Ferrari Roma: Základní kupé z Maranella se inspiruje legendami

Ferrari Roma je sourozencem kabrioletu Portofino, se kterým sdílí platformu a pohonné ústrojí, ale má osobitou tvář.

Maranello, Modena a Portofino. Ferrari v posledních desetiletích označuje některé modely podle slavných italských měst, k nimž se nyní připojuje další a nese jméno hlavního města země. Zbrusu nové Ferrari Roma je retro s minimalistickým designem, které se inspiruje legendárními modely 250 GT Berlinetta Lusso, 250 GT 2+2 a 365 GTB/4 Daytona.

Ferrari Roma je sourozencem kabrioletu Portofino a stává se novým základním kupé v nabídce maranellské automobilky. Duchovní nástupce ikonického Dina, které bylo nejlevnějším modelem továrny v šedesátých letech, přijíždí s typicky krásným italským designem. Kromě toho Ferrari v interiéru Roma představuje nové rozvržení palubní desky, s nímž se setkáme i u budoucích modelů.

 

I když se Ferrari Roma inspiruje slavnými dvanáctiválcovými modely značky, tak nemá vidlicový dvanáctiválec pod kapotou. Inženýři Ferrari použili moderní dvakrát přeplňovaný 3,9 litrový vidlicový osmiválec o 620 koních a 760 newtonmetrech. Maximálního výkonu dosahuje v 7 500 otáčkách za minutu a pohání zadní kola skrze osmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Oficiální informace od automobilky udávají, že Roma zrychluje z 0 na 100 kilometrů v hodině za 3,4 sekundy, dvoustovky dosáhne za 9,3 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 320 kilometrů v hodině.

Ferrari zatím nezveřejnilo více informací, ale zahájení prodeje se očekává v první polovině roku 2020. Konkurencí Ferrari Roma jsou hlavně Aston Martin Vantage a Mercedes-AMG GT S.

Škoda MB Wankel: Rychlejší, prostornější, ale dražší embéčko

Škodovka v šedesátých letech experimentovala s rotačním motorem, který se mohl dostat pod kapotu legendárního embéčka. Do sériové výroby se nakonec nedostalo z důvodu nedostatku finančních prostředků.

Číst celé

Poradna: Líbí se mi X6, co mám dělat?

Coming out je tu. Už to muselo ven. Jen nevím, jestli v tom jsem sám, nebo mi dá někdo za pravdu.

Číst celé

Porsche Cayman S: Řekneme vám, kolik stojí provoz a servis

Zjistili jsme, kolik stojí provoz, údržba a velký servis sportovního kupé Porsche s motorem uprostřed z minulého desetiletí.

Číst celé

Lancia Thema 8.32: Předokolka s motorem Ferrari

Osmiválcová Thema se tvářila jako nenápadné Ferrari pro čtyři, ale více než na závodní tratě byla vhodná pro německý Autobahn.

Číst celé

Škoda 1100 OHC: Šest desetiletí malého závoďáku

Ohlédnutí za československým závodním vozem, který v těchto týdnech slaví šedesáté výročí od svého vzniku.

Číst celé

Zastřel a ujeď 3/3: Devadesátky přinesly nový druh gangsterů

Moderní doba přináší nejen nový druh gangsterů, ale i nové typy aut. Luxusní limuzíny se těší ještě větší oblibě, protože kromě komfortu nabízí i vzrušující výkony.

Číst celé