Rozhovor s Nelly Pacourkovou

Nastal čas, abych vytvořil svůj první rozhovor, a to s malířkou Nelly Pacourkovou o malování, automobilismu, i cestě za úspěchem. Přeji příjemné čtení.

Co odstartovalo tvojí vášeň k malování a k automobilismu obecně?

Moje vášeň pro auta a malování začala už v dětství, jelikož moje rodina auta a řízení miluje. Sama jsem řídila už od 15, ale autům jsem začala propadat až později, kdy už jsem měla možnost sednout za volant i jiným, zajímavějším, autům než bylo „auto“ od 15ti.

Co se týče malování, tam to bylo trochu jinak. Už jako malá jsem byla velice kreativní– tancovala jsem, dělala keramiku, zpívala, ale nikdy mě nenapadlo, že bych se něčemu z toho jednou věnovala na profesionální úrovni. Za Covidu jsem tehdy dala dohromady svoje první obrazy pro známého a tam jsem zjistila, že mě malování opravdu naplňuje a že se v tom vidím mnohem víc než jsem sama čekala. Tím to vlastně všechno začalo.

Takže malování se věnuješ na plný úvazek?

Letos v červnu jsem dokončila vysokou školu v úplně jiném oboru, takže teď sama přemýšlím, jakým směrem chci malování posouvat. Popravdě, i když mě malování neuvěřitelně baví, je to přeci jen relativně osamělá činnost, která vyžaduje hodně soustředění a introspekce. Proto také zvažuji, jak tento tvůrčí proces vyvážit něčím, co mi umožní více sociální interakce a dynamiky, abych našla rovnováhu mezi tím vnitřním a vnějším světem.

 

Co tě motivuje ke zlepšování se ve tvém oboru?

Myslím, že to dost souvisí s mojí povahou – vždycky jsem chtěla, aby všechno, co dělám, pro mě mělo nějaký hlubší smysl a abych v tom byla pokud možno nejlepší. V umění je „měření úspěchu“ trochu složitější, ale primárně, je to pro mě cesta, kde neexistuje konečná meta, ale právě to mě na tom fascinuje.

Už jsme tady mluvili o tvých zážitcích. Máš nějaký svůj nejlepší zážitek spojený s auty?

Těch zážitků je opravdu strašně moc, ale jeden z nezapomenutelných zážitků byl určitě roadtrip v Dolomitech za volantem Porsche Boxster T, řízení Audi R8 V10 na Brněnském okruhu a nebo taky driftování na ledu v AMG GT 63.

 

Nyní už jsme u poslední otázky, která zní, jestli se zajímáš o auta i jiným prostřednictvím než malováním? Například jestli čteš automobilovou literaturu nebo podobně?

Určitě, jako většina lidí s vášní pro auta miluju Top Gear, filmy s motorsport tématikou, sem tam se podívám na Formuli 1 a samozřejmě mám doma několik knížek o automobilech. Stále se ale držím spíše designu a emocí spojených s auty, jelikož každý vůz nebo motorka, kterou řídím, je pro mě jako nový zdroj inspirace a vzrušení. Vlastně si auta a motorky představuju jako nástroje k vytváření pocitů a zážitků, spíš než jako technické objekty.

Moc děkuji za příjemný rozhovor!

Shelby GT350: Nejrychlejší auto na světě je to z půjčovny

První Shelby Mustang navázal na úspěchy divoké Cobry a stal se natolik úspěšný na okruzích, že si jej lidé půjčovali u Hertze jen kvůli tomu, aby mohli závodit.

Číst celé

Pojďme restartovat Temple of Speed: Pomozte nám oživit benzinovou bibli

Přes pět let práce v českých automobilových médiích vedlo k jednomu velkolepému okamžiku. K dalšímu dětskému splněnému snu. Díky Temple of Speed to kdysi začalo a teď bych s přál, aby to u Temple of Speed zase skončilo. Vzpomínáte si na časopisy jako Top Gear, Evo, Speed a další? Pojďte nám pomoci vytvořit jeden takový v online prostředí.

Číst celé

Nissan Skyline GT-R R34: Kult stvořený filmem a virtuální realitou

Málokteré auto se do srdce benzínových nadšenců zarylo takovou silou, jako Skyline GT-R R34. V České republice jsme jej poznali hlavně díky počítačovým hrám a filmové sérii Rychle a zběsile. Někdo jej zatracuje právě z těchto důvodů, ale dělá ho to špatným? Rozhodně ne.

Číst celé

Zákaz dieselů je jen byznys. Dieselgate jako důkaz

Mnoho lidí pobouřil nedávný zákaz dieselů v Německých městech. Proto jsem se podíval na toto téma poněkud do hloubky a zapřemýšlel nad tím, kde tato problematika vznikla.

Číst celé

BMW Z3: Splněný sen nejen Jamese Bonda

Petr se rozhodl, že se s námi podělí o zážitky se svým vytouženým BMW Z3. Jaký tedy je možný konkurent Miaty?

Číst celé

Ferrari 250 GT California Spyder: Drahý a strohý roadster pro bohaté Američany

Severoameričtí dovozci Ferrari si vyžádali výrobu puristického roadsteru, kterým se pokusí zaujmout nejbohatší klientelu. V dnešních dnech se jedná o jedno z nejcennějších silničních Ferrari všech dob.

Číst celé