Poradna: Líbí se mi X6, co mám dělat?

Coming out je tu. Už to muselo ven. Jen nevím, jestli v tom jsem sám, nebo mi dá někdo za pravdu.

Přátelé, mám tady takovou věc k diskuzi, protože sám neumím dojít k odpovědi. Já vím, že spousta z vás nesnáší BMW X6. Ano, je to SUV. Ano, navíc dává ze všech SUV nejmenší smysl. Ano, je symbolem fanoušky viděného pádu BMW jako automobilky, co vyrábí perfektní povozy. Ano, prodává se hlavně v dieselu, ano, posůbí povýšeně a arogantně a ano, jeho majitelé jsou často sebestřední egomaniaci nebo manželky prvoligových fotbalistů. Tohle všechno já vím.

Jenže já si nemůžu pomoci. Podívám se na první generaci BMW X6, ideálně před faceliftem a ať chci nebo ne, vidím opravdu hodně zdařilou práci designérů. Masivní, ale hladké plochy, nafouknuté blatníky, snad až organicky oblé tvary. Velká světla jsou navržena s jednoduchostí, s tradičními oranžovými kroužky vpředu a jednou rovnou bílou linkou vzadu. Maskulinitu zvýrazňují velká a jednoduchá kola. Na celém autě není jediný prvek navíc. Detaily nejsou příliš komplikované, díky čemuž auto vypadá opticky poměrně malé, ale když k němu přistoupíte, máte zrcatko u hrudi. Podobně maskuje svou velikost snad jen Rolls-Royce Phantom.

Tohle já vidím, když se podívám na dobře nakonfigurovanou, nezbastlenou X6 první generace. BMW X6 prostě není ošklivé auto a už vůbec to nejde označit za nepovedený výsledek designového procesu.

Jasně, existují krásnější auta a jasně, radši bych sáhl po pětkovém sedanu, ale o tom tu nemluvím. Myslím si, že když si z X6 v duchu sejmeme tu ideologickou nenávist vůči všemu, co X6 symbolizuje pro pravověrné fanoušky BMW, je na místě ocenit práci designérů. K tomu přičtěte fakt, že v době, kdy BMW X6 vznikalo nikdo neznal auto s takovým typem karoserie. A pokud ano – teď mám na mysli SsangYong Actyon – tak to rozhodně nebyla pěkná podívaná. Dnes je BMW X6 prodejní hit, ale v době jeho představení šlo o pandořinu skříňku.

Coming out je u konce. Možná se mnou nebudete souhlasit. Možná se vám nelíbí vysoká a macatá záď. Možná se vám nelíbí něco jiného a nebo úplně všechno. Ale věřím, že se také najde pár z vás, co mě pochopili a souhlasí. Každopádně mi dejte vědět do komentářů na Facebooku, ať vím, jestli to někdo vidí podobně, nebo jsem opravdu jen exot se špatně seštelovanými oky. Díky.

Život s Mazdou RX-8: Vyvážená zábava

Náš seriál se konečně dostává k dlouho slibované a očekávané části. Jaká je tedy Mazda RX-8 z pohledu nadšence, který si jí pořídil jako svou první zadokolku?

Číst celé

Podívejte se, jak se prodávají supersporty v Dubaji

Zdejší prodejci mají skladem úplně všechno, po čem by místní milionáři mohli zatoužit.

Číst celé

Škoda 1100 OHC: Šest desetiletí malého závoďáku

Ohlédnutí za československým závodním vozem, který v těchto týdnech slaví šedesáté výročí od svého vzniku.

Číst celé

Porsche 989: Panamera konce osmdesátých let

Čtyřdveřové luxusní Porsche se mělo stát zajímavou alternativou kupé 928. Razantní pokles zájmu o osmiválcové GT však předznamenal předčasné ukončení jeho vývoje.

Číst celé

Porsche 911 Carrera RSR Turbo 2.1: Když atmosféra nestačí

Inženýři ze Stuttgartu zjistili, že jejich závodní atmosférické motory byly na vrcholu možností a vydali se cestou přeplňování. Carrera RSR Turbo 2.1 se stala prvním pokusem použití turbodmychadla v okruhové 911.

Číst celé

Exkluzivní rozhovor s Filipem Turkem, zakladatelem a prezidentem českého Jaguar klubu

Filip Turek je jednou z nejortodoxnějších postav z kmene petrolheadů. V roce 2011 vyšel náš první rozhovor pro Temple of Speed. Co bylo pak? Stal se ze mě novinář. Zavzpomínejte s námi.

Číst celé