Poradna: Líbí se mi X6, co mám dělat?

Coming out je tu. Už to muselo ven. Jen nevím, jestli v tom jsem sám, nebo mi dá někdo za pravdu.

Přátelé, mám tady takovou věc k diskuzi, protože sám neumím dojít k odpovědi. Já vím, že spousta z vás nesnáší BMW X6. Ano, je to SUV. Ano, navíc dává ze všech SUV nejmenší smysl. Ano, je symbolem fanoušky viděného pádu BMW jako automobilky, co vyrábí perfektní povozy. Ano, prodává se hlavně v dieselu, ano, posůbí povýšeně a arogantně a ano, jeho majitelé jsou často sebestřední egomaniaci nebo manželky prvoligových fotbalistů. Tohle všechno já vím.

Jenže já si nemůžu pomoci. Podívám se na první generaci BMW X6, ideálně před faceliftem a ať chci nebo ne, vidím opravdu hodně zdařilou práci designérů. Masivní, ale hladké plochy, nafouknuté blatníky, snad až organicky oblé tvary. Velká světla jsou navržena s jednoduchostí, s tradičními oranžovými kroužky vpředu a jednou rovnou bílou linkou vzadu. Maskulinitu zvýrazňují velká a jednoduchá kola. Na celém autě není jediný prvek navíc. Detaily nejsou příliš komplikované, díky čemuž auto vypadá opticky poměrně malé, ale když k němu přistoupíte, máte zrcatko u hrudi. Podobně maskuje svou velikost snad jen Rolls-Royce Phantom.

Tohle já vidím, když se podívám na dobře nakonfigurovanou, nezbastlenou X6 první generace. BMW X6 prostě není ošklivé auto a už vůbec to nejde označit za nepovedený výsledek designového procesu.

Jasně, existují krásnější auta a jasně, radši bych sáhl po pětkovém sedanu, ale o tom tu nemluvím. Myslím si, že když si z X6 v duchu sejmeme tu ideologickou nenávist vůči všemu, co X6 symbolizuje pro pravověrné fanoušky BMW, je na místě ocenit práci designérů. K tomu přičtěte fakt, že v době, kdy BMW X6 vznikalo nikdo neznal auto s takovým typem karoserie. A pokud ano – teď mám na mysli SsangYong Actyon – tak to rozhodně nebyla pěkná podívaná. Dnes je BMW X6 prodejní hit, ale v době jeho představení šlo o pandořinu skříňku.

Coming out je u konce. Možná se mnou nebudete souhlasit. Možná se vám nelíbí vysoká a macatá záď. Možná se vám nelíbí něco jiného a nebo úplně všechno. Ale věřím, že se také najde pár z vás, co mě pochopili a souhlasí. Každopádně mi dejte vědět do komentářů na Facebooku, ať vím, jestli to někdo vidí podobně, nebo jsem opravdu jen exot se špatně seštelovanými oky. Díky.

BMW 507 málem potopilo celou značku

Původně to měl být jistý úspěch, ale již po krátké době by byli všichni zúčastnění raději, kdyby je to nikdy nenapadlo.

Číst celé

BMW 700: Malý model zachránil BMW před bankrotem a odstartoval novou éru

BMW se v druhé polovině padesátých let ocitlo na pokraji bankrotu, z něhož mu už na začátku šedesátých let pomohl lidově zacílený dvoudveřový model s motorem umístěným vzadu. BMW 700 stálo na začátku nové úspěšné budoucnosti značky.

Číst celé

Hachi-Roku pro Drift Kinga: Kompletní specifikace Toyoty AE86 Keiichiho Tsuchiyy

Keiichi Tsuchiya, Toyota Sprinter Trueno AE86 a driftování společně vytváří jeden z vrcholů japonské automobilové scény.

Číst celé

Ženeva 1998: Jaká auta za chvíli oslaví dvacetiny?

Vzpomínáte si, jaká auta se představila v Ženevě před dvaceti lety?

Číst celé

Paul Rosche: Motorářský génius z BMW a konstruktér motoru McLarenu F1

Paul Rosche se jako talentovaný inženýr s citem pro vačkové hřídele podílel na vývoji nejslavnějších motorů v historii BMW.

Číst celé

Maserati Bora: Konkurent Miury vsázel na design a jízdní komfort

Maserati Bora se představilo na začátku sedmdesátých let jako konkurent oslňujícího Lamborghini Miura a luxusních Ferrari.

Číst celé