Ford GTX1: Víte, že se GT vyrábělo i bez střechy?

Ford GTX1 byl představený na tuningové výstavě SEMA v roce 2005, aby se stal otevřenou verzí amerického supersportu. Vyrobilo se jej přibližně 100 exemplářů, což z něj dělá nevšední auto.

Zrození Fordu GT v minulém desetiletí patří k vzácným okamžikům, kdy se automobilka rozhodne oživit automobilovou ikonu a nezapomíná na její původ. Ford si ke svým stým narozeninám nadělil dárek v podobě supersportu s motorem uprostřed, který se stal nástupcem úspěšného Fordu GT40. Předposlední Ford GT dnes zná skoro každý, ale kdo z vás si vzpomene na roadster GTX1? Otevřené GT ztracené v chodbách času.

Každoroční tuningová výstava SEMA v Las Vegas oslavuje upravená auta, z nichž často vznikají až absurdní stroje jako rodinný hatchback s výkonem 1 000 koní. Velké společnosti i malé soukromé firmy dávají nezávislým návrhářům volnou ruku, aby předvedli své umění a oslavili unikátnost. V roce 2005 se na výstavě SEMA představilo superauto pojmenované Ford GTX1. Auto, které bylo něčím důležitějším, než pouhým Fordem GT s uříznutou střechou.

Roadster Ford GTX1 vyhotovený v nepřehlédnutelném oranžovém odstínu dostal nový tvar zadní části, jež byla více propracovaná a nesla skleněný kryt motoru. I se sundanými střešními panely si však GTX1 udrželo původní siluetu, čemuž přispěla ochranná vyboulení karoserie za sedadly posádky. Střešní panely umožňující přetransformování GT na targu si však vzaly za oběť původní netradiční dveře zasahující do konstrukce střechy.

Kip Ewing, inženýr sportovní divize Ford SVT, navrhl GTX1 ve svém volném čase a úspěšně přesvědčil šéfy, aby mu pomohli vyrobit otevřený supersport jako exponát na výstavu v Las Vegas. Byl to neobvyklý, ale účinný způsob, jak zvýraznit Ford jako značku, která je ochotná poskytnout detailní CAD výkresy svých vozidel soukromým společnostem, aby se jimi vyráběné doplňky staly více kompatibilní.

Ford GTX1 se stal natolik populární, že Ford prozkoumal možnost poskytnutí vozu do rukou běžných zákazníků. V souladu s vlastní výrobou byla společnost Genaddi Design Group oficiálně schválena, aby mohla přeměňovat již vyrobená GT do podoby roadsteru. Za příplatek bylo k dispozici i přeprogramování řídicí jednotky 5,4 litrového vidlicového osmiválce s kompresorem či dodatečné vyztužení podvozku.

Původním záměrem bylo vyrobení malého množství exemplářů, ale kvůli nečekanému zájmu bylo zhotoveno přibližně 100 konverzí. I přesto je otevřený Ford GTX1 od Grenaddi Design v dnešních dnech vzácným čtyřkolovým jednorožcem.

Volvo T6 Roadster: Co se stane ve Vegas, zůstane ve Vegas

Ne vždy si ve Volvu mysleli, že jejich jediným údělem je zachraňovat lidi a planetu. Vraťte se s námi do roku 2005 a přivítejte Volvo T6 Roadster.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Pohled pod sukni

Přestože jsem původně zamýšlel seriál na zimu zmrazit mezitím, co RX-8 prochází servisem, napadlo mě, že by se mohlo jednat o vhodnou příležitost pro představení auta jako takového.

Číst celé

Prototyp Fordu GT40 Mk.IV se v roce 1976 prodával za cenu dnešního supersportu

Vývojový prototyp Fordu GT40 Mk.IV bylo možné pořídit za částku, která se v dnešních dnech téměř rovná katalogové ceně nového Fordu GT.

Číst celé

Walter Wolf Specials: Speciální Countache na přání kanadského byznysmena

Walter Wolf nebyl spokojený se standardním Countachem a vyžádal si speciální úpravy, které se zapsaly do dějin Lamborghini. Countach s impozantním křídlem se stal legendou.

Číst celé

Porsche 918 Spyder: Druhý svatý

Ještě před několika lety byla myšlenka hybridních superaut pasé. Svatá trojice, jíž vytvořilo Ferrari, McLaren a Porsche později ukázala, že tím může vzniknout skvělá technologie. Představujeme vám druhého člena, jímž je Porsche 918 Spyder.

Číst celé

Porsche 914: Volkswagen zradil kvůli směšnému názoru nového šéfa

Vývoj a prodej typu 914 mohl být pro Porsche úspěšnou spoluprací s Volkswagenem. Změny ve vedení lidové značky však zajistily pouze jednostranný úspěch. Důvod podrazu ze strany Volkswagenu byl směšný.

Číst celé