Toyota Supra se ukázala světu v Goodwoodu

Produkční verze dlouho očekávané Supry se konečně ukázala divákům na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Netrpělivě očekávaný nástupce ikonické Toyoty Supry je jedním z nejzajímavějších sportovních vozů, které v současné době prochází pečlivým vývojem. Po nedávno představeném závodním prototypu od Gazoo Racing se světu konečně předvedla i produkční verze. I přesto Toyota zahalila vůz maskovacím polepem složeným z oficiálních barev dvorního tunera.

Ve skutečnosti se však jedná o prototyp A90, který má však k produkčnímu autu velmi blízko a stal se jedním z hlavních taháků letošního Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu. Sportovní kupé vyvíjené ve spolupráci s BMW ale nebylo pouhým nehybným exponátem, jelikož se prohnalo na trati slavného závodu do vrchu, přičemž se za volantem střídá vedoucí vývoje Tetsuya Tada a hlavní testovací jezdec Herwig Daenens.

O pohon nové Supry se bude starat přeplňovaný třílitrový šestiválec z dílen BMW, který bude dosahovat nejvyššího výkonu 335 koní a točivého momentu 500 Nm. Hnací síla bude přenášena na zadní kola skrze dvouspojkovou automatickou převodovku. Toyota se nechystá promrhat potenciál nového vozu a již pověřila divizi GRMN, aby se pustila do vývoje ostřeji laděné verze.

Pro méně movité zájemce bude k dispozici základní dvoulitrový čtyřválec s turbem o výkonu 248 koní. Objednávky by měly být spuštěny už počátkem příštího roku a katalogová cena bude začínat na částce přibližně 1,4 milionu korun. Pokud se na Supru opravdu těšíte, zkraťte si čekání prvním dynamickým videem natočeným právě v Goodwoodu.

Příběh závodního Mercedesu-Benz W154 ze sbírky Národního technického muzea

Každé auto, stejně jako každý člověk, má svůj tajemný příběh. Už jste někdy stáli v muzeu nad nějakým exponátem a říkali si: „Sakra, co má tohle auto asi za sebou?“ Podobnou otázku jsme si položili, když jsme v Národním technickém muzeu stáli nad jedním historickým závodním Mercedesem.

Číst celé

Ford Sierra RS500: Auto králů bez koruny

Konec osmdesátých let byl ještě dobou, kdy se v motorsportu hledaly skuliny v pravidlech, aby se dalo legálně podvádět.

Číst celé

Ford Mustang BOSS 429: Závodní osmiválec málem žral tenisové míčky

Extrémní Mustang BOSS 429 vznikl, aby ukončil nadvládu Chrysleru v NASCAR a obsadil stupně vítězů. Na krátkou chvíli se mu to opravdu povedlo.

Číst celé

Porsche C88: Levné Porsche pro chudý čínský lid

Porsche vyvinulo experimentální lidový model na žádost čínské vlády, která později smetla celý projekt ze stolu.

Číst celé

Maserati Tipo V4: S motorem V16 dosáhlo světového rekordu na okresce v Itálii

Mario Umberto „Baconìn“ Borzacchini stanovil s Maserati Tipo V4 světový rekord při časové zkoušce na uzavřené silnici v severní Itálii.

Číst celé

Gordini: Rychlé Renaulty z rukou kouzelníka

Amédée Gordini byl nejen závodník původem z Itálie, ale také skvělý konstruktér, díky čemuž si vysloužil svou přezdívku le Sorcier.

Číst celé