte začátek příběhu bláznivě rozšířených Porsche?

Japonský tuningový směr RWB je proti srsti velké části milovníků a sběratelů klasických Porsche 911. Kola široká jako šišky salámu schovaná v obrovsky rozšířené karoserii, jež je většinou vyzdobena obrovským křídlem. To je styl, který naopak milovníci upravených aut hltají ve velkém.

Akira Nakai, známý také jako Nakai-san, o sobě poprvé davá vědět v devadesátých letech, kdy je členem drifterského týmu Rough World. V té době však neřídí legendární počin Ferdinanda Porsche, ale tehdy obyčejnou Toyotu Corollu AE86. Své první Porsche si pořizuje až ve svých 28 letech. V době, kdy pracuje jako automechanik v karosárně. Vozem, který Nakai-sana navždy proslaví, je poškozené Porsche 911 Turbo (930).

Krátce poté se pouští do stavby jedné z nejslavnějších upravených 911 všech dob. Není tajemstvím, že si zakládá na exkluzivitě každého vyrobeného exempláře. To vede k pojmenování každé upravené 911 jménem, jenž ji navždy spojí s jejím majitelem. Nakai-san je milovníkem belgického ležáku, což je jasným impulzem pro zvolení jména prvního exempláře. Matné černé Porsche je po celém světě známé jako „Stella Artois“.

V devadesátých letech Akira Nakai oficiálně zakládá společnost RAUH-Welt BEGRIFF. V německém překladu „rauh“ znamená rough, „welt“ znamená world a „begriff“ je výrazem pro koncept. Název společnosti je poctou historii a způsobu myšlení zakladatele. Šíleně rozšířená Porsche se okamžitě stávají světovou senzací.

Každý z bodykitů pro 911 série 930, 964 a 993 je inspirován tovární variantou GT2 poslední zmíněné generace a je uzpůsoben na míru dle přání zákazníka. Obsahuje nový přední a zadní nárazník, nástavce prahů, zadní spoiler, rozšířené blatníky a další prvky. Záleží jen na majitele, zda dá přednost decentnímu rozšíření, a nebo se přikloní k brutálně širokému vozu. Nabídka RWB kromě bodykitu obsahuje vhodné podvozkové díly, kola či doplňková křidélka.

Po uzavření objednávky už zbývá jen dohodnout termín, kdy sám mistr Nakai-san přicestuje z Japonska do vámi zvolené garáže kdekoliv po světě a osobně vůz sestaví. Zakládá si na zhotovení celého vozu v přesně daném termínu, kvůli kterému se jeho práce mnohdy protáhne do pozdních nočních hodin. To však není problém, protože je poháněn cigaretami a milovaným pivem Stella Artois.

Přestože si mnoho majitelů, hlavně v domácím Japonsku, nechává vozy stavět hlavně pro okruhové použití, Akira věnuje veškerou péči tomu, aby celý tuningový kit na daný vůz sedl na milimetry. Svůj závodní stroj tak můžete vzít a vystavit ho na nejbližší show. Pro mnohé může být překvapením, že je bodykit aerodynamicky funkční.

Tuning vozů, kterými jsou vzduchem chlazená Porsche, bude vždy diskutabilní. Podle některých je Akira Nakai-san šílenec, podle jiných je génius. Na závěr by bylo vhodné zmínit myšlenku každého dalšího RWB: „V podstatě je tuning o svobodě. Je to naše vlastní cesta. Neexistují zde žádná pravidla a regulace. Můžete dělat, cokoliv se vám zachce.“

Peugeot 106 Rallye: Plecháče, muší váha, ale hlavně radost z řízení

Francouzský hothatch z devadesátých let je jasným důkazem, že i auto plechovými koly může vypadat skvěle.

Číst celé

Jak Alfa Romeo získala zpět svůj neodolatelný šarm díky 8C Competizione

Exkluzivní Alfa Romeo 8C Competizione pomohla italské automobilce s návratem k tradičním hodnotám a odstartovala celou novou éru.

Číst celé

Porsche 924 Carrera GT: Zapomenutý homologační speciál

Model 924 se pro Porsche stal krokem vedle, který byl ještě ke všemu drahý. Společnost to však nevzdala a postupným vývojem zkonstruovala ostrý speciál, s nímž značka dostala druhý dech.

Číst celé

Ford Mustang mohl být první běžnou čtyřkolkou

Legendární americký sporťák s pohonem všech kol? Ano, i to byla myšlenka lidí z Fordu v době, kdy Mustang zažíval boom.

Číst celé

RAUH-Welt BEGRIFF: Rozšířená Porsche dobyla svět

Stačí, aby někdo vyslovil jednoduchou zkratku “RWB” a okamžitě pochopíte, oč tu běží. Nicméně, znáte začátek příběhu bláznivě rozšířených Porsche?

Číst celé

Top Fuel Dragster: 500 km/h za 4 sekundy

Akcelerace shodná s vystřelením z katapultu a šílené provozní náklady. Vrcholová třída dragsterů vyžaduje obrovskou porci odhodlání.

Číst celé