Brabham BT62: 700 koní se prohnalo Goodwoodem

Supersport určený pro okruhové použití vypadá v pohybu skvěle a ještě lépe zní.

Brabham je ve světě motorsportu známé jméno. Kromě úspěšného působení v šampionátu Formule 1 jej proslavila i rodina talentovaných závodníků. Jack Brabham se stal mistrem světa za volantem monopostu F1 a jeho synové David a Geoff úspěšně závodili ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Slavné jméno se vrací na závodní tratě v podobě supersportu BT62, který pohání 5,4 litrový motor V8 uložený uprostřed.

Novinka se poprvé ukázala v pohybu na právě probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde si přihlížející mohou poslechnout zvuk sedmi stovek odvázaných koní. S pohotovostní hmotností pouhých 972 kilogramů dosahuje Brabham BT62 úctyhodného poměru 720 koní na jednu tunu.

Exemplář předvedený v Goodwoodu nese červenomodré zbarvení odkazující na monopost BT46B, s nímž tým zvítězil na Velké ceně Švédska roku 1978 a získal svou devatenáctou zlatou medaili. Značka vyrobí 35 kusů Celebration Series, z nichž každý bude nést jiné barevné schéma vítězných vozů týmů. Následně vznikne dalších 35 Brabhamů, které si budou moci zákazníci přizpůsobit podle svého gusta.

Všechna vyrobená auta budou použitelná jen na okruhu, ale výrobce již připravuje silniční verzi. Montáž bude probíhat na lince v Austrálii a vozy budou k dispozici s řízením na levé i pravé straně. Za svůj Brabham BT62 zaplatí hrstka zákazníků nejméně 1,3 milionu amerických dolarů.

Autem roku 2017 je americká bestie, podle Lukáše

Když se Honza rozhodl sepsat myšlenku, jaké auto jej z letošních novinek na trhu oslovilo nejvíce, dostal jsem nutkání podělit se o svůj názor.

Číst celé

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé

Subaru e-Boxer: Vše, co potřebujete vědět o hybridním boxeru

Subaru e-Boxer je první hybridní pohon automobilky Subaru. Představíme vám jeho konstrukci, funkci a rozdílnost jízdních vlastností oproti běžným modelům.

Číst celé

Vzpomínky na Ferrari F40 od tří mužů, kteří jej zkonstruovali

Designér Leonardo Fioravanti, testovací jezdec Dario Benuzzi a šéf speciálních projektů Ferrari Ermanno Bonfiglioli vzpomínají na Ferrari F40.

Číst celé

Lamborghini Athon: Zapomenuté gesto od Bertone spasilo automobilku

V Bertone si všimli nepříznivé situace Lamborghini a na vlastní náklady vyvinuli prototyp, který slavnou automobilku zviditelnil. Netrvalo dlouho a Lamborghini získalo nové investory.

Číst celé

Volvo Tundra: Vedení se bálo sériové výroby, tak design vykradli Francouzi

Volvo se na konci osmdesátých let pustilo do odvázaných kreací. Za touto stojí studio Bertone vedené Marcellem Ganidinim. Volvo ovšem pak nesebralo odvahu pustit Tundru do sériové výroby. Co naplat, odvahu nakonec sebral někdo jiný.

Číst celé