Temple of Speed vstupuje do nové sezóny

Ohlédnutí za minulostí a náhled do budoucnosti magazínu nasáklého závodním benzínem.

Mezitím, co všichni netrpělivě vyhlížíme jaro, abychom na své hračky mohli nazout kvalitní letní obutí, v redakci začínáme přemýšlet, čím bychom mohli své čtenáře letos překvapit. Je pro nás překvapivé, že uběhlo více jak šest měsíců od spuštění našeho dlouho slibovaného webu, na němž tento týden vyšel článek s pořadovým číslem 200.

Jak jsme naznačovali v průběhu podzimu, zima bohužel byla poněkud slabší, protože mnoho zajímavých aut je schovaných v garážích před občasným sněžením a nemilosrdnou solí. Abychom však nevypadli ze cviku, rozhodli jsme se po skvělých MX-5 roadster a RF otestovat pár běžnějších kousků, z nichž jste nejvíce četli Octavii RS. Já jsem zároveň využil příležitost a vyzkoušel jsem si nový crossover od Mitsubishi na zamrzlém jezeře, kde mi téměř vyrazil dech svými jízdními vlastnostmi.

Pokud se však vrátím k samotnému Temple of Speed, nesmím zapomenout na podzimní dotazník, jímž jsme vás pár týdnů otravovali. Přesně 212 vašich odpovědí nám pomáhá, abychom vybírali budoucí obsah tak, kdy bude bavit nejen nás, ale i naše čtenáře. Dozvěděli jsme se, že největší zájem projevujete o automobilovou historii, k níž se vážou legendární auta, techniku a živá svezení. Zároveň jste naší schránku zasypali informacemi o autech, jenž máte ve svých garážích a máte zájem ukázat je na našem webu. Takové z vás začneme s blížícím se jarem kontaktovat a domlouvat spolupráci.

A na co se můžete v nejbližších měsících těšit? Jirka již vytvořil první návrhy našeho vlastního autařského oblečení a postupně diskutujeme a plánujeme sraz s fanoušky, v lepším případě rovnou trackday. Pokud patříte ke škodolibým čtenářům seriálu o životě s Mazdou RX-8, potěší vás skutečnost, že se ji budete moci prohlédnout osobně na letošních Legendách, kde bude součástí expozice RX-Clubu v sekci japonských aut.

Pokud to tedy na závěr shrneme, kromě přípravy běžných historických článků, a občasných canců v podobě našeho blogu, se letos opět chystáme prohnat několik zajímavých aut, navštívit různé sbírky a v první řadě se konečně setkat s vámi, našimi fanoušky. Děkujeme, že nás podporujete a čtete! Jestliže máte k naší práci nějaké připomínky a návrhy, nebojte se nám je napsat do komentářů.

Stále sháníme nadšeného redaktora, v případě zájmu nám napište na redakce(at)templeofspeed.cz.

Aston Martin Lagonda Taraf: Krásný a vzácný, ale neúspěšný

Méně než 150 vyrobených kusů dělá z Astonu Martin Lagonda Taraf jednu z nejvzácnějších luxusních limuzín na světě.

Číst celé

Eliška Junková: Drobná dáma za volantem bugatky

Nadějně vyhlížející závodní kariéru Elišky Junkové ukončila tragická smrt manžela na Nürburgringu.

Číst celé

Příběh závodního Mercedesu-Benz W154 ze sbírky Národního technického muzea

Každé auto, stejně jako každý člověk, má svůj tajemný příběh. Už jste někdy stáli v muzeu nad nějakým exponátem a říkali si: „Sakra, co má tohle auto asi za sebou?“ Podobnou otázku jsme si položili, když jsme v Národním technickém muzeu stáli nad jedním historickým závodním Mercedesem.

Číst celé

Maserati MC12: Horší, ale lepší Enzo

Supersport vycházející ze slavného Ferrari Enzo byl oproti svému dárci dílů výkonově slabší, ale ve výsledku i lepší, rychlejší i sběratelsky cennější.

Číst celé

La Voiture Noire: Je čtvrtý Atlantic nenávratně ztracen?

Bugatti vyrobilo pouze čtyři exempláře Type 57 SC Atlantic, kvůli čemuž se dnes jedná o extrémně vzácná auta. Jeden z nich, známý jako La Voiture Noire, však stále chybí.

Číst celé

Miura íránského Šáha: Příběh Lamborghini, které uniklo zničení během revoluce

Lamborghini Miura íránského Šáha uniklo před zničením pobouřenými účastníky revoluce, která usilovala o změnu politického režimu v zemi.

Číst celé