Zimmer Quicksilver: Zhmotněná touha po luxusním kupé s motorem uprostřed

Zimmer Quicksilver byl splněným snem odvážného podnikatele Paula Zimmera, jehož automobilka později zkrachovala, a proto vyrobila jen malý počet kusů.

Americký automobilový průmysl je široce rozsáhlý a za více než 120 let jej vytvořilo obrovské množství automobilek, z nichž drtivá většina později zanikla, nebo dokonce upadla v zapomnění. Američané toužili po změně a pravidelně si kupovali nová modernější auta, se kterými byl jejich život lepší. Není divu, že se zapálení sebevědomí podnikatelé snažili zakládat vlastní automobilky a pokoušeli se vydělat jmění na vzkvétajícím trhu.

V roce 1978 podnikatel Paul Zimmer založil automobilku Zimmer Motorcars Corporation, aby mohl vyrábět vlastní vůz Zimmer Golden Spirit. Luxusní Golden Spirit vznikl na podvozku Mustangu, který dodával Ford, a svým retro designem se inspiroval vozy z 30. let. V letech 1984 až 1988 automobilka vyráběla i druhý model, kterým byl menší, sportovnější a levnější Zimmer Quicksilver.

Zimmer Quicksilver byl rozdílný od klasičtějšího Golden Spiritu a snažil se zaujmout moderními tvary s typickými rysy 80. let. Quicksilver byl postaven na platformě Pontiacu Fiero, jehož podvozek byl upraven protažením rozvoru o 380 milimetrů, mezi předním kolem a A-sloupkem, a prodloužením předního a zadního převisu. V přední části zůstaly zachovány vyklápěcí světlomety Fiera a oba konce karoserie byly zakončeny neobvyklými masivními chromovanými nárazníky, které byly opticky spojeny chromovanými lemy na bocích.

I když byl Quicksilver sportovnější než Golden Spirit, určitě nebyl opravdovým sportovním autem. S bohatě ozdobeným exteriérem a luxusním interiérem vážil 1 450 kilogramů a za předními sedadly měl uložený slaboučký 2,8 litrový vidlicový šestiválec s třístupňovou automatickou převodovkou Turbo-Hydramatic 125 z výkonnější verze Fiera. Šestiválci se 140 koňmi a 230 Nm trvalo přibližně 10 sekund, než těžké kupé rozhýbal z 0 na 100 kilometrů v hodině.

Zimmer Quicksilver můžeme zařadit k nejzajímavějším americkým autům z 80. let. Automobilka Zimmer Motorcars zkrachovala v roce 1988 a do té doby stihla vyrobit přibližně 170 exemplářů. V roce 1997 byla značka koupena a oživena Artem Zimmerem, který nemá žádné příbuzenské vztahy se zakladatelem Paulem Zimmerem, a v současnosti opět vyrábí původní Zimmer Golden Spirit, jež se prodává u dealerů ve Spojených státech amerických a Saúdské Arábii.

Rosso Corsa: Historie nejslavnější červené barvy v automobilovém průmyslu

Rosso Corsa je nejoblíbenějším odstínem laku u zákazníků Ferrari. Hlavním důvodem je dlouhá tradice v motorsportu.

Číst celé

Jak Alfa Romeo získala zpět svůj neodolatelný šarm díky 8C Competizione

Exkluzivní Alfa Romeo 8C Competizione pomohla italské automobilce s návratem k tradičním hodnotám a odstartovala celou novou éru.

Číst celé

Vize budoucnosti z padesátých let. Takhle je viděl Detroit

Osm prototypů z Detroitu, které vznikly v padesátých letech minulého století a výrazně ovlivnily auta následujících let.

Číst celé

Audi 4000: Když Audi stálo polovinu konkurenčního Mercedesu-Benz

V osmdesátých letech se Audi předvedlo na americkém trhu s velkým sedanem, který byl podobně dobrý jako konkurenční BMW a Mercedes, ale byl výrazně levnější.

Číst celé

Gordini: Rychlé Renaulty z rukou kouzelníka

Amédée Gordini byl nejen závodník původem z Itálie, ale také skvělý konstruktér, díky čemuž si vysloužil svou přezdívku le Sorcier.

Číst celé

Chrysler Imperial Lamborghini Edition: Sedan bez úcty k tradici italské značky

Chrysler Imperial Lamborghini Edition vznikal, aby Chrysler pomocí Lamborghini vydělal snadné peníze, ale nakonec nepostoupil do sériové výroby.

Číst celé