RAUH-Welt BEGRIFF: Rozšířená Porsche dobyla svět

Stačí, aby někdo vyslovil jednoduchou zkratku “RWB” a okamžitě pochopíte, oč tu běží. Nicméně, znáte začátek příběhu bláznivě rozšířených Porsche?

Japonský tuningový směr RWB je proti srsti velké části milovníků a sběratelů klasických Porsche 911. Kola široká jako šišky salámu schovaná v obrovsky rozšířené karoserii, jež je většinou vyzdobena obrovským křídlem. To je styl, který naopak milovníci upravených aut hltají ve velkém.

Akira Nakai, známý také jako Nakai-san, o sobě poprvé davá vědět v devadesátých letech, kdy je členem drifterského týmu Rough World. V té době však neřídí legendární počin Ferdinanda Porsche, ale tehdy obyčejnou Toyotu Corollu AE86. Své první Porsche si pořizuje až ve svých 28 letech. V době, kdy pracuje jako automechanik v karosárně. Vozem, který Nakai-sana navždy proslaví, je poškozené Porsche 911 Turbo (930).

Krátce poté se pouští do stavby jedné z nejslavnějších upravených 911 všech dob. Není tajemstvím, že si zakládá na exkluzivitě každého vyrobeného exempláře. To vede k pojmenování každé upravené 911 jménem, jenž ji navždy spojí s jejím majitelem. Nakai-san je milovníkem belgického ležáku, což je jasným impulzem pro zvolení jména prvního exempláře. Matné černé Porsche je po celém světě známé jako „Stella Artois“.

V devadesátých letech Akira Nakai oficiálně zakládá společnost RAUH-Welt BEGRIFF. V německém překladu „rauh“ znamená rough, „welt“ znamená world a „begriff“ je výrazem pro koncept. Název společnosti je poctou historii a způsobu myšlení zakladatele. Šíleně rozšířená Porsche se okamžitě stávají světovou senzací.

Každý z bodykitů pro 911 série 930, 964 a 993 je inspirován tovární variantou GT2 poslední zmíněné generace a je uzpůsoben na míru dle přání zákazníka. Obsahuje nový přední a zadní nárazník, nástavce prahů, zadní spoiler, rozšířené blatníky a další prvky. Záleží jen na majitele, zda dá přednost decentnímu rozšíření, a nebo se přikloní k brutálně širokému vozu. Nabídka RWB kromě bodykitu obsahuje vhodné podvozkové díly, kola či doplňková křidélka.

Po uzavření objednávky už zbývá jen dohodnout termín, kdy sám mistr Nakai-san přicestuje z Japonska do vámi zvolené garáže kdekoliv po světě a osobně vůz sestaví. Zakládá si na zhotovení celého vozu v přesně daném termínu, kvůli kterému se jeho práce mnohdy protáhne do pozdních nočních hodin. To však není problém, protože je poháněn cigaretami a milovaným pivem Stella Artois.

Přestože si mnoho majitelů, hlavně v domácím Japonsku, nechává vozy stavět hlavně pro okruhové použití, Akira věnuje veškerou péči tomu, aby celý tuningový kit na daný vůz sedl na milimetry. Svůj závodní stroj tak můžete vzít a vystavit ho na nejbližší show. Pro mnohé může být překvapením, že je bodykit aerodynamicky funkční.

Tuning vozů, kterými jsou vzduchem chlazená Porsche, bude vždy diskutabilní. Podle některých je Akira Nakai-san šílenec, podle jiných je génius. Na závěr by bylo vhodné zmínit myšlenku každého dalšího RWB: „V podstatě je tuning o svobodě. Je to naše vlastní cesta. Neexistují zde žádná pravidla a regulace. Můžete dělat, cokoliv se vám zachce.“

Ford Mustang GT-R Concept: Pojízdný katalog Ford Racing

Katalog závodních doplňků lze připravit různými způsoby. Můžete jej vytisknout, udělat digitálně či jej rovnou vyrobit.

Číst celé

40 rychlostních rekordů. Tím se pyšní Mazda RX-8

Čtyřiadvacetihodinová rekordní jízda se odehrála v roce 2005 na německém závodním oválu pod dohledem Mezinárodní automobilové federace.

Číst celé

Honda Civic 4WD Shuttle: Podivný inovátor s pohonem jako v Porsche 959

Honda Civic 4WD Shuttle byla ošklivým praktickým autem, ale byla vybavena technologií, kterou běžně měla pouze výrazně dražší výkonná auta.

Číst celé

Auto roku podle Honzy

Soudy petrolheada založené na selských datech a referencích ostatních. Hledám hodnotné nabídky z nových aut, která mi nejvíce utkvěly v hlavě. Dal sem si hranici 200 koní, takže na nominaci nedosáhl Duster.

Číst celé

5 zajímavostí o legendárním Jeepu Willys, který pomohl Spojencům vyhrát válku

Jeep Willys byl skutečným čtyřkolovým hrdinou druhé světové války. Připravili jsme pro vás 5 zajímavostí, které o něm možná nevíte.

Číst celé

Závodění v Americe napravilo pověst Audi

Monstra s pohonem všech čtyř kol kralovala na amerických okruzích a započala část úspěšné historie Audi v motorsportu.

Číst celé