Čekáme na lepší časy: Koronavirus nám narušil přípravu zajímavého obsahu

Pandemie koronaviru ochromila svět, ale naštěstí jsme nemuseli dočasně zavřít jako automobilky. Jen musíme počkat, než bude lépe..

Dlouho se držíme pravidla, že na Temple of Speed nebudeme zatahovat politiku a dění ve světě, které se netýká našich témat, ale teď bohužel narušilo naše plány na letošní rok. Pandemie koronaviru paralyzovala svět, včetně toho automobilového, a hledání řešení v České republice se začíná stávat podivnou politickou hrou. Pojďme ale pryč od povídání o schopnostech vlády naší skoro banánové republiky, protože to není tématem tohoto editorialu.

Není tajemstvím, že v posledních měsících přemýšlíme o tom, kam bychom Temple of Speed mohli posunout v následujících měsících. Nechceme provozovat magazín o autech, který nám bude vydělávat nepřehlednou záplavou reklam a postupně pracujeme na zlepšení kvality námi připravovaného a vydávaného obsahu.

Už v posledních měsících minulého roku jsem začal pracovat na vymýšlení a přípravě obsahu pro rok 2020, ale pandemie koronaviru to značně zkomplikovala. Uplynula teprve pouhá čtvrtina roku a určitě nemá smysl něco vzdávat, ale cestování po Evropě se během krátké chvíle stalo nemožné a musíme čekat uvnitř naší malé republiky, dokud se zase neotevřou hranice. Budou uzavřeny do konce letošního roku? Těžko říct.

Rozhodl jsem se, že vám trochu odhalím naše plány na letošní rok. Doufali jsme, že se nám na jaře znovu podaří navštívit Nürburgring, na který jsme se později chtěli vrátit, abychom se znovu podívali na fascinující čtyřiadvacetihodinovku. Chtěli jsme vyrazit i na čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans a projít několik z nejlepších evropských automobilových muzeí. Vrcholem by měla být cesta do severní Itálie se záměrem „udělat content“, jak říkají influenceři, na který v Čechách běžně nenarazíte. Podrobnosti vám ale odhalíme až později.

Všichni víme, že se Itálie, Německo, my a zbytek Evropy musíme vypořádat s neviditelným zákeřným nepřítelem a nedokážeme odhadnout, kdy a jak uspějeme. A co z toho plyne? Vypadá to, že si letos budeme hrát na našem domácím písečku, takže na co se můžete těšit?

Ve spolupráci s automobilovou slavností Legendy pro vás postupně připravíme více témat a testů, které se budou týkat opravdu rychlých a exkluzivních sportovních vozů. Nebudou chybět ani starší a klasičtější auta, zkušenosti s Mazdou RX-8, testy nových vozů, tradiční příběhy z historie automobilismu a jedno zajímavé překvapení.

O letošním roce jsem si říkal, že to bude ten nejlepší v historii Temple of Speed, ale s nepříjemnými komplikacemi bohužel nic neudělám. Nezbývá, než se pokusit to zvládnout i s omezenými možnostmi. Asi letos neuskutečníme výlety do zahraničí, ale uděláme to hned, jakmile bude možný volný pohyb po Evropě. Nasedneme do rychlého auta a po německých autobahnech pojedeme až k památníku Bernda Rosemeyera u Frankfurtu nad Mohanem.

Teď je důležité najít si něco, na co se můžete těšit a tím nejdůležitějším jsou životy nás všech. Držte se, nepodceňujete aktuální špatnou situaci a noste roušky. Děkujeme za vaši přízeň!

Jednoduchý Jeep pomohl vyhrát největší vojenský konflikt v dějinách

Spojenci vyhráli druhou světovou válku nejen použitím atomové bomby a obrovské vojenské mašinerie, která následovala po útoku na námořní základnu Pearl Harbor, ale i svou bohatou technickou vybaveností. Do ní spadal i jednoduchý Jeep, jež později dal vzniknout celé kategorii vozů, se kterými se na silnicích setkáváme dnes a denně.

Číst celé

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé

Zákaz dieselů je jen byznys. Dieselgate jako důkaz

Mnoho lidí pobouřil nedávný zákaz dieselů v Německých městech. Proto jsem se podíval na toto téma poněkud do hloubky a zapřemýšlel nad tím, kde tato problematika vznikla.

Číst celé

Honda Civic 1.4 iS: Slabý hatchback, který naučí základy sportovní jízdy

První auta jsou něčím, co v nás benzínových šílencích zanechá vzpomínky na celý život. To moje bylo kompromisem mezi nízkými provozními náklady a zábavou. První zkušenosti se sportovní jízdou jsem nabyl ve svém stříbrném hatchbacku z Japonska, na který dodnes vzpomínám.

Číst celé

Mercedes-Benz CLK GTR: Ve FIA GT udělal dojem, v Le Mans ostudu

Závodní Mercedes-Benz CLK GTR byl jedním z nejlepších aut v kategorii FIA GT1, ale v Le Mans se mu vůbec nevedlo. V kvalifikaci zazářil, ale v závodě zklamal.

Číst celé

Ferrari 250 GT California Spyder: Drahý a strohý roadster pro bohaté Američany

Severoameričtí dovozci Ferrari si vyžádali výrobu puristického roadsteru, kterým se pokusí zaujmout nejbohatší klientelu. V dnešních dnech se jedná o jedno z nejcennějších silničních Ferrari všech dob.

Číst celé