Poradna: Líbí se mi X6, co mám dělat?

Coming out je tu. Už to muselo ven. Jen nevím, jestli v tom jsem sám, nebo mi dá někdo za pravdu.

Přátelé, mám tady takovou věc k diskuzi, protože sám neumím dojít k odpovědi. Já vím, že spousta z vás nesnáší BMW X6. Ano, je to SUV. Ano, navíc dává ze všech SUV nejmenší smysl. Ano, je symbolem fanoušky viděného pádu BMW jako automobilky, co vyrábí perfektní povozy. Ano, prodává se hlavně v dieselu, ano, posůbí povýšeně a arogantně a ano, jeho majitelé jsou často sebestřední egomaniaci nebo manželky prvoligových fotbalistů. Tohle všechno já vím.

Jenže já si nemůžu pomoci. Podívám se na první generaci BMW X6, ideálně před faceliftem a ať chci nebo ne, vidím opravdu hodně zdařilou práci designérů. Masivní, ale hladké plochy, nafouknuté blatníky, snad až organicky oblé tvary. Velká světla jsou navržena s jednoduchostí, s tradičními oranžovými kroužky vpředu a jednou rovnou bílou linkou vzadu. Maskulinitu zvýrazňují velká a jednoduchá kola. Na celém autě není jediný prvek navíc. Detaily nejsou příliš komplikované, díky čemuž auto vypadá opticky poměrně malé, ale když k němu přistoupíte, máte zrcatko u hrudi. Podobně maskuje svou velikost snad jen Rolls-Royce Phantom.

Tohle já vidím, když se podívám na dobře nakonfigurovanou, nezbastlenou X6 první generace. BMW X6 prostě není ošklivé auto a už vůbec to nejde označit za nepovedený výsledek designového procesu.

Jasně, existují krásnější auta a jasně, radši bych sáhl po pětkovém sedanu, ale o tom tu nemluvím. Myslím si, že když si z X6 v duchu sejmeme tu ideologickou nenávist vůči všemu, co X6 symbolizuje pro pravověrné fanoušky BMW, je na místě ocenit práci designérů. K tomu přičtěte fakt, že v době, kdy BMW X6 vznikalo nikdo neznal auto s takovým typem karoserie. A pokud ano – teď mám na mysli SsangYong Actyon – tak to rozhodně nebyla pěkná podívaná. Dnes je BMW X6 prodejní hit, ale v době jeho představení šlo o pandořinu skříňku.

Coming out je u konce. Možná se mnou nebudete souhlasit. Možná se vám nelíbí vysoká a macatá záď. Možná se vám nelíbí něco jiného a nebo úplně všechno. Ale věřím, že se také najde pár z vás, co mě pochopili a souhlasí. Každopádně mi dejte vědět do komentářů na Facebooku, ať vím, jestli to někdo vidí podobně, nebo jsem opravdu jen exot se špatně seštelovanými oky. Díky.

Jaká zajímavá auta jezdila na českých silnicích v 90. letech?

Nadšenecký instagramový profil @90sczechroads mapuje motorismus na českých silnicích 90. let

Číst celé

Hot Wheels je nejlepší video s Ferrari F40, které letos uvidíte

Supersport postavený za účelem oslav 40. výročí Ferrari se prohání po Itálii na plný plyn.

Číst celé

Francouzi měli z Citroënu 2CV srandu. Takhle se mu smáli při představení

Při oficiálním představení sklidil lidový Citroën mnoho pochval i posměchu. Návštěvníci pařížského autosalonu nemohli tušit, jakou legendou se později stane.

Číst celé

Vittorio Jano: Italský Colin Chapman, který konstruoval jen vítězná auta

Vittorio Jano byl jedním z nejvýznamnějších automobilových inženýrů všech dob, který byl najímán na konstrukci vítězných závodních vozů a nejvíce byl spojen s Alfou Romeo.

Číst celé

Spin-off story. Jak se z neužitečného Opelu stala automobilka Bitter

Velké plány Opelu nevyšly, ale ujmul se toho někdo jiný. Tím byly položeny základní kameny automobilky Bitter, která je aktivní až dodnes. No, aktivní… ale pojďme od začátku.

Číst celé

13B-MSP Renesis: Znáte poslední sériový wankel?

Atmosférický dvourotorový wankel nabízel vysoký litrový výkon a nechal se točit k 9 500 otáčkám za minutu. Spolehlivost nepatří k jeho kladným stránkám, ale charakter naopak ano.

Číst celé