Mustang filmového zabijáka: Není to jen auto. Je to auto Johna Wicka

Filmový Ford Mustang Mach 1 smyšleného zabijáka Johna Wicka není zajímavý jen pro své technické parametry, ale také pro svůj vliv na automobilový a filmový svět.

Libanonský herec Keanu Reaves se ve světě filmových nadšenců nejvíce proslavil jako profesionální zabiják John Wick. Profesionální zabiják se silným respektem amerického podsvětí, jež byl donucen oprášit zbraně poté, co mladí a sebevědomí gangsteři napadli jeho dům, zabili jeho psa a ukradli jeho vzácný Mustang BOSS 429. V tom okamžiku začíná dlouhý filmový příběh legendárního zabijáka, který prahne po pomstě kvůli autu.

John Wick se na začátku příběhu vyrovnává se ztrátou milované manželky, jež prohrála svůj boj se smrtelnou nemocí. Wick se pomalu rozpadá, tráví čas řízením svého Mustangu Mach 1 až do chvíle, kdy je vyprovokován synem jednoho z vlivných gangsterů v New Yorku. Tímto momentem se začíná rozjíždět náš oblíbený filmový příběh o zkušeném a jen těžko porazitelném zabijákovi, který podle pověsti zabil nepřítele tužkou. Obyčejnou tužkou.

Pokud jste filmovou sérii o Johnu Wickovi zatím neviděli, napravte to. Nebudeme vám detailně vyprávět o zajímavostech z příběhu, ale přiblížíme vám skutečnost filmového Mustangu. O Mustangu, který není obyčejným autem. Je autem Johna Wicka.

Čtěte také: Ford Mustang BOSS 429: Závodní osmiválec málem žral tenisové míčky

Krátce po pohřbu manželky John Wick vyrazí se svým novým psem na projížďku, aby nakoupil jídlo a natankoval svůj osmiválcový muscle car. Když se chystá odjet z benzínky, zastaví vedle něj tři muži a jeden z nich si všimne Wickova mustangu. Pochválí mu jeho „BOSS 429“ a zeptá se, zda je to ročník 1970? Wick jej opraví, když mu odpovídá, že je to ročník 1969, nikoli 1970. Zajímavé ale je, že John Wick ve filmu nezmíní, že onen Mustang ve skutečností není vrcholnou verzí BOSS 429, ale je obyčejnější verzí Mach 1.

Muži z čerpací stanice ale sledovali Johna Wicka do jeho domu, který později toho dne přepadli a ukradli šedý Mustang. Bývalý zabiják je nucen vystoupit ze stínů a vydat se na dobrodružství, jehož cílem je získat své auto zpět.

Filmový Mustang není skutečný Mustang BOSS 429

I když se ve filmu o Wickova Mustangu mluví jako o sběratelsky cenném exempláři BOSS 429, ve reálném světě jde o běžnější Mustang Mach 1. Jasným důkazem je skutečnost, že je vůz vybaven automatickou převodovkou, zatímco všechny vyrobené exempláře BOSS 429 modelového roku 1969 byly vybaveny čtyřstupňový manuál.

Volič automatické převodovky je rozpoznatelným ve druhém filmu, když John ukradne své auto zpět, popadne rukojeť StarShifter Automatic a vrazí tam zpátečku. To ukazuje, že to rozhodně není manuální převodovka, a tedy ani BOSS 429. Originální Mustangy BOSS 429 navíc mají mnohem větší nasávání čerstvého vzduchu na kapotě.

A kolik Mustangů filmaři potřebovali? Při natáčení bylo použito celkem 5 Mustangů, z nichž všechny byly zničeny při přestřelkách a akčních scénách.

Ferrari 156 F1 Sharknose: Změna pravidel v F1 pomohla Ferrari vyhrávat

Monopost Ferrari 156 vznikl na začátku 60. let poté, co změna pravidel ve Formuli 1 vyžadovala menší motory. Ferrari nasadilo již ověřený motor z Formule 2 a okamžitě vítězilo.

Číst celé

Porsche 356/01: Počátek historie Porsche vznikl ve skromných poválečných podmínkách

Porsche se zapsalo do automobilové historie jako jeden nejslavnějších výrobců sportovních vozů. První vyrobený vůz značky vznikl v těžkých poválečných podmínkách poraženého Německa, ale byl okamžitým úspěchem.

Číst celé

Aston Martin DB6: Následovník DB5 z Newport Pagnell

Ikonický Aston Martin DB5 byl zdařilým luxusním grand tourerem. Vedení značky se tedy rozhodlo, že by měl být následovník jen jeho vylepšenou verzí.

Číst celé

Ferves Ranger: Miniaturní off-road od Ferrariho pro italské zemědělce

Ferves Ranger vyvinul Carlo Ferrari za použití dílů z lidových Fiatů 500 a 600.

Číst celé

Lamborghini LM002: Nepřijato do vojenské služby

Lamborghini postupně odhaluje světu své nové luxusní SUV, které se stane nástupcem mastodonta jménem LM002, jenž byl prvním sériově vyráběným offroadem ze Sant‘ Agaty Bolognese.

Číst celé

Ferrari 360: První sériové celohliníkové Ferrari. Co mělo společného s Enzem?

Příchod Hondy NSX otřásl trhem superaut. Japonci totiž dokázali vyrobit rychlé auto, které bylo vhodné i pro každodenní použití. Ferrari se muselo začít snažit, následkem čehož vyvinulo povedený typ F355, ale až s blížícím se novým miléniem se Italům podařil opravdový úspěch – Ferrari 360.

Číst celé