Čekáme na lepší časy: Koronavirus nám narušil přípravu zajímavého obsahu

Pandemie koronaviru ochromila svět, ale naštěstí jsme nemuseli dočasně zavřít jako automobilky. Jen musíme počkat, než bude lépe..

Dlouho se držíme pravidla, že na Temple of Speed nebudeme zatahovat politiku a dění ve světě, které se netýká našich témat, ale teď bohužel narušilo naše plány na letošní rok. Pandemie koronaviru paralyzovala svět, včetně toho automobilového, a hledání řešení v České republice se začíná stávat podivnou politickou hrou. Pojďme ale pryč od povídání o schopnostech vlády naší skoro banánové republiky, protože to není tématem tohoto editorialu.

Není tajemstvím, že v posledních měsících přemýšlíme o tom, kam bychom Temple of Speed mohli posunout v následujících měsících. Nechceme provozovat magazín o autech, který nám bude vydělávat nepřehlednou záplavou reklam a postupně pracujeme na zlepšení kvality námi připravovaného a vydávaného obsahu.

Už v posledních měsících minulého roku jsem začal pracovat na vymýšlení a přípravě obsahu pro rok 2020, ale pandemie koronaviru to značně zkomplikovala. Uplynula teprve pouhá čtvrtina roku a určitě nemá smysl něco vzdávat, ale cestování po Evropě se během krátké chvíle stalo nemožné a musíme čekat uvnitř naší malé republiky, dokud se zase neotevřou hranice. Budou uzavřeny do konce letošního roku? Těžko říct.

Rozhodl jsem se, že vám trochu odhalím naše plány na letošní rok. Doufali jsme, že se nám na jaře znovu podaří navštívit Nürburgring, na který jsme se později chtěli vrátit, abychom se znovu podívali na fascinující čtyřiadvacetihodinovku. Chtěli jsme vyrazit i na čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans a projít několik z nejlepších evropských automobilových muzeí. Vrcholem by měla být cesta do severní Itálie se záměrem „udělat content“, jak říkají influenceři, na který v Čechách běžně nenarazíte. Podrobnosti vám ale odhalíme až později.

Všichni víme, že se Itálie, Německo, my a zbytek Evropy musíme vypořádat s neviditelným zákeřným nepřítelem a nedokážeme odhadnout, kdy a jak uspějeme. A co z toho plyne? Vypadá to, že si letos budeme hrát na našem domácím písečku, takže na co se můžete těšit?

Ve spolupráci s automobilovou slavností Legendy pro vás postupně připravíme více témat a testů, které se budou týkat opravdu rychlých a exkluzivních sportovních vozů. Nebudou chybět ani starší a klasičtější auta, zkušenosti s Mazdou RX-8, testy nových vozů, tradiční příběhy z historie automobilismu a jedno zajímavé překvapení.

O letošním roce jsem si říkal, že to bude ten nejlepší v historii Temple of Speed, ale s nepříjemnými komplikacemi bohužel nic neudělám. Nezbývá, než se pokusit to zvládnout i s omezenými možnostmi. Asi letos neuskutečníme výlety do zahraničí, ale uděláme to hned, jakmile bude možný volný pohyb po Evropě. Nasedneme do rychlého auta a po německých autobahnech pojedeme až k památníku Bernda Rosemeyera u Frankfurtu nad Mohanem.

Teď je důležité najít si něco, na co se můžete těšit a tím nejdůležitějším jsou životy nás všech. Držte se, nepodceňujete aktuální špatnou situaci a noste roušky. Děkujeme za vaši přízeň!

Škoda MB Wankel: Rychlejší, prostornější, ale dražší embéčko

Škodovka v šedesátých letech experimentovala s rotačním motorem, který se mohl dostat pod kapotu legendárního embéčka. Do sériové výroby se nakonec nedostalo z důvodu nedostatku finančních prostředků.

Číst celé

Praga Dragon EVO 125 ccm: Jak se řídí závodní motokára

Ultimátní řidičský stroj, který vám za zlomek ceny přinese zážitky, které nezískáte ani v supersportu. Tohle je prostě nejlepší věc, jakou může normální smrtelník řídit!

Číst celé

Český Veyron překonal 400 km/h na dálnici. Sledujte jeho příběh

Bugatti Veyron českého majitele Radima Passera se stal světově prvním exemplářem, který oficiálně dosáhl rychlosti přesahující 400 kilometrů v hodině na veřejné dálnici.

Číst celé

Ferrari 250 LM: Poslední Ferrari historie, které vyhrálo Le Mans

Ferrari vyrobilo pouze 32 exemplářů typu 250 LM. Záměrem bylo přenést technologie prototypů do automobilových závodů třídy GT.

Číst celé

KTM X-Bow RR: S extrémní závodní kuší na okruhu v Mostě

Existuje jenom málo extrémnějších sportovních aut než KTM X-Bow. V závodní verzi RR je úplně jako z jiného vesmíru. Protáhli jsme ho po autodromu v Mostě a byl to pekelný zážitek!

Číst celé

Zastřel a ujeď 2/3: Čím se vozili gangsteři éry studené války

Mafiáni v druhé polovině dvacátého století vydělávali daleko více peněz, následkem čehož se přesunuli za volanty luxusních limuzín a obrovských kupé.

Číst celé