Shelby opět vyrobí Super Snake z roku 1967

Světoznámý úpravce Mustangů postaví deset nových exemplářů s motorem inspirovaným Fordem GT40. Jak se říká, lepší pozdě než vůbec.

Nadupané mustangy Shelby z konce šedesátých let minulého století patří k ikonám mezi muscle cary. Americký úpravce ve stejném období postavil i speciální předváděcí exemplář, který byl poháněný sedmilitrovým vidlicovým osmiválcem 427 a pocházel z úspěšného závodního Fordu GT40, jenž zvítězil ve vytrvalostním závodě 24 Hours of Le Mans.

Unikátní Shelby GT500 Super Snake s výkonem 520 koní tehdy zaujal Dona McCaina, prodejce vozů Shelby, který okamžitě žádal alespoň omezenou výrobu několika kusů. Vysoké náklady na jejich montáž však zapříčinily skutečnost, že vznikl jeden jediný exemplář. Ten dodnes putuje mezi sběrateli a naposled byl prodán v roce 2013 za přibližně 28 milionů korun.

Americká společnost se v současné době nechala oslovit novým trendem, kdy řada značek dokončuje výrobu svých historických modelů, jako to udělal například Aston Martin v případě DB4 GT Lightweight nebo Jaguar s typem XKSS. Nově tak vznikne 10 exemplářů Super Snake, jejichž cena bude začínat na $249,995 (přibližně 5,5 milionu korun).

Základem nových kusů se stane karoserie originálního Mustangu z roku 1967, díky čemuž budou zachována originální sériová čísla Fordu, která budou následně doplněna sériovými čísly Shelby a budou zařazena do oficiálního registru úpravce. Nový Super Snake může být postaven na základě originálního Shelby GT500 z roku 1967, což však značně navýší celkovou cenu vozu.

Pod kapotou se opět usadí sedmilitrový motor 427 V8, který pochází ze závodních vozů a dosáhne nejvyššího výkonu 550 koní. Zákazníci jej dostanou na výběr v hliníkovém a litinovém provedení a bude spojený se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Po vzoru originálů budou nové zběsilé mustangy vybavené kotoučovými brzdami a na karoserii ponesou slavnou trojici pruhů.

Jako bonus majitelé dostanou originální podpisy Carrolla Shelbyho a Dona McCaina. Jestli se ptáte, kde Shelby vezme podpisy již zesnulých pánů, oba muži před svou smrtí podepsali několik plaket pro případ, že by se dlouho zamýšlené znovuzrození programu Super Snake stalo skutečností.

Vzestup a pád Peugeotu

Tentokrát jsme dali v našem blogu prostor v “křesle pro hosta” jednomu z našich fanoušků a čtenářů – Václavu Divišovi. A to zejména proto, že se stručně, ale poměrně zábavně rozepsal o tom, jak vnímá značku Peugeot. A my tím pádem už nebudeme muset poslouchat, že hatujeme pouze Teslu.

Číst celé

Škoda MB Wankel: Rychlejší, prostornější, ale dražší embéčko

Škodovka v šedesátých letech experimentovala s rotačním motorem, který se mohl dostat pod kapotu legendárního embéčka. Do sériové výroby se nakonec nedostalo z důvodu nedostatku finančních prostředků.

Číst celé

Citroën DS: Francouzská Bohyně, která předběhla dobu o 20 let

Citroën DS je jedním z nejlepších, nejslavnějších a nejdůležitějších aut v historii automobilového průmyslu. Obrovský úspěch tohoto luxusního Citroënu odstartoval jen několik vteřin po oficiálním představení veřejnosti.

Číst celé

Bizzarrini 1900 GT Europa: Poslední hřebíček do rakve

Bizzarrini byl výjimečný konstruktér, ale mizerný podnikatel. Přestože svým levným sportovním autem oslovil mnoho lidí, uspěchaná investice do materiálu mu vytvořila nepřekonatelnou překážku.

Číst celé

Riva Ferrari 32: Poznejte vzácnou Testarossu pro plavbu na moři

Návrháři Rivy a Ferrari se v 80. letech spojili, aby společně vyvinuli plovoucího sourozence kultovní Testarossy.

Číst celé

Hachi-Roku pro Drift Kinga: Kompletní specifikace Toyoty AE86 Keiichiho Tsuchiyy

Keiichi Tsuchiya, Toyota Sprinter Trueno AE86 a driftování společně vytváří jeden z vrcholů japonské automobilové scény.

Číst celé