McLaren: Elektrický model musí vydržet 30 minut na okruhu
Současná technologie baterií však zatím nedokáže poskytnout takovou kapacitu.
Britský McLaren se po návratu na scénu v roce 2010 velmi rychle rozkoukal a úspěšně se mu daří šlapat na paty dlouholetým hráčům na poli supersportů. Automobilka se však po vzoru Ferrari či Lamborghini nechystá vrhnout do vývoje moderního SUV, ale zaměřuje se zcela jiným směrem.
Společnost McLaren Automotive si je vědomá trendů vývoje a postupem let se pokusí přesunout od automobilů s běžnými spalovacími motory k elektrifikovaným pohonům. Podle slov generálního ředitele, jímž je Mike Flewitt, ale není technologie baterií tam, kde jí inženýři McLarenu potřebují. Elektrický supersport musí být „použitelný“ a zcela bez kompromisů. Co tím myslí?
Úroveň vyvinuté technologie stále nedosahuje úrovně, jaká je potřeba. Důkazem je chorvatský elektrický hypersport Rimac schopný podávat vysoké výkony, ale jakmile vyrazí na trať, v plné rychlosti dokáže kroužit jen krátce. McLaren si přeje, aby sportovní vůz z jeho dílen dokázal kroužit alespoň po dobu 30 minut bez nutnosti nabíjení. Baterie se zatím nízkou kapacitou jsou navíc příliš těžké.
Flewitt odhaduje, že potřebná úroveň vývoje bude dosažena nejdříve v roce 2025. Do té doby bude každý model v nabídce McLarenu elektrifikovaný za pomoci hybridního hnacího ústrojí. Do roku 2025 by zároveň mělo být uvedeno na trh osmnáct nových modelů. Dva z nich určitě rozbuší srdce opravdových nadšenců, jelikož první z nich bude nástupce plug-in hypersportu P1, druhý nazvaný Speedtail se vydá ve vyjetých kolejích rekordního supersportu F1.