La Voiture Noire: Je čtvrtý Atlantic nenávratně ztracen?

Bugatti vyrobilo pouze čtyři exempláře Type 57 SC Atlantic, kvůli čemuž se dnes jedná o extrémně vzácná auta. Jeden z nich, známý jako La Voiture Noire, však stále chybí.

Bugatti na výstavě Geneva Motor Show 2019 odhalilo úžasný a jedinečný hypersport La Voiture Noire, který údajně je nejdražším zbrusu novým autem všech dob. Přestože vůz zatím není dokončený (stále mu chybí motor a interiér), nový majitel, jímž je údajně Ferdinand Piëch, za něj zaplatil astronomických 422 milionů korun. Inspirací pro nový hypersport, vycházející z běžného Chironu, je jedno ze čtyř vyrobených Bugatti Type 57 SC Atlantic. Auto známé jako „La Voiture Noire“ však nikdo neviděl dlouhá desetiletí.

La Voiture Noire („černé auto“) byl druhým ze čtyř vyrobených Atlanticů. Zároveň byl posledním kusem, který vznikl s původním modelovým označením Aéro Coupé. Vzácný model totiž získal své slavné jméno až po tragédii přítele Jeana Bugattiho, jímž byl průkopník letectví Jean Mermoz, který zemřel při pokusu přeletět přes Atlantický oceán. Bugatti se poté rozhodlo, že na jeho počest přejmenuje nový prestižní model.

Tři ze čtyř vyrobených Atlanticů se dochovaly až do dnešních dnů a jsou z nich oslavované exponáty na veteránských výstavách. Poslední exemplář, kterým je právě La Voiture Noire, ale s největší pravděpodobností nenávratně zmizel během období začátku druhé světové války. La Voiture Noire byl nejprve vystavován na automobilových výstavách a poté se z něj stalo osobní auto Jeana Bugattiho, v jehož rukou ale nesetrval dlouho.

Vůz s číslem podvozku 57453 byl později předán továrnímu jezdci Bugatti Robertu Benoitsovi jako odměna za vítězství ve vytrvalostním závodu 24 hodin Le Mans roku 1937. Později se vůz dostal do vlastnictví dalšího závodníka, kterým byl William Grover-Williams, ale ten jej údajně vrátil továrně v roce 1939, když se rozhodl přestěhovat do Anglie.

Bugatti však oficiálně uvádí, že ztratilo informace o pohybu auta už v roce 1938. Některé neoficiální záznamy přitom tvrdí, že někteří z inženýrů Bugatti řídili La Voiture Noire ještě mezi lety 1939 až 1941. Přestože v současnosti už asi nežije nikdo, kdo zná skutečný osud čtvrtého Atlanticu, nejpravděpodobnější spekulace je ta, že byl La Voiture Noire na začátku čtyřicátých let ukrytý před německou armádou.

Sériové číslo podvozku vozu bylo změněno na 57454 a poté byl La Voiture Noire odeslán do bezpečnějšího města Bordeaux, kde končí známá část jeho příběhu. Problémem je i skutečnost, že tento exemplář nikdy neměl registrovaného majitele. Dříve, než si vozu všimli Němci, mohl být naložený na loď a odeslán pryč. Vzhledem k ponorkovému válčení a útočení na obchodní plavidla je možné, že dodnes leží na dně oceánu naložený v nákladovém prostoru některé z lodí.

Pokud ne, byl tento vůz rozebrán, nebo je možné, že je Atlantic La Voiture Noire stále ukrytý na francouzském území a čeká na své objevení? Příběh černého Atlanticu je fascinující příběh, jehož skutečný závěr se nikdy nemusí vyřešit. Odhaduje se však, že pokud by byl La Voiture Noire skutečně nalezen, jeho hodnota by mohla přesáhnout více než 100 milionů amerických dolarů. S takovou hodnotou by se ze ztraceného Atlanticu stal nejhodnotnější nález všech dob.

Eclipse Cross se řídí dobře, ale vadí mi jako auto. Proč?

Pro běžné lidi opravdu je Eclipse Cross vážně dobré auto, ale benzínový šílenci jej už z principu nenávidí. Mně se při osobním vyzkoušení nové Mitsubishi opravdu líbilo, jenže je tady velké ale.

Číst celé

25 zajímavostí o Corvette, které byste měli znát

Chevrolet vyrábí Corvette od roku 1953 a za tu dobu vzniklo více než jeden a půl milionu exemplářů. To dělá z Corvette jeden z nejpopulárnějších sportovních vozů všech dob.

Číst celé

Peerless GT: Zapomenutý sporťák zaujal úspěchem v Le Mans 1958

Dnes zapomenutý Peerless GT se ukázal na startu vytrvalostního závodu Le Mans a zaujal prvním místem ve své třídě a celkovým umístěním na 16 místě.

Číst celé

Budoucnost Porsche 911 zachránil nadšený inženýr, který naštvaně maloval na zeď

Porsche 911 mělo na začátku 80. let definitivně skončit, ale naštvaný inženýr Peter Schutz dal vedení jasně najevo, že ikonické kupé prostě nesmí zemřít.

Číst celé

Tři N: Mladá sportovní divize Hyundai má základy u BMW

Vypadají jako obyčejná auta, ale výkony i schopnostmi překvapí. Kvůli čemu se sportovní divize automobilky Hyundai jmenuje N a proč má základy u BMW?

Číst celé

Našli jsme funkci, která chybí moderním autům

Nouzové brzdění je zlo, ale co takhle něco ve stylu „sebevědomého“ přidávání?

Číst celé