Toyota Supra se ukázala světu v Goodwoodu

Produkční verze dlouho očekávané Supry se konečně ukázala divákům na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Netrpělivě očekávaný nástupce ikonické Toyoty Supry je jedním z nejzajímavějších sportovních vozů, které v současné době prochází pečlivým vývojem. Po nedávno představeném závodním prototypu od Gazoo Racing se světu konečně předvedla i produkční verze. I přesto Toyota zahalila vůz maskovacím polepem složeným z oficiálních barev dvorního tunera.

Ve skutečnosti se však jedná o prototyp A90, který má však k produkčnímu autu velmi blízko a stal se jedním z hlavních taháků letošního Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu. Sportovní kupé vyvíjené ve spolupráci s BMW ale nebylo pouhým nehybným exponátem, jelikož se prohnalo na trati slavného závodu do vrchu, přičemž se za volantem střídá vedoucí vývoje Tetsuya Tada a hlavní testovací jezdec Herwig Daenens.

O pohon nové Supry se bude starat přeplňovaný třílitrový šestiválec z dílen BMW, který bude dosahovat nejvyššího výkonu 335 koní a točivého momentu 500 Nm. Hnací síla bude přenášena na zadní kola skrze dvouspojkovou automatickou převodovku. Toyota se nechystá promrhat potenciál nového vozu a již pověřila divizi GRMN, aby se pustila do vývoje ostřeji laděné verze.

Pro méně movité zájemce bude k dispozici základní dvoulitrový čtyřválec s turbem o výkonu 248 koní. Objednávky by měly být spuštěny už počátkem příštího roku a katalogová cena bude začínat na částce přibližně 1,4 milionu korun. Pokud se na Supru opravdu těšíte, zkraťte si čekání prvním dynamickým videem natočeným právě v Goodwoodu.

Exkluzivní rozhovor s Filipem Turkem, zakladatelem a prezidentem českého Jaguar klubu

Filip Turek je jednou z nejortodoxnějších postav z kmene petrolheadů. Před 10 lety vyšel náš první rozhovor pro Temple of Speed. Co bylo pak? Stal se ze mě novinář. Zavzpomínejte s námi.

Číst celé

Lancia Stratos: Dokázala to natřít i svému nástupci

Klínovitá Lancia dokázala navázat na sportovní úspěchy svého předchůdce a nenechala se zahanbit ani několik let po ukončení produkce.

Číst celé

Pablo Escobar byl závodník, kterého byste nechtěli předjet

Nejslavnější obchodník s drogami byl nadšeným závodníkem, jehož úspěchy byly kromě jiného dosaženy i zastrašováním.

Číst celé

Jaguar XJ13: Vznikl pro Le Mans, ale nikdy nezávodil

Inženýři Jaguaru se rozhodli pro návrat do vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans, ale neochota vedení značky zapříčinila, že se z jejich krásného díla stal nepotřebný unikát.

Číst celé

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé

Koncepty vzdávající hold legendám. Vybrali jsme šest nejúžasnějších

Zběsilé křivky a technologie budoucnosti. To spojuje šestici konceptů, o nichž si myslíme, že je automobilky měly vyrábět. Bohužel se jich nikdy nedočkáme.

Číst celé