McLaren: Elektrický model musí vydržet 30 minut na okruhu

Současná technologie baterií však zatím nedokáže poskytnout takovou kapacitu.

Britský McLaren se po návratu na scénu v roce 2010 velmi rychle rozkoukal a úspěšně se mu daří šlapat na paty dlouholetým hráčům na poli supersportů. Automobilka se však po vzoru Ferrari či Lamborghini nechystá vrhnout do vývoje moderního SUV, ale zaměřuje se zcela jiným směrem.

Společnost McLaren Automotive si je vědomá trendů vývoje a postupem let se pokusí přesunout od automobilů s běžnými spalovacími motory k elektrifikovaným pohonům. Podle slov generálního ředitele, jímž je Mike Flewitt, ale není technologie baterií tam, kde jí inženýři McLarenu potřebují. Elektrický supersport musí být „použitelný“ a zcela bez kompromisů. Co tím myslí?

Úroveň vyvinuté technologie stále nedosahuje úrovně, jaká je potřeba. Důkazem je chorvatský elektrický hypersport Rimac schopný podávat vysoké výkony, ale jakmile vyrazí na trať, v plné rychlosti dokáže kroužit jen krátce. McLaren si přeje, aby sportovní vůz z jeho dílen dokázal kroužit alespoň po dobu 30 minut bez nutnosti nabíjení. Baterie se zatím nízkou kapacitou jsou navíc příliš těžké.

Flewitt odhaduje, že potřebná úroveň vývoje bude dosažena nejdříve v roce 2025. Do té doby bude každý model v nabídce McLarenu elektrifikovaný za pomoci hybridního hnacího ústrojí. Do roku 2025 by zároveň mělo být uvedeno na trh osmnáct nových modelů. Dva z nich určitě rozbuší srdce opravdových nadšenců, jelikož první z nich bude nástupce plug-in hypersportu P1, druhý nazvaný Speedtail se vydá ve vyjetých kolejích rekordního supersportu F1.

Umění rychlosti: Poznejte karbonové šasi Aston Martinu One-77

Aston Martin One-77 je jedním z nejlepších superaut, která jsme dosud viděli, ale jeho karbonové šasi pod hliníkovou kůží je mnohem působivější.

Číst celé

Ferrari F512 M: Kontroverzní, ale i nejlepší a nejrychlejší Testarossa

Ferrari Testarossa prošlo dlouhým vývojem a jeho finální verzí bylo kontroverzní Ferrari F512 M. Rozporuplná Testarossa ale byla tou nejlepší verzí.

Číst celé

Peugeot 106 Rallye: Plecháče, muší váha, ale hlavně radost z řízení

Francouzský hothatch z devadesátých let je jasným důkazem, že i auto plechovými koly může vypadat skvěle.

Číst celé

Citroën RE-2: Experimentální helikoptéra s wankelovým motorem

Citroën neexperimentoval pouze s rotačními automobily, ale pro záchranu společnosti Comotor zkusil vyvinout malý vrtulník s wankelem. Úspěchu projektu nepřálo několik různých faktorů.

Číst celé

Chevrolet se pokusil rozkazovat sněhu. Tekuté řetězy omezovaly prokluz kol

Vysoký točivý moment a pohon jediné nápravy může ve sněhové nadílce představovat problém. Chevrolet v roce 1969 experimentoval s řešením, jak řidičům usnadnit život za volantem.

Číst celé

Dodge Charger: Z Detroitu do Hollywoodu

Úspěšná druhá generace oblíbeného muscle caru, za jehož úpadkem nakonec stál jeho vlastní bratr.

Číst celé