Skoro jako Nuvolari: Jaguar E-Type předjel Ferrari 250 GT Breadvan dlouhým driftem

Rob Huff se v Jaguaru E-Type hnal za vzácným Ferrari 250 GT Breadvan a svým rozevlátým řidičským stylem připomínal umění Tazia Nuvolariho.

Formule 1 v posledních sezónách ukazuje, jakým tempem se vyvíjí technologie moderních závodních vozů. Inženýři Ferrari, Red Bullu, Mercedesu-AMG a dalších stájí nám ukazují, že umí potlačit fyzikální zákony, když dokáží zkonstruovat monoposty, které se prohání na asfaltu závodních okruhů závratnými rychlostmi s maximální stabilitou.

Jako technickým nadšencům se nám moderní Formule 1 líbí, ale z pohledu diváků nás nebaví. V závodech se děje málo napínavých okamžiků, a když dojde na opravdové závodění s trochou agrese v zápalu boje, komisaři musí celou situaci přehodnotit, zda nebyla příliš nebezpečná nebo proti pravidlům.

Také vás nebaví sledování Formule 1 a chtěli byste vidět opravdové vzrušující závodění? V anglickém Goodwoodu se několikrát ročně pořádají závodní víkendy historických vozů, ve kterých není o zajímavé okamžiky nouze. Důkazem může být souboj šestiválcového Jaguaru E-Type s dvanáctiválcovým Ferrari 250 GT Breadvan z konce letošního března.

Britský závodník Rob Huff se v zeleném Jaguar E-Type zběsile hnal za velmi vzácným Ferrari, které následně dojel a předjel dvojicí dlouhých driftů. Na rozevláté rychlé tempo E-Typu se kouká skvěle a Huffův řidičský styl nám připomíná legendárního italského závodníka Tazio Nuvolariho, prvního automobilového závodníka, jež  brzdil na poslední chvíli a používal řízený smyk všech kol ve svůj prospěch.

Sportovně laděná osmdesátá léta. Na tahle auta svět zapomněl

Osmdesátky přinesly hroznou módu, velké množství hudebních pecek a sportovně laděná hranatá auta. Jenže automobilový svět na některá z nich zapomněl, takže jsme se rozhodli oprášit pět z nich.

Číst celé

Kontroverzní Z3 M Coupe vznikalo tajně. BMW si ho nepřálo

Dnes je BMW Z3 M Coupe považované za vzácnou podivuhodnost, ale chybělo jen málo k tomu, aby vůbec nevzniklo. Za jeho existenci můžeme poděkovat spiknutým inženýrům.

Číst celé

První poválečný závod na Bathurstu v roce 1946. Podívejte se na unikátní záznam

Austrálie se po válce vracela do normálního života, k čemuž patřilo i automobilové závodění. Podívejte se na unikátní záběry z prvního závodu na slavném okruhu Mount Panorama.

Číst celé

Shelby Mustang z Hertzu. GT350 H byl nejlevnější způsob jak získat závodní auto

Americká autopůjčovna Hertz se v roce 1966 spojila se Shelby, aby společně spustili program „Rent-A-Racer“. Za volant speciálního GT350 H mohl za malý poplatek usednout úplně každý.

Číst celé

Ferrari 250 Europa: Příběh prvního sériového Ferrari od Pininfariny

Spojení automobilky Ferrari s karosárnou Pininfarina trvalo dlouhá desetiletí. Prvním společně vyvinutým vozem byl luxusní model 250 Europa.

Číst celé

Ferrari 250 GT SWB Breadvan: Pomsta za odmítnuté 250 GTO

Vlivný podnikatel Giovanni Volpi byl podporovatelem továrny Automobili Tourismo Sport, jíž založili bývalí zaměstnanci Enza Ferrariho. Ferrarimu se to pochopitelně nelíbilo a rozhodl se, že Volpimu nedodá jeho objednané Ferrari 250 GTO. Vznešený Ital se proto rozhodl postavit daleko lepší auto a jeho vývojem pověřil talentovaného inženýra Giotta Bizzarriniho. Výsledkem jeho snažení se stal závodní speciál známý jako „Breadvan“.

Číst celé