Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Tuningová společnost Koenig Specials byla založena jako jeden z prvních úpravců exkluzivních a luxusních aut z Evropy. V době uvedení Ferrari Testarossa na trh v roce 1984 již měla rozsáhlé zkušenosti s plochým dvanáctiválcem z Maranella. Německá společnost Willyho Koeniga se v pozdních sedmdesátých a raných osmdesátých letech zaměřovala na úpravy vozů Ferrari Berlinetta Boxer, takže bylo logické, že obrátila svou pozornost na nejnovější supersport od Ferrari.

Zákazníci si mohli vybrat z rozsáhlého seznamu nových vylepšení, který zahrnoval vše od volantu Koenig až po konverzi na otevřenou verzi Spider nebo twin-turbo s maximálním výkonem okolo 1 000 koní.

Standardní dvojité přeplňování od Koenigu vyvinulo až 700 koní díky turbodmychadlům KKK, upravenému řízení motoru Bosch Motronic, vylepšeným snímačům průtoku nasávaného vzduchu a novým těsněním hlav válcům. Zvýšením kompresního poměru válců a dalšími drobnými vylepšeními bylo dosaženo ohromujících parametrů. Upravená Testarossa zrychlovala na stovku za 3,9 sekundy, na dvoustovku za 10,9 sekundy a rozjela se na nejvyšší rychlost přes 320 km/h.

Ještě rychlejší možností byla dražší úprava Evolution s ohromujícím výkonem 1 000 koní. Dvanáctiválec Evolutionu byl vybavený kompletně přepracovaným řízením motoru Bosch Motronic, výkonnějším olejovým čerpadlem a chladičem oleje, novými turbodmychadly a většími mezichladiči. Obrovský nárůst výkonu si vyžádal odolnější spojku, ozubená kola a hřídele převodovky. Tisícikoňová Testarossa se rozjela na stovku za 3,4 sekundy, na dvoustovku za 9,8 sekundy a jezdila až 344 km/h.

Úpravy podvozku se zaměřily na širší rozchod kol, tužší odpružení a výkonnější brzdy. Koenig podle typu úpravy a přání zákazníků rozšiřoval rozchod kol v rozmezí 10 až 80 milimetrů. Pružiny Koenig snížily výšku o 20 až 30 milimetrů a k dispozici byly nastavitelné hliníkové tlumiče a tužší stabilizátory. Závodní brzdový systém se skládal z 355 milimetrových kotoučů a čtyřpístkových brzdičů. Zakázková třídílná kola měla průměr od 17 do 19 palců a byla nabízena v různých šířkách.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Koenig odstranil původní mrkačky, které nahradil pevnými světlomety s kryty z plexiskla, namontoval nový přední spoiler, rozšíření blatníků vpředu i vzadu, prahové nástavce, kryt motoru z plexiskla a nabídl zákazníkům několik typů přítlačného křídla. Podle přání zákazníků byly panely karoserie vyráběny ze skelných vláken nebo kevlaru. Otevřená verze Spider s plátěnou střechou měla nově profilovanou zadní část.

V interiéru si zákazníci mohli vybrat od drobných doplňků až po zcela přepracovaný vnitřek s novými sedadly, dveřními panely a přístrojovým vybavením. Většina zákazníků měla svá auta vybavena závodními sedadly, televizory, telefony a nejmodernějšími audiosystémy. Ferrari Testarossa od Koenigu je dokonalým příkladem tuningového směru osmdesátých let.

Lamborghini 350 GT započalo válku mezi naštvaným průmyslníkem a Ferrari

První model úspěšné italské továrny, k němuž údajně vedla jednoduchá hádka. Kupé 350 GT bylo prvním vozem muže, který se rozhodl vyhlásit válku slavné automobilce se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Číst celé

Sportovní auta ztělesňující zklamání. Tahle se vážně nepovedla

Čtyřkolové ikony si připomínáme každým dnem, ale co auta, na něž mnohdy zapomínáme? Vybrali jsme šest takových, na něž svět zapomněl právem.

Číst celé

Za volantem Mazdy RX-7 FC3S. Sen s ještě lepším probuzením!

Když jsme dostali nabídku na setkání s RX-7 FC3S, zajímalo nás jen to, že je pojízdná. Skvělé to ale nebylo jen proto, že jsme se v ní konečně svezli.

Číst celé

Eclipse Cross se řídí dobře, ale vadí mi jako auto. Proč?

Pro běžné lidi opravdu je Eclipse Cross vážně dobré auto, ale benzínový šílenci jej už z principu nenávidí. Mně se při osobním vyzkoušení nové Mitsubishi opravdu líbilo, jenže je tady velké ale.

Číst celé

BMW Z3: Splněný sen nejen Jamese Bonda

Petr se rozhodl, že se s námi podělí o zážitky se svým vytouženým BMW Z3. Jaký tedy je možný konkurent Miaty?

Číst celé

Auto Avio Costruzioni 815: První auto od Enza Ferrariho

Enzo Ferrari se proslavil výrobou rychlých sportovních vozů, ale jen málokdo skutečně zná jeho první vlastní auto. AAC Tipo 815 vzniklo na zvláštní objednávku, aby se zúčastnilo náročného silničního závodu.

Číst celé