Maserati 125 GT Super: Vzácná motorka s Poseidonovým trojzubcem

Motocykl Maserati 125 GT Super pochází z krátkého období, kdy společnost Maserati vyráběla závodní stroje na jedné stopě.

Italskou značku Maserati známe hlavně kvůli vášnivým sportovním, luxusním a závodním vozům, ale v minulosti se se slavným trojzubcem krátce vyráběly i motocykly. Vztah mezi značkou Maserati a výrobou motocyklů je poněkud vzdálený, ale existoval. Obě společnosti přitom používaly slavný Poseidonův trojzubec ve svém znaku.

V roce 1910 Alfieri Maserati založil dceřinou společnost, která vyráběla a prodávala zapalovací svíčky a elektrické příslušenství. Tuto společnost v roce 1937 získala italská rodina Orsi spolu s automobilkou Maserati a po druhé světové válce se rozhodla vyrábět motocykly s malým objemem od 50 do 250 ccm, kvůli čemuž koupila společnost Italmoto. Dceřiná společnost pak sloužila hlavně jako výrobce náhradních dílů.

Ve druhé polovině padesátých let společnost představila motocykl Maserati 125 GT Super, který byl oblíbeným strojem závodníků na jedné stopě. V roce 1975 se motocykly 125 GT Super zúčastnily závodů jako Milan – Tarente nebo Italian Moto Giro.

Maserati 125 GT Super byl malý sofistikovaný výkonný motocykl s dvoutaktním motorem o objemu 123 kubických centimetrů, se kterým se dokázal rozjet až na 95 kilometrů v hodině. Zachovalý exemplář, který vidíte na fotografiích, je jedním z posledních modelů s převodovkou v bloku motoru. Tento konkrétní motocykl nikdy nebyl registrován pro provoz na silnicích, protože byl vystaven v obchodním zastoupení Maserati po mnoho let.

Motocykl Maserati 125 GT Super s tehdejší cenou 175 000 italských lir se stalo populární, ale výroba motocyklů jako takových nebyla velký komerční úspěch a Maserati se na konci padesátých let rozhodlo ukončit jejich výrobu a zaměřit se na výrobu automobilů.

Ferrari 512 S Modulo: Futuristický koncept z galaxie Pininfarina

Fascinující Ferrari 512 S Modulo bylo posledním futuristickým konceptem Ferrari na podvozku závodního vozu od Pininfariny.

Číst celé

Bizzarrini 5300 GT: Ital se srdcem z Corvetty

Dohodnout se s Enzem Ferrarim nebylo jednoduché. Po neshodách mu byl konkurencí nejen Ferruccio Lamborghini, ale i jeho bývalý inženýr Giotto Bizzarrini.

Číst celé

Den Země: Nejlepší zelená auta na závodní okruh

Oslavujeme mezinárodní svátek Den Země trojicí nejlepších zelených aut, se kterými se nemusíte bát vyrazit na váš nejbližší závodní okruh. Nebo s nimi můžete vyrazit do Zeleného pekla, když už jsme u té zelené.

Číst celé

Ferrari F50 GT: Nejlepší závodní Ferrari, které nikdy nezávodilo

Ferrari se chtělo zúčastnit závodního seriálu GT1 a vyvinulo špičkové auto. Když však Porsche našlo skulinu v pravidlech a získalo značnou výhodu, Ferrari se rozhodlo svůj nový program ukončit.

Číst celé

Mototechna roku 1974: 7 aut, která jste mohli mít

Auta, jimiž jezdili naši otcové a dědové. Víte, kolik stála jako nová?

Číst celé

13B-MSP Renesis: Znáte poslední sériový wankel?

Atmosférický dvourotorový wankel nabízel vysoký litrový výkon a nechal se točit k 9 500 otáčkám za minutu. Spolehlivost nepatří k jeho kladným stránkám, ale charakter naopak ano.

Číst celé