Virtuální znovuzrození Ferrari F40. Skvělé ze všech úhlů

Autor Samir Sadikhov pracoval na návrzích déle než rok.

Ferrari F40 bylo vyvinuto v osmdesátých letech jako oslava čtyřicátého výročí od založení automobilky a zapsalo se do historie superaut z několika důvodů. Když bylo v roce 1987 uvedeno na trh, jednalo se o historicky nejdražší model značky a zároveň se jednalo o poslední Ferrari, jehož oficiálního představení se zúčastnil Enzo Ferrari.

Současně se jednalo o první vůz z Maranella vyrobený z kompozitních materiálů a použitím velkých dílů přední a zadní části se celá karoserie skládala z pouhých jedenácti panelů, které navrhlo a vyrobilo studio Pininfarina. Přestože Ferrari původně plánovalo vyrobit pouhých 400 exemplářů, velký zájem zákazníků znamenal, že jich nakonec vzniklo více než 1 300, z nichž poslední opustil výrobní linku v roce 1992.

F40 bylo výjimečné i z dalších důvodů, k nimž se řadil spartánský interiér vybavený klimatizací jen z toho důvodu, protože se v dešti nadměrně mlžil. Závodní charakter nástupce a částečnou evoluci typu 288 GTO nezapřou ani kola uchycená centrálními maticemi a žaluzie pomáhající odvětrání motorového prostoru.

Ve snaze vzdát ikonickému Ferrari hold se grafik Samir Sadikhov rozhodl připravit návrh, jak by Ferrari F40 mohlo vypadat, pokud by vzniklo v současnosti. Zveřejněné obrázky jsou výsledkem více než jednoho roku usilovné práce, přičemž design supersportu vychází z moderních trendů Pininfariny. Ať už se jedná o červené nebo černé provedení, oživení F40 vypadá naprosto skvěle.

Aventador, Italia, 911, GranTurismo, Viper. Roadtrip ze všechny prachy

Kdyby byl Aventador dítětem, zeptali byste se ho, jestli si pití někde nevylil.

Číst celé

Chevrolet Camaro ZL1 COPO: Monstrum na zvláštní objednávku

Speciální příplatek COPO 9560 udělal z Chevroletu Camaro krvelačnou bestii, která patřila k nejrychlejším muscle cars zlaté éry šedesátých let.

Číst celé

Ferrari 512 S Modulo: Futuristický koncept z galaxie Pininfarina

Fascinující Ferrari 512 S Modulo bylo posledním futuristickým konceptem Ferrari na podvozku závodního vozu od Pininfariny.

Číst celé

Dlouhá cesta ke Cayenne: Jak postupoval vývoj čtyřmístných Porsche

Čtyřmístná Porsche jsou dnes běžná, ale cesta k prvnímu sériově vyráběnému modelu byla dlouhá a trnitá. Představujeme historii prototypů vozů Porsche pro čtyři pasažéry.

Číst celé

Nejslavnější Shelby GT500 na světě. Jak vznikla novodobá Eleanor?

Hlavní hvězdou filmu Gone in 60 Seconds nebyl Nicolas Cage, ale unikátní Shelby GT500 z roku 1967, který se proslavil jako „Eleanor“.

Číst celé

Ferrari Testarossa Spider: Unikát s manuálem i automatem zároveň

Unikátní otevřené Ferrari Testarossa vzniklo na míru pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Kromě toho, že se jedná o jediný originální Spider, bylo tohle auto vybavené netradiční převodovkou.

Číst celé