Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Tuningová společnost Koenig Specials byla založena jako jeden z prvních úpravců exkluzivních a luxusních aut z Evropy. V době uvedení Ferrari Testarossa na trh v roce 1984 již měla rozsáhlé zkušenosti s plochým dvanáctiválcem z Maranella. Německá společnost Willyho Koeniga se v pozdních sedmdesátých a raných osmdesátých letech zaměřovala na úpravy vozů Ferrari Berlinetta Boxer, takže bylo logické, že obrátila svou pozornost na nejnovější supersport od Ferrari.

Zákazníci si mohli vybrat z rozsáhlého seznamu nových vylepšení, který zahrnoval vše od volantu Koenig až po konverzi na otevřenou verzi Spider nebo twin-turbo s maximálním výkonem okolo 1 000 koní.

Standardní dvojité přeplňování od Koenigu vyvinulo až 700 koní díky turbodmychadlům KKK, upravenému řízení motoru Bosch Motronic, vylepšeným snímačům průtoku nasávaného vzduchu a novým těsněním hlav válcům. Zvýšením kompresního poměru válců a dalšími drobnými vylepšeními bylo dosaženo ohromujících parametrů. Upravená Testarossa zrychlovala na stovku za 3,9 sekundy, na dvoustovku za 10,9 sekundy a rozjela se na nejvyšší rychlost přes 320 km/h.

Ještě rychlejší možností byla dražší úprava Evolution s ohromujícím výkonem 1 000 koní. Dvanáctiválec Evolutionu byl vybavený kompletně přepracovaným řízením motoru Bosch Motronic, výkonnějším olejovým čerpadlem a chladičem oleje, novými turbodmychadly a většími mezichladiči. Obrovský nárůst výkonu si vyžádal odolnější spojku, ozubená kola a hřídele převodovky. Tisícikoňová Testarossa se rozjela na stovku za 3,4 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a jezdila až 344 km/h.

Úpravy podvozku se zaměřily na širší rozchod kol, tužší odpružení a výkonnější brzdy. Koenig podle typu úpravy a přání zákazníků rozšiřoval rozchod kol v rozmezí 10 až 80 milimetrů. Pružiny Koenig snížily výšku o 20 až 30 milimetrů a k dispozici byly nastavitelné hliníkové tlumiče a tužší stabilizátory. Závodní brzdový systém se skládal z 355 milimetrových kotoučů a čtyřpístkových brzdičů. Zakázková třídílná kola měla průměr od 17 do 19 palců a byla nabízena v různých šířkách.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Koenig odstranil původní mrkačky, které nahradil pevnými světlomety s kryty z plexiskla, namontoval nový přední spoiler, rozšíření blatníků vpředu i vzadu, prahové nástavce, kryt motoru z plexiskla a nabídl zákazníkům několik typů přítlačného křídla. Podle přání zákazníků byly panely karoserie vyráběny ze skelných vláken nebo kevlaru. Otevřená verze Spider s plátěnou střechou měla nově profilovanou zadní část.

V interiéru si zákazníci mohli vybrat od drobných doplňků až po zcela přepracovaný vnitřek s novými sedadly, dveřními panely a přístrojovým vybavením. Většina zákazníků měla svá auta vybavena závodními sedadly, televizory, telefony a nejmodernějšími audiosystémy. Ferrari Testarossa od Koenigu je dokonalým příkladem tuningového směru osmdesátých let.

NSU Spider: Počátek snahy o wankelovou revoluci

Rotační motor měl být skutečnou revolucí v automobilovém průmyslu. Historicky prvním autem s wankelem byl skvěle vypadající roadster, který stál stejné peníze jako Porsche 356.

Číst celé

Rolls-Royce Phantom I: Dostatečný výkon a maximální luxus

Luxusní Rolls-Royce Phantom I, oficiálně pojmenovaný „40/50 New Phantom“, byl nástupcem typu Silver Ghost a nahradil ventily na boku válců modernějším rozvodem OHV.

Číst celé

Shelby Mustang z Hertzu. GT350 H byl nejlevnější způsob jak získat závodní auto

Americká autopůjčovna Hertz se v roce 1966 spojila se Shelby, aby společně spustili program „Rent-A-Racer“. Za volant speciálního GT350 H mohl za malý poplatek usednout úplně každý.

Číst celé

Bizzarrini 5300 GT: Ital se srdcem z Corvetty

Dohodnout se s Enzem Ferrarim nebylo jednoduché. Po neshodách mu byl konkurencí nejen Ferruccio Lamborghini, ale i jeho bývalý inženýr Giotto Bizzarrini.

Číst celé

Na kolik vyjde údržba Ferrari F430? Známe ceny

Máte zálusk na Ferrari F430, které se vyrábělo na samotném konci analogově smýšlející doby? Pravděpodobně vás bude zajímat, kolik peněz si musíte připravit.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Vzdor puberťačky

Nekonečný seriál servisních zásahů a oprav pokračuje. A bylo by zvláštní, kdyby to šlo bez nemilých překvapení.

Číst celé