Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Tuningová společnost Koenig Specials byla založena jako jeden z prvních úpravců exkluzivních a luxusních aut z Evropy. V době uvedení Ferrari Testarossa na trh v roce 1984 již měla rozsáhlé zkušenosti s plochým dvanáctiválcem z Maranella. Německá společnost Willyho Koeniga se v pozdních sedmdesátých a raných osmdesátých letech zaměřovala na úpravy vozů Ferrari Berlinetta Boxer, takže bylo logické, že obrátila svou pozornost na nejnovější supersport od Ferrari.

Zákazníci si mohli vybrat z rozsáhlého seznamu nových vylepšení, který zahrnoval vše od volantu Koenig až po konverzi na otevřenou verzi Spider nebo twin-turbo s maximálním výkonem okolo 1 000 koní.

Standardní dvojité přeplňování od Koenigu vyvinulo až 700 koní díky turbodmychadlům KKK, upravenému řízení motoru Bosch Motronic, vylepšeným snímačům průtoku nasávaného vzduchu a novým těsněním hlav válcům. Zvýšením kompresního poměru válců a dalšími drobnými vylepšeními bylo dosaženo ohromujících parametrů. Upravená Testarossa zrychlovala na stovku za 3,9 sekundy, na dvoustovku za 10,9 sekundy a rozjela se na nejvyšší rychlost přes 320 km/h.

Ještě rychlejší možností byla dražší úprava Evolution s ohromujícím výkonem 1 000 koní. Dvanáctiválec Evolutionu byl vybavený kompletně přepracovaným řízením motoru Bosch Motronic, výkonnějším olejovým čerpadlem a chladičem oleje, novými turbodmychadly a většími mezichladiči. Obrovský nárůst výkonu si vyžádal odolnější spojku, ozubená kola a hřídele převodovky. Tisícikoňová Testarossa se rozjela na stovku za 3,4 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a jezdila až 344 km/h.

Úpravy podvozku se zaměřily na širší rozchod kol, tužší odpružení a výkonnější brzdy. Koenig podle typu úpravy a přání zákazníků rozšiřoval rozchod kol v rozmezí 10 až 80 milimetrů. Pružiny Koenig snížily výšku o 20 až 30 milimetrů a k dispozici byly nastavitelné hliníkové tlumiče a tužší stabilizátory. Závodní brzdový systém se skládal z 355 milimetrových kotoučů a čtyřpístkových brzdičů. Zakázková třídílná kola měla průměr od 17 do 19 palců a byla nabízena v různých šířkách.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Koenig odstranil původní mrkačky, které nahradil pevnými světlomety s kryty z plexiskla, namontoval nový přední spoiler, rozšíření blatníků vpředu i vzadu, prahové nástavce, kryt motoru z plexiskla a nabídl zákazníkům několik typů přítlačného křídla. Podle přání zákazníků byly panely karoserie vyráběny ze skelných vláken nebo kevlaru. Otevřená verze Spider s plátěnou střechou měla nově profilovanou zadní část.

V interiéru si zákazníci mohli vybrat od drobných doplňků až po zcela přepracovaný vnitřek s novými sedadly, dveřními panely a přístrojovým vybavením. Většina zákazníků měla svá auta vybavena závodními sedadly, televizory, telefony a nejmodernějšími audiosystémy. Ferrari Testarossa od Koenigu je dokonalým příkladem tuningového směru osmdesátých let.

Ferrari 250 GT SWB Breadvan: Pomsta za odmítnuté 250 GTO

Vlivný podnikatel Giovanni Volpi byl podporovatelem továrny Automobili Tourismo Sport, jíž založili bývalí zaměstnanci Enza Ferrariho. Ferrarimu se to pochopitelně nelíbilo a rozhodl se, že Volpimu nedodá jeho objednané Ferrari 250 GTO. Vznešený Ital se proto rozhodl postavit daleko lepší auto a jeho vývojem pověřil talentovaného inženýra Giotta Bizzarriniho. Výsledkem jeho snažení se stal závodní speciál známý jako „Breadvan“.

Číst celé

Stylová reklama na Audi RS2 Avant byla natočena po 25 letech

Audi RS2 Avant slaví 25. výročí od svého vzniku v zábavné televizní reklamě, která byla natočena až dnes.

Číst celé

Chrysler koupil Lamborghini v dubnu 1987, aby pomohlo s vývojem Viperu

Lamborghini se za 7 let pod křídly Chrysleru začalo stavět na vlastní nohy a pomohlo Američanům s vývojem legendárního Dodge Viper.

Číst celé

Fiaty S.61, S.74 a S.76: 4 válce a objem až 28,3 litru

Závodění bylo před první světovou válkou opravdovou chlapskou záležitostí. Důkazem jsou tyto Fiaty s ohromnými čtyřválci.

Číst celé

NSU Ro 80: Chválený sedan, kterého se lidé báli

Novináři nezvyklý sedan z dílen NSU milovali a udělili mu důležitý titul, ale konstrukce, která byla ještě v plenkách, předurčila jeho neúspěch.

Číst celé

Mercedes-Benz W154: Neporazitelný stříbrný šíp

Poslední předválečný závodní Mercedes kraloval okruhům a od historiků si vysloužil titul nejlepšího závodního vozu všech dob. Úspěšné vítězné tažení bohužel přerušil začátek druhé světové války.

Číst celé