Vývoj moderního Bentley 4½-litre „Blower“ odhalil asymetrii originálu z 20. let

Bentley pracuje na vývoji 12 nových exemplářů ikonického typu 4½-litre „Blower“. Výzkum odhalil výrobní nedostatky původního vozu z dvacátých let.

Znovuzrození legendárních historických aut se v posledních letech stalo populární. Už několik automobilek se rozhodlo pokračovat ve výrobě ikonických modelů z minulých desetiletí, aby dokončily původní plánovanou produkci, nebo vyrobily moderní kusy slavných závodních vozů. Nově vyrobené exempláře klasických modelů nikdy nedosáhnou hodnot svých vozů, ale závodění s nimi přináší výrazně menší riziko a finanční ztrátu při zničující nehodě.

Automobilka Bentley v minulém roce oznámila, že obnoví výrobu jednoho z nejznámějších modelů své historie – Bentley 4½-litre „Blower“. Bentley Blower patří k nejúspěšnějším závodním autům konce dvacátých let a tovární tým „Team Blower“ soutěžil se čtyřmi vozy v závodech po celé Evropě. Nejslavnějším Blowerem byl vůz Sira Tima Birkina z roku 1929, který se stal předlohou pro výrobu 12 nových exemplářů.

Inženýři Bentley z divize Mulliner museli tento konkrétní vůz úplně rozebrat a všechny součástky naskenovat ve 3D, aby podle nich mohli vyrobit nové díly. V dnešních dnech je proces skenování téměř hotový a detailní zkoumání odhalilo několik zajímavých informací. „Znovuzrození Bloweru je sporné,“ uznává Adrian Hallmark, generální ředitel společnosti Bentley Motors. „Vzali jsme auto, které ve skutečnosti nevzniklo jako Bentley, ale stalo se nejvíce ikonickým a nejcennějším Bentley. Rozebereme Blower na 3 000 dílů, abychom ho pak znovu složili a podle něj vyrobili dvanáct dalších.“

Původní Bentley Blower bohužel není zcela kompletní, protože v roce 1956 prošel renovací, při které z něj bylo odstraněno několik originálních součástí. Inženýři Bentley dokázali v archivu najít originální technické výkresy a seznamy dílů, ale při skenování jmenovitých rozměrů zjistili, že auto není ani symetrické. Konstruktéři ve dvacátých letech dostali výkresy dokonale symetrického podvozku, ale nebyli dostatečně přesní, aby jej dokázali vyrobit. Originální Blower bude smontován do původního stavu bez úprav konstrukce, ale moderní exempláře budou vyrobeny s maximální přesností. Asymetrie podvozku má negativní vliv na jízdní vlastnosti.

Moderní Bentley Blower Continuation Series se podle očekávání okamžitě vyprodal. Adrian Hallmark k tomu dodal, že poptávka byla čtyřnásobně vyšší než plánovaná produkce. Všechny vozy budou vyrobeny použitím originálních forem a nástrojových přípravků z dvacátých let spolu s nejnovějšími výrobními technologiemi. Odlišnosti nových vozů od toho původního budou pouze minimální a budou se týkat hlavně bezpečnosti.

Devil Drivers: Autentický dokument zachycuje krásu předválečných Grand Prix

Dokument Devil Drivers byl digitalizován z 16mm filmu a oživuje autentické záběry z předválečných závodů Grand Prix.

Číst celé

Volvo T6 Roadster: Co se stane ve Vegas, zůstane ve Vegas

Ne vždy si ve Volvu mysleli, že jejich jediným údělem je zachraňovat lidi a planetu. Vraťte se s námi do roku 2005 a přivítejte Volvo T6 Roadster.

Číst celé

Aston Martin Lagonda Taraf: Krásný a vzácný, ale neúspěšný

Méně než 150 vyrobených kusů dělá z Astonu Martin Lagonda Taraf jednu z nejvzácnějších luxusních limuzín na světě.

Číst celé

Rolls-Royce 10 HP: Počátek historie nejslavnější anglické automobilky

Historicky první Rolls-Royce vznikl přepracováním nekvalitního francouzského automobilu Decauville a představil se v roce 1904.

Číst celé

Japonská auta zastíněná legendami. Představujeme 6 z nich

Výběr šestice japonských aut, která byla neprávem zapomenuta, jelikož je zastínily vozy se slavnějšími jmény. Jaké to jsou?

Číst celé

Ferrari 348 tb & 348 ts: Evoluce osmiválců s malou revolucí pod slupkou

Ferrari 348 bylo dalším z úspěšné série základních osmiválcových modelů Ferrari a bylo prvním modelem značky s lisovaným ocelovým monokokem.

Číst celé