Trojnásobný mistr světa F1 Niki Lauda zemřel ve věku 70 let

Niki Lauda zemřel po vážných zdravotních problémech v přítomnosti svých nejbližších.

Úmrtí slavných automobilových závodníků jsou pro fanoušky často neočekávaná. Poté, co se jejich hrdinové prohání vysokou rychlostí po závodních tratích v nebezpečných strojích, opustí svět jako obyčejní lidé.

V úterý ráno se světem rozšířila zpráva o úmrtí trojnásobného mistra světa F1 Nikiho Laudy. Rakouský pilot se dlouhou dobu potýkal s vážnými zdravotními problémy. V srpnu roku 2018 podstoupil dvojitou transplantaci plic a v letech 1997 a 2005 mu byly transplantovány i ledviny.

Niki Lauda získal trojici titulů mistra světa Formule 1 v letech 1975, 1977 ve Ferrari a v roce 1984 v McLarenu. Byl jediným pilotem v historii, který vyhrál šampionát za McLaren a Ferrari. Lauda měl kromě automobilového závodění vášeň pro letectví a dokonce založil a vlastnil aerolinky Lauda Air a Laudamotion.

Nejslavnějším momentem kariéry Nikiho Laudy byla osudová nehoda při Velké ceně Německa na Nürburgringu v roce 1976. Lauda utrpěl těžké popáleniny, které navždy změnily jeho vzhled, ale nezastavilo ho to od automobilového závodění. V šampionátu vynechal pouze dva závody, následně se opět vrátil za volant monopostu Ferrari a na konci sezóny získal druhé místo v celkovém pořadí.

„Jeho jedinečné úspěchy jako sportovce a podnikatele zůstanou nezapomenutelnými. Jeho neúnavná chuť k akci, jeho přímočarost a odvaha zůstanou,“ uvedla jeho rodina ve svém prohlášení. „Je vzorem a měřítkem pro všechny z nás. On byl milující a starostlivý manžel, otec a dědeček. Bude nám chybět.“

Niki Lauda byl velkým vzorem i pro všechny z nás. Jeho odhodlání usadit se zpět za volant Ferrari šest týdnů po těžké havárii není něco, co by byli ochotni podstoupit všichni z nás. Laudo, odpočívej v pokoji. Doufáme, že už tam nahoře opět závodíš s Jamesem Huntem.

Bugatti 1300 Concept: Bráška EB110 měl konkurovat Mazdě MX-5

Může se to zdát jako šílený nápad, ale Bugatti, tehdy vlastněné mužem jménem Romano Artioli, se skutečně rozhodlo, že postaví soupeře pro úspěšnou Mazdu MX-5.

Číst celé

Mercedes-Benz Blue Wonder: Chlouba Mercedesu s rychlostí až 170 km/h

Mercedes-Benz Blue Wonder vyvinul Rudolf Uhlenhaut, aby pomáhal továrnímu závodnímu týmu při rychlých přesunech mezi továrnou a závodními okruhy.

Číst celé

Toyota GR Supra: 3 problémy, se kterými se musí vypořádat

Dokáže nová Toyota GR Supra nahradit ikonickou minulou generaci? Pokud se na to kouknete správným úhlem pohledu, tak ano.

Číst celé

Devil Drivers: Autentický dokument zachycuje krásu předválečných Grand Prix

Dokument Devil Drivers byl digitalizován z 16mm filmu a oživuje autentické záběry z předválečných závodů Grand Prix.

Číst celé

Mercedes-Benz W123 Plug-in Hybrid: Akumulátory vážily 600 kilogramů

Mercedes-Benz v osmdesátých letech hledal řešení, jak se odloučit od konvenčních pohonů. Experimentální plug-in hybridní W123 se však ukázal jako slepá ulička.

Číst celé

Autem roku 2017 je americká bestie, podle Lukáše

Když se Honza rozhodl sepsat myšlenku, jaké auto jej z letošních novinek na trhu oslovilo nejvíce, dostal jsem nutkání podělit se o svůj názor.

Číst celé