Mustang filmového zabijáka: Není to jen auto. Je to auto Johna Wicka

Filmový Ford Mustang Mach 1 smyšleného zabijáka Johna Wicka není zajímavý jen pro své technické parametry, ale také pro svůj vliv na automobilový a filmový svět.

Libanonský herec Keanu Reaves se ve světě filmových nadšenců nejvíce proslavil jako profesionální zabiják John Wick. Profesionální zabiják se silným respektem amerického podsvětí, jež byl donucen oprášit zbraně poté, co mladí a sebevědomí gangsteři napadli jeho dům, zabili jeho psa a ukradli jeho vzácný Mustang BOSS 429. V tom okamžiku začíná dlouhý filmový příběh legendárního zabijáka, který prahne po pomstě kvůli autu.

John Wick se na začátku příběhu vyrovnává se ztrátou milované manželky, jež prohrála svůj boj se smrtelnou nemocí. Wick se pomalu rozpadá, tráví čas řízením svého Mustangu Mach 1 až do chvíle, kdy je vyprovokován synem jednoho z vlivných gangsterů v New Yorku. Tímto momentem se začíná rozjíždět náš oblíbený filmový příběh o zkušeném a jen těžko porazitelném zabijákovi, který podle pověsti zabil nepřítele tužkou. Obyčejnou tužkou.

Pokud jste filmovou sérii o Johnu Wickovi zatím neviděli, napravte to. Nebudeme vám detailně vyprávět o zajímavostech z příběhu, ale přiblížíme vám skutečnost filmového Mustangu. O Mustangu, který není obyčejným autem. Je autem Johna Wicka.

Čtěte také: Ford Mustang BOSS 429: Závodní osmiválec málem žral tenisové míčky

Krátce po pohřbu manželky John Wick vyrazí se svým novým psem na projížďku, aby nakoupil jídlo a natankoval svůj osmiválcový muscle car. Když se chystá odjet z benzínky, zastaví vedle něj tři muži a jeden z nich si všimne Wickova mustangu. Pochválí mu jeho „BOSS 429“ a zeptá se, zda je to ročník 1970? Wick jej opraví, když mu odpovídá, že je to ročník 1969, nikoli 1970. Zajímavé ale je, že John Wick ve filmu nezmíní, že onen Mustang ve skutečností není vrcholnou verzí BOSS 429, ale je obyčejnější verzí Mach 1.

Muži z čerpací stanice ale sledovali Johna Wicka do jeho domu, který později toho dne přepadli a ukradli šedý Mustang. Bývalý zabiják je nucen vystoupit ze stínů a vydat se na dobrodružství, jehož cílem je získat své auto zpět.

Filmový Mustang není skutečný Mustang BOSS 429

I když se ve filmu o Wickova Mustangu mluví jako o sběratelsky cenném exempláři BOSS 429, ve reálném světě jde o běžnější Mustang Mach 1. Jasným důkazem je skutečnost, že je vůz vybaven automatickou převodovkou, zatímco všechny vyrobené exempláře BOSS 429 modelového roku 1969 byly vybaveny čtyřstupňový manuál.

Volič automatické převodovky je rozpoznatelným ve druhém filmu, když John ukradne své auto zpět, popadne rukojeť StarShifter Automatic a vrazí tam zpátečku. To ukazuje, že to rozhodně není manuální převodovka, a tedy ani BOSS 429. Originální Mustangy BOSS 429 navíc mají mnohem větší nasávání čerstvého vzduchu na kapotě.

A kolik Mustangů filmaři potřebovali? Při natáčení bylo použito celkem 5 Mustangů, z nichž všechny byly zničeny při přestřelkách a akčních scénách.

Rudolf Uhlenhaut: Brilantní inženýr Mercedesu a otec legendárního Gullwingu

Rudolf Uhlenhaut byl šikovný inženýr, který se nebál posadit za volanty závodních vozů, na jejichž vývoji usilovně pracoval.

Číst celé

AVUS Berlin: Nejrychlejší závodní okruh a první dálnice na světě

Extrémně klopená zatáčka berlínského závodního okruhu AVUS je důležitou součástí historie motorsportu. Přečtěte si příběh legendárního okruhu, který zároveň byl první dálnicí na světě.

Číst celé

Shelby Mustang z Hertzu. GT350 H byl nejlevnější způsob jak získat závodní auto

Americká autopůjčovna Hertz se v roce 1966 spojila se Shelby, aby společně spustili program „Rent-A-Racer“. Za volant speciálního GT350 H mohl za malý poplatek usednout úplně každý.

Číst celé

Do výroby BMW M3 Touring chyběl jen kousek

Inženýři BMW o em-trojku s velkým kufrem zabojovali poctivě, ale nestačilo to.

Číst celé

Šest speciálních edicí Fordu Mustang: Poznejte důvody jejich vzniku

Ford Mustang se prodával opravdu dobře, ale i přesto si vyžádal marketingový tah v podobě výroby speciálních edic. Některé však nebyly natolik úspěšné, jak se od nich očekávalo.

Číst celé

Ford Fairlane 500 Skyliner: Střechu ovládala složitá elektronika

Pevná skládací střecha patří k vítaným prvkům konstrukce kabrioletů. Složitý systém je však velmi nákladný na výrobu a prvním autem se skládacím hardtopem, jehož produkce přesáhla 10 000 exemplářů, byl Ford.

Číst celé