Ferrari Testarossa Spider: Unikát s manuálem i automatem zároveň

Unikátní otevřené Ferrari Testarossa vzniklo na míru pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Kromě toho, že se jedná o jediný originální Spider, bylo tohle auto vybavené netradiční převodovkou.

Gianni Agnelli byl jedním z největších italských průmyslníků, kteří kdy žili. Agnelli se na začátku druhé poloviny šedesátých let stal ředitelem Fiatu, jehož byl hlavním akcionářem, a mezi ostatními členy vlivné italské společnosti se proslavil svou extrovertní povahou. Jako opravdový čistokrevný muž naplněný vášní pro život s výrazným stylem rád ukazoval svůj životní úspěch. To se samozřejmě týkalo i jeho vlastních vozů, ke kterým se řadilo i jedinečné Ferrari Testarossa Spider.

Přestože po světě jezdí několik různých exemplářů, kromě jednoho jediného se jedná o pozdější zakázkové přestavby. Ferrari oficiálně vyrobilo jednu Testarossu Spider, kterou si v roce 1986 speciálně objednal Gianni Agnelli. Italský byznysmen rád sbíral unikátní vozy, o čemž svědčí i jediné vyrobené exempláře modelů jako Lancia Delta Integrale Spider nebo Fiat Multipla Spider.

Když se Ferrari pustilo do práce na Testarosse Spider, okamžitě zjistilo, že pouhé uříznutí střechy nebude fungovat. Návrháři museli kompletně přepracovat zadní část supersportu, aby zajistili, že jeho klínovitý tvar bude vypadat dobře jak bez střechy, tak i s ní. Inženýři mezitím hledali způsob, jak co nejefektivněji zpevnit podlahu. Všechny zúčastněné týmy vynaložily velké úsilí, aby výsledné dílo opravdu fungovalo a bylo krásné.

Ferrari Testarossa Spider vypadalo stejně exkluzivně jako jeden z mnoha obleků pana Agnelliho na míru. Konstruktérům se podařilo vyztužit podvozek natolik, aby mohl za sedadly zůstat plochý vidlicový dvanáctiválec o výkonu 390 koní. Zatímco většina zákazníků Ferrari volila červený odstín, Agnelli zvolil stříbrný lak s tmavě modrým koženým čalouněním. Proč? První dvě písmena příjmení Agnelli jsou AG, což je chemická značka stříbra v periodické tabulce prvků.

Superauto, které je fascinující už na povrchu, však skrývá ještě jednu zajímavou vlastnost, která Agnellimu usnadňovala řízení po autonehodě v době jeho mládí. Agnelli byl opravdový nadšený řidič, který zbožňoval řazení manuální převodovkou, ale kvůli dřívějšímu zranění to pro něj bylo občas nepříjemné. Výrobce převodovky Valeo vyvinul systém, který stisknutím tlačítka změnil manuální převodovku Testarossy na automatickou. Pedál spojky dokonce v tu chvíli zmizel pod palubní deskou jako ve špionážním filmu! Fascinující auto vlastněné fascinujícím mužem.

Život s Mazdou RX-8: Olej je život, život je olej

Dlouho jsem nechápal, proč je tolik RX-8 zanedbaných a zničených. Trvalo mi necelých 24 hodin, abych pochopil.

Číst celé

Pět předválečných závoďáků, které pravděpodobně neznáte

Pětice závodních aut, v nichž jezdili jen ti nejbláznivější muži na planetě. Kolik z nich znáte?

Číst celé

BMW 507 málem potopilo celou značku

Původně to měl být jistý úspěch, ale již po krátké době by byli všichni zúčastnění raději, kdyby je to nikdy nenapadlo.

Číst celé

Americká automobilová kultura 50. let: Počátek muscle cars, hot rodů a tuningu

Padesátá léta minulého století byla obdobím poválečné svobody. Americký automobilový průmysl začal rapidně vzkvétat a zrodila se odvětví, která existují dodnes.

Číst celé

Karosárna Bertone byla továrnou na dokonalost

Je těžké uvěřit, kam se automobilový průmysl za více než 100 let dostal. Karosář byl vždy někým výjimečným a vysoce respektovaným. Vývoj aut se samozřejmě postupem času přizpůsobuje měnícím se potřebám společnosti. Pro milovníky starých krásných karoserií je dnešní moderní doba kacířská. Pokud jste i vy mezi těmito lidmi, bude se vám zaručeně líbit tento fotospeciál.

Číst celé

Nejslavnější Shelby GT500 na světě. Jak vznikla novodobá Eleanor?

Hlavní hvězdou filmu Gone in 60 Seconds nebyl Nicolas Cage, ale unikátní Shelby GT500 z roku 1967, který se proslavil jako „Eleanor“.

Číst celé