Trojnásobný mistr světa F1 Niki Lauda zemřel ve věku 70 let

Niki Lauda zemřel po vážných zdravotních problémech v přítomnosti svých nejbližších.

Úmrtí slavných automobilových závodníků jsou pro fanoušky často neočekávaná. Poté, co se jejich hrdinové prohání vysokou rychlostí po závodních tratích v nebezpečných strojích, opustí svět jako obyčejní lidé.

V úterý ráno se světem rozšířila zpráva o úmrtí trojnásobného mistra světa F1 Nikiho Laudy. Rakouský pilot se dlouhou dobu potýkal s vážnými zdravotními problémy. V srpnu roku 2018 podstoupil dvojitou transplantaci plic a v letech 1997 a 2005 mu byly transplantovány i ledviny.

Niki Lauda získal trojici titulů mistra světa Formule 1 v letech 1975, 1977 ve Ferrari a v roce 1984 v McLarenu. Byl jediným pilotem v historii, který vyhrál šampionát za McLaren a Ferrari. Lauda měl kromě automobilového závodění vášeň pro letectví a dokonce založil a vlastnil aerolinky Lauda Air a Laudamotion.

Nejslavnějším momentem kariéry Nikiho Laudy byla osudová nehoda při Velké ceně Německa na Nürburgringu v roce 1976. Lauda utrpěl těžké popáleniny, které navždy změnily jeho vzhled, ale nezastavilo ho to od automobilového závodění. V šampionátu vynechal pouze dva závody, následně se opět vrátil za volant monopostu Ferrari a na konci sezóny získal druhé místo v celkovém pořadí.

„Jeho jedinečné úspěchy jako sportovce a podnikatele zůstanou nezapomenutelnými. Jeho neúnavná chuť k akci, jeho přímočarost a odvaha zůstanou,“ uvedla jeho rodina ve svém prohlášení. „Je vzorem a měřítkem pro všechny z nás. On byl milující a starostlivý manžel, otec a dědeček. Bude nám chybět.“

Niki Lauda byl velkým vzorem i pro všechny z nás. Jeho odhodlání usadit se zpět za volant Ferrari šest týdnů po těžké havárii není něco, co by byli ochotni podstoupit všichni z nás. Laudo, odpočívej v pokoji. Doufáme, že už tam nahoře opět závodíš s Jamesem Huntem.

Jak se ničí funkční pětiválcová Marea ve jménu pochybného motorsportu

Jak se upravuje normálně funkční Fiat Marea Weekend 2.0 20v s pětiválcem na závodní auto, které má startovat v amatérské šestihodinovce v Mostě?

Číst celé

Ford Marmon-Herrington Super Deluxe 4×4: Historicky první luxusní SUV

Ford Marmon-Herrington Super Deluxe 4×4 nejspíše odstartoval obrovskou popularitu vozů SUV s pohonem všech kol, ale dnes jej zná jen málokdo.

Číst celé

Ayrton Senna se v roce 1992 zachoval jako hrdina a zachránil život soupeře

V roce 1992 měl Erik Comas během kvalifikace v belgickém Spa hrozivou havárii. Ayrton Senna zastavil, aby mu pomohl z nebezpečí.

Číst celé

UAZ 3962 Buchanka: Srdečné pozdravy ze Sovětského svazu

Řídil jsem přes padesát let starou sanitku roku výroby 2018. Staronový UAZ 3962 je nezastavitelný dříč ukrývající spoustu řidičských zážitků.

Číst celé

JGTC/Super GT: Nejlepší okruhová série všech dob?

V nejprestižnějších japonských závodech jezdí nejrychlejší závodní auta ze všech s předobrazy v silničních modelech. Vozy evropských značek tu v nejrychlejší třídě vyhrály jen jednou.

Číst celé

Maserati MC12: Horší, ale lepší Enzo

Supersport vycházející ze slavného Ferrari Enzo byl oproti svému dárci dílů výkonově slabší, ale ve výsledku i lepší, rychlejší i sběratelsky cennější.

Číst celé