Život s Mazdou RX-8: Vstup do neznámých vod

Moji praktičtí přátelé si myslí, že je Mazda RX-8 nepraktický krám s nespolehlivým motorem. Když jsem přemýšlel, jakým autem nahradit svou Hondu Civic, rozhodl jsem se vykročit do neznámých vod. Říkali mi, abych to nedělal.

Znáte to, během dlouhých večerů listujete inzercí a hledáte auta, která nepotřebujete. Pokaždé si vyberete. Po dlouhém rozhodování jsem dospěl k názoru, že jsem si svůj Civic užil už dost. Na jednu stranu mě stále dokázal bavit a jeho provozní náklady byly jako u každého jiného mopedu, na druhou stranu byl pomalý, nezajímavý a v případě srážky s moderním autem bezpečný jako rozmočená krabice od bot. Co si ale koupíte ve chvíli, kdy opravdu chcete pořídit něco nového?

Dlouhé týdny jsem studoval dostupná auta, jejich problémy a samozřejmě tržní hodnoty. Požadavky byly jednoduché. Mnou hledané auto mělo mít sportovní jízdu v DNA a muselo být zajímavé, ideálně málo časté na našich silnicích. Po všech prohlédnutých hot hatchích, zavržených BMW a vcelku lákavých Imprezách WRX a Miatách jsem došel k jedinému závěru. Vzpomněl jsem si na nezvyklé čtyřmístné kupé, které mě fascinovalo již od dávných dob základní školy, kdy jsme jej s kamarády proháněli ve virtuální realitě. Hledání té pravé Mazdy RX-8 začalo.

Česká inzerce tu a tam nabídne zajímavý kousek, ale samozřejmě jsem sledoval i bohatší zahraniční. V první řadě bylo potřeba zodpovědět důležité otázky. Chci „GTčkovou“ variantu s výkonem 141 kW, nebo sportovnější se 170kW? Koupím kousek s mrtvým motorem a zainvestuji opravu, nebo se plácnu přes kapsu a pořídím drahý perfektní kousek? Jistý jsem si byl jen jedním, musí mít řízení na levé straně, ač je výrazně dražší. Výsledné hledání nebylo tak jednoduché, jak se zpočátku zdálo. Hodně RX-8 z našich luhů a hájů stojí v autobazarech v nepřitažlivých čtvrtích měst, kde je s nimi zacházeno jako s hadrem. Startovací, zahřívací a „chcípací“ procedura? Fu*k off!

RX-8 jsme v redakci již krátce měli, byla pravostranná, dovezená z Anglie a stála jako nový iPhone. Tomášových zkušeností jsem samozřejmě využil a poprosil ho, zda by mi v Brně obhlédl šedivý 170-kilowattový exemplář po čerstvé repasi motoru. Prodávající se nebál použít oblíbené spojení „sednout a jezdit“. Jezdit ano, fungovala skvěle, jen by jezdila do doby než by se rozlomila napůl. Koroze je velkým problémem zatím posledního vyráběného auta s wankelovým motorem. Tenhle fakt jsem musel zohlednit v dalším pátrání.

Po dlouhých týdnech hledání ideálu jsem začal propadat depresi. Pořád to stejné, nepřitažlivé a nabízené nedůvěryhodnými prodejci. Jenže pak se všechno otočilo naruby. Stála na dvoře pražského specialisty Kamikaze RX8, byla červená ve výbavě Revolution a měla slibnou budoucnost. Po dlouhém hledání jsem objevil přesně takovou Mazdu RX-8, jakou sedm měsíců hledal.

Další díl?

Nejepičtejší závod, který svět neviděl

Duel mezi dvěma mistry volantu na Nordschleife bohužel nebylo jak zaznamenat. Vše se seběhlo příliš náhodně a rychle.

Číst celé

Život a doba legendární Tatry 603

Historie legendárního automobilu Tatra 603 je značně rozsáhlá a podrobná a není tedy úplně snadné vytvořit o této československé automobilové ikoně stručnější, ale zároveň atraktivní článek, aniž by člověk vynechal něco důležitého z opravdu pestré genealogie.

Číst celé

Bugatti Type 29/30: Zapomenutý první řadový osmiválec z Molsheimu

Ettore Bugatti se ve 20. letech proslavil závodním Bugatti Type 35, jehož předchůdcem byl neméně důležitý vůz Type 29/30, který poháněl první osmiválec značky.

Číst celé

Maserati 5000 GT: Spojení přání Šáha z Persie a snu konstruktéra

Maserati 3500 GT změnilo filosofii automobilky, ale některým zákazníkům nestačilo. Italská továrna kvůli nim vyvinula vytříbené kupé, o které ale nebyl velký zájem.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Poprvé na krajnici

Aneb jak se občas říká: oranžová vesta, taky cesta.

Číst celé

Chcete sbírat auta, ale nejste vyvolenými? Sbírejte high-end modely aut

Splňte si klukovské sny a vybavte si bydlení dekoracemi, které vás nebudou nudit. Přinášíme nahlédnutí do světa sběratelství high-end modelů aut.

Číst celé