Shelby opět vyrobí Super Snake z roku 1967

Světoznámý úpravce Mustangů postaví deset nových exemplářů s motorem inspirovaným Fordem GT40. Jak se říká, lepší pozdě než vůbec.

Nadupané mustangy Shelby z konce šedesátých let minulého století patří k ikonám mezi muscle cary. Americký úpravce ve stejném období postavil i speciální předváděcí exemplář, který byl poháněný sedmilitrovým vidlicovým osmiválcem 427 a pocházel z úspěšného závodního Fordu GT40, jenž zvítězil ve vytrvalostním závodě 24 Hours of Le Mans.

Unikátní Shelby GT500 Super Snake s výkonem 520 koní tehdy zaujal Dona McCaina, prodejce vozů Shelby, který okamžitě žádal alespoň omezenou výrobu několika kusů. Vysoké náklady na jejich montáž však zapříčinily skutečnost, že vznikl jeden jediný exemplář. Ten dodnes putuje mezi sběrateli a naposled byl prodán v roce 2013 za přibližně 28 milionů korun.

Americká společnost se v současné době nechala oslovit novým trendem, kdy řada značek dokončuje výrobu svých historických modelů, jako to udělal například Aston Martin v případě DB4 GT Lightweight nebo Jaguar s typem XKSS. Nově tak vznikne 10 exemplářů Super Snake, jejichž cena bude začínat na $249,995 (přibližně 5,5 milionu korun).

Základem nových kusů se stane karoserie originálního Mustangu z roku 1967, díky čemuž budou zachována originální sériová čísla Fordu, která budou následně doplněna sériovými čísly Shelby a budou zařazena do oficiálního registru úpravce. Nový Super Snake může být postaven na základě originálního Shelby GT500 z roku 1967, což však značně navýší celkovou cenu vozu.

Pod kapotou se opět usadí sedmilitrový motor 427 V8, který pochází ze závodních vozů a dosáhne nejvyššího výkonu 550 koní. Zákazníci jej dostanou na výběr v hliníkovém a litinovém provedení a bude spojený se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Po vzoru originálů budou nové zběsilé mustangy vybavené kotoučovými brzdami a na karoserii ponesou slavnou trojici pruhů.

Jako bonus majitelé dostanou originální podpisy Carrolla Shelbyho a Dona McCaina. Jestli se ptáte, kde Shelby vezme podpisy již zesnulých pánů, oba muži před svou smrtí podepsali několik plaket pro případ, že by se dlouho zamýšlené znovuzrození programu Super Snake stalo skutečností.

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé

Splňte si sny hned teď! Tyhle supersporty jsou jako nové a čekají na vás

Myslíte si, že jste dospělí a umíte se chovat zodpovědně? Chyba! Prohlídka těchto šesti téměř nových supersportů vrátí vaší úroveň chování zpět do dětských let. Nevěříte? Budete je chtít!

Číst celé

Prince of Eights: Unikátní Porsche 911 Targa patří k nejzajímavějším RWB vůbec

Kanadské Porsche 911 Targa „Prince of Eights“ se od všech ostatních 911 RWB odlišuje malým detailem, kterého si na první pohled asi nevšimnete.

Číst celé

Mazda Parkway 26 Rotary: Vzácný wankelový autobus pro 26 lidí

Autobus pro 26 cestujících, který poháněl legendární dvourotorový wankel 13B. Dnes je extrémně vzácný.

Číst celé

Dodge Challenger: Počátek příběhu amerického vyzyvatele

Příchod pony cars pro jednotlivé automobilky znamenal naději na vysoké zisky. S tímto cílem koncern Chrysler zkonstruoval vůz, který se stal nejen prodejně úspěšným, ale i filmovou hvězdou.

Číst celé

5 zajímavostí o legendárním Jeepu Willys, který pomohl Spojencům vyhrát válku

Jeep Willys byl skutečným čtyřkolovým hrdinou druhé světové války. Připravili jsme pro vás 5 zajímavostí, které o něm možná nevíte.

Číst celé