Padá jeden rekord za druhým

Říká se, že automobilové závody vznikly jen pár minut poté, co bylo vyrobeno druhé auto. Podobné je to i s různými rekordy. V posledních dnech se s nimi roztrhl pytel.

Pokud zavzpomínáte několik týdnů zpátky, určitě si vzpomenete na úctyhodný výkon, jenž se povedl francouzské továrně Bugatti. Juan Pablo Montoya, bývalý pilot Formule 1, se posadil do Chironu a poté s ním zajel nový světový rekord. Nejnovější model značky zvládl akcelerovat z 0 na 400 km/h a následně zastavit do klidu za 42 sekund.

To však nedalo spát hlavnímu konkurentovi, jímž je Koenigsegg. Automobilka poslala svého testovacího řidiče, Niklase Lilju, aby s Agerou RS porazil Bugatti. Akcelerace na 400 km/h si vyžádala 1 958 metrů a byla uskutečněna za 26,88 sekundy. Následné zastavení proběhlo na 483 metrech a trvalo 9,56 vteřiny. Stopky se při disciplíně 0-400-0 zastavily na neuvěřitelné hodnotě 36,44 sekundy, čímž mezi Chironem a Agerou RS vznikl propastný rozdíl a samozřejmě padl nový rekord.

Koenigsegg Agera RS použitý pro zdolání rekordu nyní poputuje ke svému majiteli do Spojených států. Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec specifikace 1MW a dosahuje 1 360 koní spolu s točivým momentem 1 371 Nm. Hypersport je vybaven volitelnou bezpečnostní klecí, jíž značka doporučuje pro okruhové ježdění.

Významné rekordní časy v posledních týdnech padly i na německém okruhu Nordschleife. Porsche s novou 911 GT2 objelo legendární okruh za 6 minut a 47,3 sekundy, čímž porazilo Lamborghini Huracán Performante, který držel titul s časem 6:52. Druhý rekord padl v kategorii SUV a stojí za ním tým Alfy Romeo. Stelvio QV, jenž je poháněno dvakrát foukaným motorem V6 o výkonu 510 koní, stihlo ostré kolo za 7 minut a 51,7 sekundy. Pro italskou značku je to již druhý rekord, jenž v současné době drží na Nürburgringu. Giulia QV, která je poháněna stejným motorem jako rychlé Stelvio, je s časem 7:32 nejrychlejším čtyřdveřovým sedanem současnosti.

Na titul nejrychlejšího SUV si ale v současné době brousí zuby Lamborghini. Údajně by jeho chystané super SUV Urus mělo snadno překonat Stelvio QV a převzít tak korunu kategorie.

Hledáme naší bývalou Hondu Civic, pomozte nám ji najít

První auta v nás probouzí spoustu vzpomínek a taky touhu je mít zpátky, když přemýšlíme o nákupu druhého vozu na běžné ježdění.

Číst celé

Škoda 110 R: Československý klenot, který vznikal v těžkých podmínkách

Škoda 110 R zachránila celý výrobní závod před tím, aby se z něj stala pouhá výrobna náhradních dílů. Vznik československé legendy nebyl tak jednoduchý, jak by se zprvu mohlo zdát.

Číst celé

Ferrari 348 tb & 348 ts: Evoluce osmiválců s malou revolucí pod slupkou

Ferrari 348 bylo dalším z úspěšné série základních osmiválcových modelů Ferrari a bylo prvním modelem značky s lisovaným ocelovým monokokem.

Číst celé

Poznejte původ emblému Ferrari. Kde se vzal vzpínající se kůň?

Všichni z nás ho znají a někteří z nás ho uctívají. Odkud ale pochází ikonický znak Ferrari zobrazující vzpínajícího se koně? Tohle je skutečný příběh nejslavnějšího znaku automobilky.

Číst celé

Čekáme na lepší časy: Koronavirus nám narušil přípravu zajímavého obsahu

Pandemie koronaviru ochromila svět, ale naštěstí jsme nemuseli dočasně zavřít jako automobilky. Jen musíme počkat, než bude lépe..

Číst celé

Chevrolet Corvette XP-819: Lodní motor za zadními koly

Špióni v automobilovém průmyslu stále častěji hledají informace o vývoji Chevroletu Corvette s motorem uprostřed. Podobný prototyp s motorem za zády americká značka zkusila již v šedesátých letech.

Číst celé