Volvo T6 Roadster: Co se stane ve Vegas, zůstane ve Vegas

Ne vždy si ve Volvu mysleli, že jejich jediným údělem je zachraňovat lidi a planetu. Vraťte se s námi do roku 2005 a přivítejte Volvo T6 Roadster.

Volvo už dlouhou dobu platí za výrobce bezpečných a bytelných vozů, které jako by se idálně hodily na drsný, ale bohatý skandinávský sever. Dnešní Volvo lze také zařadit do ekologické škatulky, protože se odřízlo od větších motorů než dvoulitrových čtyřválců a jako prioritu do dalších let vidí hlavně hybridizaci nebo rovnou elektromobilizaci své nabídky.

Doba, kdy Volvo vyrábělo zadokolky už je tak dávno, že už to snad není ani pravda, přesto ještě před pár lety vystrkovalo růžky pomocí ustřelených konceptů, jako je právě tento T6 Roadster.

Představil se na výstavě upravených vozů SEMA v Las Vegas v roce 2005, kam ho Volvo přivezlo společně se střízlivějším konceptem XC70 All Terrain (níže v galerii). T6 Roadster byl hot-rod, kterým automobilka chtěla navázat na tradici zejména amerických tunerů. Volva z 50. a 60. let jsou dodnes poměrně vděčným cílem jejich úprav.

Design připomínal Plymouth Prowler a používal typické prvky hot-rodů jako úzkou příď nebo přední kola a světla vytažená ven ze stran karoserie. Zvenku vůz působil unikátně, zejména spojení svébytného designu se stylem Volva dodnes budí příjemné rozpaky.

Protože auto nemělo jiný cíl než upoutat pozornost, Volvo nechtělo zbytečně nafukovat rozpočet. To rozpoznáte zejména v interiéru. Sedadla a přístrojový štít, zde umístěný doprostřed, bez změny daroval sedan S80. Dokonce i volant byl převzatý z S60, jen na něj byl přidělán chromovaný kruh evokující staré doby.

Vůz byl postaven v jediném exempláři, ovšem byl plně pojízdný. Jeho základ tvořil ocelový rám a pod jeho povrchem byste našli převážně součástky, co se daly najít ve skladech automobilky. Za zmínku stojí dvakrát přeplňovaný motor o objemu 2,9 litru z S80, ovšem jeho uložení byste neuhodli. Motor byl namontován napříč za zadní sedadla. Na zadní kola výkon přenášel pomocí automatické převodovky. Volvo se o výkonech vozu nikdy nezmínilo, ovšem uvedlo maximální rychlost 330 kilometrů za hodinu. Jestli jde o reálný údaj si netroufáme tipovat.

Volvo ani nikdy nepočítalo s tím, že by se cokoliv z konceptu přeneslo do sériové výroby – co se stane ve Vegas, zůstane ve Vegas. Nicméně, Volvo sklidilo vlnu obdivu a tak nelenilo a o dva roky později představilo další studii, tentokrát světle modrý V8 Speedster (níže v galerii). To už se psal rok 2007 a finanční krize zakrátko na to Volvo tvrdě smetla. Místo dalších hot-rodů přišel prodej celé automobilky. Putovala tak od Fordu k čínskému Geely, které už nic takového nezajímalo.

Tatra 603: Papalášský kočár

Historická limuzína, která byla určena těm nejvyšším. Prostý lid si ji normálně koupit nemohl, ale i přesto se později dostala do rukou smrtelníků. V době, kdy byla pro členy vlády a papaláše téměř bezcenná. Dnes se jedná o hodnotný sběratelský kousek, kterému stačí pouhých pár minut, aby povyprávěl příběh doby minulé.

Číst celé

Dodge Challenger SRT Demon: 5 důvodů proč je zběsile rychlý

Že už Hellcat nemohl být rychlejší? V Dodge si mysleli opak a rovnou takové auto postavili. Představujeme řešení, která dopomohla k dosažení šílených výkonů.

Číst celé

Lancia Hyena: Delta Integrale v kabátku od Zagata

Spojením techniky Delty Integrale a stylové karoserie od Zagata vznikla Lancia Hyena, sportovní kupé, které neuspělo kvůli příliš složitému procesu výroby.

Číst celé

Prototypy Ferrari: Designové i technické unikáty

Šestice známých i neznámých konceptů nesoucích jméno slavné maranellské továrny. Kolik z nich jste dodnes znali?

Číst celé

Citroën C6 Lignage: Nadějná socha na kolech

Citroën řadíme mezi ty významnější automobilky naší historie. Prodával nádherná a revoluční auta, nebál se riskovat a bohužel často prohrával. Dnes tu máme Citroën C6 Lignage, koncept symbolizující plané naděje Citroënu na přelomu milénia.

Číst celé

Peugeot 405 T16: Ukraden Afričany během Dakaru 1988

Peugeot 405 T16 navázal na úspěšné tažení předchozího typu 205 T16, ale účast v důležitém prvním závodě, jímž byla rally Paříž – Dakar ročníku 1988, zkomplikovala skupina zlodějíčků.

Číst celé