Vývoj moderního Bentley 4½-litre „Blower“ odhalil asymetrii originálu z 20. let

Bentley pracuje na vývoji 12 nových exemplářů ikonického typu 4½-litre „Blower“. Výzkum odhalil výrobní nedostatky původního vozu z dvacátých let.

Znovuzrození legendárních historických aut se v posledních letech stalo populární. Už několik automobilek se rozhodlo pokračovat ve výrobě ikonických modelů z minulých desetiletí, aby dokončily původní plánovanou produkci, nebo vyrobily moderní kusy slavných závodních vozů. Nově vyrobené exempláře klasických modelů nikdy nedosáhnou hodnot svých vozů, ale závodění s nimi přináší výrazně menší riziko a finanční ztrátu při zničující nehodě.

Automobilka Bentley v minulém roce oznámila, že obnoví výrobu jednoho z nejznámějších modelů své historie – Bentley 4½-litre „Blower“. Bentley Blower patří k nejúspěšnějším závodním autům konce dvacátých let a tovární tým „Team Blower“ soutěžil se čtyřmi vozy v závodech po celé Evropě. Nejslavnějším Blowerem byl vůz Sira Tima Birkina z roku 1929, který se stal předlohou pro výrobu 12 nových exemplářů.

Inženýři Bentley z divize Mulliner museli tento konkrétní vůz úplně rozebrat a všechny součástky naskenovat ve 3D, aby podle nich mohli vyrobit nové díly. V dnešních dnech je proces skenování téměř hotový a detailní zkoumání odhalilo několik zajímavých informací. „Znovuzrození Bloweru je sporné,“ uznává Adrian Hallmark, generální ředitel společnosti Bentley Motors. „Vzali jsme auto, které ve skutečnosti nevzniklo jako Bentley, ale stalo se nejvíce ikonickým a nejcennějším Bentley. Rozebereme Blower na 3 000 dílů, abychom ho pak znovu složili a podle něj vyrobili dvanáct dalších.“

Původní Bentley Blower bohužel není zcela kompletní, protože v roce 1956 prošel renovací, při které z něj bylo odstraněno několik originálních součástí. Inženýři Bentley dokázali v archivu najít originální technické výkresy a seznamy dílů, ale při skenování jmenovitých rozměrů zjistili, že auto není ani symetrické. Konstruktéři ve dvacátých letech dostali výkresy dokonale symetrického podvozku, ale nebyli dostatečně přesní, aby jej dokázali vyrobit. Originální Blower bude smontován do původního stavu bez úprav konstrukce, ale moderní exempláře budou vyrobeny s maximální přesností. Asymetrie podvozku má negativní vliv na jízdní vlastnosti.

Moderní Bentley Blower Continuation Series se podle očekávání okamžitě vyprodal. Adrian Hallmark k tomu dodal, že poptávka byla čtyřnásobně vyšší než plánovaná produkce. Všechny vozy budou vyrobeny použitím originálních forem a nástrojových přípravků z dvacátých let spolu s nejnovějšími výrobními technologiemi. Odlišnosti nových vozů od toho původního budou pouze minimální a budou se týkat hlavně bezpečnosti.

Recenze knihy: Taky to nehuntuju, čtení pro vaše auto

S detailingem je to jako s barbery. V posledních letech se s nimi roztrhl pytel, ale pokud si dobře nevyberete, zaplatíte pálku za to, že svůj lak nebo vlasy jen zničíte.

Číst celé

Galerie: V těchto místech vznikaly automobilové ikony

Nahlédněte do výrobních hal, kde se montovaly legendy (případně se tam stále montují).

Číst celé

Největší omyly amerického automobilového průmyslu 50. let

Americké automobilky v padesátých letech neslavily pouze úspěchy, ale rovněž udělaly chyby a omyly, které vedly k velkým úpadkům.

Číst celé

Giorgetto Giugiaro: Automobilový návrhář 20. století

Giorgetto Giugiaro v době svého působení v automobilovém designu navrhl mnoho aut, z nichž ty nejznámější kousky vytvořil pod křídly svého studia Italdesign. Připravili jsme pro vás nejen jeho příběh, ale i galerii nejhezčích a nejzajímavějších vozů z jeho pera.

Číst celé

Top Fuel Dragster: 500 km/h za 4 sekundy

Akcelerace shodná s vystřelením z katapultu a šílené provozní náklady. Vrcholová třída dragsterů vyžaduje obrovskou porci odhodlání.

Číst celé

BMW 118d: Sportování v naftovém hatchbacku?

Pokud chcete hatchback s pohonem zadních kol, už dlouho vám vyhoví jen BMW. Je to jen výstřelek nebo nebo fungující auto?

Číst celé