Ferrari Roma: Základní kupé z Maranella se inspiruje legendami

Ferrari Roma je sourozencem kabrioletu Portofino, se kterým sdílí platformu a pohonné ústrojí, ale má osobitou tvář.

Maranello, Modena a Portofino. Ferrari v posledních desetiletích označuje některé modely podle slavných italských měst, k nimž se nyní připojuje další a nese jméno hlavního města země. Zbrusu nové Ferrari Roma je retro s minimalistickým designem, které se inspiruje legendárními modely 250 GT Berlinetta Lusso, 250 GT 2+2 a 365 GTB/4 Daytona.

Ferrari Roma je sourozencem kabrioletu Portofino a stává se novým základním kupé v nabídce maranellské automobilky. Duchovní nástupce ikonického Dina, které bylo nejlevnějším modelem továrny v šedesátých letech, přijíždí s typicky krásným italským designem. Kromě toho Ferrari v interiéru Roma představuje nové rozvržení palubní desky, s nímž se setkáme i u budoucích modelů.

 

I když se Ferrari Roma inspiruje slavnými dvanáctiválcovými modely značky, tak nemá vidlicový dvanáctiválec pod kapotou. Inženýři Ferrari použili moderní dvakrát přeplňovaný 3,9 litrový vidlicový osmiválec o 620 koních a 760 newtonmetrech. Maximálního výkonu dosahuje v 7 500 otáčkách za minutu a pohání zadní kola skrze osmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Oficiální informace od automobilky udávají, že Roma zrychluje z 0 na 100 kilometrů v hodině za 3,4 sekundy, dvoustovky dosáhne za 9,3 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 320 kilometrů v hodině.

Ferrari zatím nezveřejnilo více informací, ale zahájení prodeje se očekává v první polovině roku 2020. Konkurencí Ferrari Roma jsou hlavně Aston Martin Vantage a Mercedes-AMG GT S.

Masařka AMG je budoucí klasika. Kupte si ji po Schumacherovi

Jedno z prvních aut vzniklé za úzké spolupráce AMG a Mercedesu bylo sleeperem, jak má být. Ale tehdy se to tak ještě nebralo.

Číst celé

Audi R8 V12 TDI Le Mans: Ten supersport, co mohl změnit svět

Supersport s dvanáctiválcovým turbodieselem vznikl v dobách, kdy se automobilky nebály navrhovat vozy, které prostě nedávaly smysl.

Číst celé

Mercedes-Benz 600: Napříč dobrem i zlem

Majestátní Mercedes, jehož kvalit si užívaly nejvýše postavené osoby na celém světě.

Číst celé

Ferrari 250 GT SWB Breadvan: Pomsta za odmítnuté 250 GTO

Vlivný podnikatel Giovanni Volpi byl podporovatelem továrny Automobili Tourismo Sport, jíž založili bývalí zaměstnanci Enza Ferrariho. Ferrarimu se to pochopitelně nelíbilo a rozhodl se, že Volpimu nedodá jeho objednané Ferrari 250 GTO. Vznešený Ital se proto rozhodl postavit daleko lepší auto a jeho vývojem pověřil talentovaného inženýra Giotta Bizzarriniho. Výsledkem jeho snažení se stal závodní speciál známý jako „Breadvan“.

Číst celé

De Tomaso Mangusta: Zabiják Cobry

Italské sportovní auto poháněné americkým osmiválcem nebylo tak drahé, jak vypadalo.

Číst celé

Debata o Eclipse Cross: Spolknutá hrdost ve jménu záchrany

Mitsubishi Eclipse Cross je zoufalý pokus o zatažení záchranné brzdy, proto vsází na jistotu. Jde totiž o hodně.

Číst celé