Vývoj moderního Bentley 4½-litre „Blower“ odhalil asymetrii originálu z 20. let

Bentley pracuje na vývoji 12 nových exemplářů ikonického typu 4½-litre „Blower“. Výzkum odhalil výrobní nedostatky původního vozu z dvacátých let.

Znovuzrození legendárních historických aut se v posledních letech stalo populární. Už několik automobilek se rozhodlo pokračovat ve výrobě ikonických modelů z minulých desetiletí, aby dokončily původní plánovanou produkci, nebo vyrobily moderní kusy slavných závodních vozů. Nově vyrobené exempláře klasických modelů nikdy nedosáhnou hodnot svých vozů, ale závodění s nimi přináší výrazně menší riziko a finanční ztrátu při zničující nehodě.

Automobilka Bentley v minulém roce oznámila, že obnoví výrobu jednoho z nejznámějších modelů své historie – Bentley 4½-litre „Blower“. Bentley Blower patří k nejúspěšnějším závodním autům konce dvacátých let a tovární tým „Team Blower“ soutěžil se čtyřmi vozy v závodech po celé Evropě. Nejslavnějším Blowerem byl vůz Sira Tima Birkina z roku 1929, který se stal předlohou pro výrobu 12 nových exemplářů.

Inženýři Bentley z divize Mulliner museli tento konkrétní vůz úplně rozebrat a všechny součástky naskenovat ve 3D, aby podle nich mohli vyrobit nové díly. V dnešních dnech je proces skenování téměř hotový a detailní zkoumání odhalilo několik zajímavých informací. „Znovuzrození Bloweru je sporné,“ uznává Adrian Hallmark, generální ředitel společnosti Bentley Motors. „Vzali jsme auto, které ve skutečnosti nevzniklo jako Bentley, ale stalo se nejvíce ikonickým a nejcennějším Bentley. Rozebereme Blower na 3 000 dílů, abychom ho pak znovu složili a podle něj vyrobili dvanáct dalších.“

Původní Bentley Blower bohužel není zcela kompletní, protože v roce 1956 prošel renovací, při které z něj bylo odstraněno několik originálních součástí. Inženýři Bentley dokázali v archivu najít originální technické výkresy a seznamy dílů, ale při skenování jmenovitých rozměrů zjistili, že auto není ani symetrické. Konstruktéři ve dvacátých letech dostali výkresy dokonale symetrického podvozku, ale nebyli dostatečně přesní, aby jej dokázali vyrobit. Originální Blower bude smontován do původního stavu bez úprav konstrukce, ale moderní exempláře budou vyrobeny s maximální přesností. Asymetrie podvozku má negativní vliv na jízdní vlastnosti.

Moderní Bentley Blower Continuation Series se podle očekávání okamžitě vyprodal. Adrian Hallmark k tomu dodal, že poptávka byla čtyřnásobně vyšší než plánovaná produkce. Všechny vozy budou vyrobeny použitím originálních forem a nástrojových přípravků z dvacátých let spolu s nejnovějšími výrobními technologiemi. Odlišnosti nových vozů od toho původního budou pouze minimální a budou se týkat hlavně bezpečnosti.

Jaké je nejlepší auto na světě?

Jaké je nejlepší auto na světě? Letem světem až do Itálie.

Číst celé

De Tomaso Vallelunga: Proč šikovná koncepce neuspěla?

První italské auto s motorem uprostřed utrpělo kvůli podvozku, který jej dělal těžko použitelným.

Číst celé

Továrna Packardu: Největší opuštěná automobilka na světě

V detroitské továrně Packardu se v první polovině minulého století vyráběly jedny z nejlepších luxusních vozů. Dnes výrobní prostory chátrají a hrozí jim úplné zřícení.

Číst celé

Ferrari Testarossa Spider: Unikát s manuálem i automatem zároveň

Unikátní otevřené Ferrari Testarossa vzniklo na míru pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Kromě toho, že se jedná o jediný originální Spider, bylo tohle auto vybavené netradiční převodovkou.

Číst celé

Honda Integra Type-R DC2: Neobyčejná předokolka

Rychlé kupé s pohonem předních kol je pro japonskou automobilovou produkci nezvyklé. V devadesátých letech se touto cestou zkusili vydat inženýři sportovní divize Hondy a výsledkem byl vůz, o kterém se již dlouhé roky říká, že je tím nejlepším s pohonem předních kol.

Číst celé

Eliška Junková: Drobná dáma za volantem bugatky

Nadějně vyhlížející závodní kariéru Elišky Junkové ukončila tragická smrt manžela na Nürburgringu.

Číst celé