Podívejte se, jak se prodávají supersporty v Dubaji

Zdejší prodejci mají skladem úplně všechno, po čem by místní milionáři mohli zatoužit.

Marketingoví manažeři automobilek tráví dlouhé měsíce výzkumem a přípravou uvedení nových modelů na světové trhy co nejefektivnějším způsobem. Oficiální prodejní zastoupení jsou však do jisté míry omezená vnitřními předpisy společnosti a výrobním pořadníkem, v němž se přeskakovat nedá. Pokud tedy zákazníci zatouží po možnosti mít vytoužené auto okamžitě, musí navštívit neoficiální dealery. Ještě více to platí v případě supersportovních a luxusních vozů.

Na celém světě existuje několik lokalit, v nichž je prodej drahých aut každodenní samozřejmostí. Některá taková města dokáží mírou poptávky zastínit i celé státy. Jedním z takových měst je Dubaj ve Spojených arabských emirátech, kde bydlí velké množství arabských milionářů toužících po exkluzivních autech.

Toho si samozřejmě všimla řada podnikatelů, kteří začali zprostředkovávat prodej různě vzácných vozů, jež se prodávají každým dnem. Z původně malého podnikání se postupem času stal plnohodnotný obchod s rozlehlými showroomy na dubajských bulvárech, v nichž lze najít téměř všechno.

Několik z takových prodejců ukazuje i video natočené youtuberem s přezdívkou Whitesee JR, který se rozhodl některé z nich navštívit a natočit jejich nabídku. Pokud máte dostatek peněz, můžete si od nich téměř okamžitě odvézt velké šestikolové Mercedesy G (včetně úpravy Brabus), několik Chironů, Veyronů, LaFerrari a dalších exkluzivních aut, o kterých automobilky rády tvrdí, že už nejsou k mání.

Výrobu Jaguaru XK120 zdržel poválečný nedostatek

První sportovní vůz Jaguaru, který vznikl po druhé světové válce, byl mimořádným úspěchem. Těšil se velkému zájmu ze strany zákazníků, dařilo se mu na závodních tratích a dokonce se zařadil mezi nejrychlejší auta své doby.

Číst celé

Ferrari 348 tb & 348 ts: Evoluce osmiválců s malou revolucí pod slupkou

Ferrari 348 bylo dalším z úspěšné série základních osmiválcových modelů Ferrari a bylo prvním modelem značky s lisovaným ocelovým monokokem.

Číst celé

Bizzarrini Manta: „Přistupte blíže! Fascinující dílo nové karosárny je tady!“

Jedinečný prototyp Bizzarrini Manta vznikl, aby Giorgietto Giugiaro mohl prezentovat vlastní designové studio. Postupem let se vůz ztratil, ale nyní už zase získává prestižní ocenění.

Číst celé

Pohled do motoru 2JZ-GTE: Tímto se proslavila Toyota Supra

Motor 2JZ-GTE vypadá, jako by byl navržený přímo pro tunery toužící po obrovském plnícím tlaku.

Číst celé

Volvo Tundra: Vedení se bálo sériové výroby, tak design vykradli Francouzi

Volvo se na konci osmdesátých let pustilo do odvázaných kreací. Za touto stojí studio Bertone vedené Marcellem Ganidinim. Volvo ovšem pak nesebralo odvahu pustit Tundru do sériové výroby. Co naplat, odvahu nakonec sebral někdo jiný.

Číst celé

Mercedes-Benz W123 Plug-in Hybrid: Akumulátory vážily 600 kilogramů

Mercedes-Benz v osmdesátých letech hledal řešení, jak se odloučit od konvenčních pohonů. Experimentální plug-in hybridní W123 se však ukázal jako slepá ulička.

Číst celé