Jaké je nejlepší auto na světě?

Jaké je nejlepší auto na světě? Letem světem až do Itálie.

Jaké je nejlepší a nejhezčí auto na světě? To je otázka, která vrtá v hlavě snad každému, kdo se o auta jen trochu zajímá. Záleží na vkusu, samozřejmě. Někdo má rád auta z Itálie, někdo jiný z Německa, další z Ameriky, a několik lidí preferuje Japonsko. A co já? Mám rád tak nějak všechno (skoro). A tak se dostáváme k tomu, jak to všechno začalo. Bylo to na konci 2 světové války, USA a spojenci porazili Hitlerovo Německo, zásob zbylo dost, a tak se hlavně v USA začala dělat auta všeho druhu. Kdo chtěl něco luxusního, byly tu značky Cadillac a Lincoln. Kdo chtěl něco běžného pro rodinu, stačil mu standardní Ford nebo Chevrolet.

Zatímco v Německu taková sláva nebyla. Němci prohráli, továrny zničené, a nebylo z čeho vyrábět. Ale mohlo být ještě hůř. Ještě hůř na tom byli v Japonsku, drželi se zuby nehty, ale vytrvali, a díky ropné krizi v roce 1973 se opět začali hlásit o slovo. Stvořili malá úsporná auta typu Corolla a Civic, které se drží dodnes. A z toho plyne jedna věta (kterou jsem já nevymyslel). Abyste vyhráli na poli aut, musíte prohrát na poli bitevním. A to se začalo potvrzovat, protože Spojené Státy přešly na japonská auta, a v Západním Německu se to také začalo hýbat. Zato ve Východním Německu, které bylo pod vlivem Sovětů, stvořilo jako konkurenci na VW Brouk – Trabant 601, a poté vznikla další plejáda rychlokvašek. Jako třeba Wartburg 353, který dokonale pohřbil to, co vytvořili před tím, protože dřívější Wartburgy byly celkem pěkné. A pak také Velorex, který se ale vyráběl tady v Československu.

Ale pryč od toho. Po éře plavných korábů a muscle cars, přišla jedna velká hrůza, a to tu trvá poslední roky. Éra SUV, cross overů, a SUV kupé. Kristova noho! Kdo to kdy vymyslel, nad tím jsem se divil, a chytal jsem se za hlavu. Jak se to může tak dobře prodávat. Chápu, že do města se muscle car s V8 nehodí, ale co třeba Golf? Nebo Alfa Giulia? Co je na nich špatného? Bohužel poslední dobou jsou to prodejní propadáky, a tak hrozí, že se přestanou vyrábět. Chtěl bych vědět co je špatného na Fordu Focus? Taky se přestane vyrábět, hlavně proto, že si ho lidé už nekupují, a přecházejí na SUV. Ale proč? V celém segmentu SUV mám tři až čtyři oblíbená auta: VW Touareg, Bentley Bentayga, Range Rover, a Mercedes třídy G. Nic víc, vše ostatní pro mě nic neznamená.

Crossovery jsou to samé, akorát o trošku menší. SUV kupé je ta největší blbina co jsem kdy slyšel, protože to prostě nefunguje. Buď je to SUV, nebo kupé. Dohromady to nestojí za moc. Je to taková slepenina, a vzhledově to žádná sláva není, je to pro lidi, které auta moc nezajímají. Protože kdyby jim rozuměli, koupí si buďto rodinný kombík, a nebo obyčejný sedan, hatchback, kupé, GT, či fastback. Pokud se chcete cítit bezpečněji, kupte si Touareg. A přes toto velké rozhořčení se dostáváme k tomu, jaké je nejlepší auto na světě? Byla to těžká volba, ale pokud si jako normální člověk chcete koupit auto, kupte si Alfu Romeo Giulia s motorem V6 a manuálem. Nevyčítejte mi to.

Alfaholics: Rozhovor s tvůrci božích Giulií GTA-R

Na dnešním trhu je okolo dvou desítek aut, která mají přes 700 koní, takže pokud hledáte něco rychlého, je z čeho vybírat. Všechna podobně silná auta ale budou mít společnou jednu věc – řídit je na běžné silnici plné zatáček bude jako provlékat jehlou lodní lano. 

Číst celé

Válka Fordu a Ferrari v Le Mans ’66: Impozantní souboj Davida a Goliáše

Kultovní závod 24 hodin Le Mans v letošním roce oslavuje 100 let. Připomeňte si se mnou ten asi nejzajímavější rok, kdy se americký gigant z Detroitu utkal tváří v tvář s malou továrnou z italského Maranella. A byl to impozantní závod!

Číst celé

Aston Martin DB5 byl dvakrát dražší oproti konkurenčnímu E-Type

Nelze mu odepřít image luxusního GT pro agenta britské tajné služby. Aston Martin DB5 však byl velmi exkluzivní i mimo filmová plátna.

Číst celé

Peugeot 405 T16: Ukraden Afričany během Dakaru 1988

Peugeot 405 T16 navázal na úspěšné tažení předchozího typu 205 T16, ale účast v důležitém prvním závodě, jímž byla rally Paříž – Dakar ročníku 1988, zkomplikovala skupina zlodějíčků.

Číst celé

Maserati Birdcage: Složitá konstrukce rámu připomínala ptačí klec

Základem Maserati Birdcage byl unikátní prostorový rám, který mu dal jeho nesmazatelnou přezdívku „ptačí klec“.

Číst celé

BMW M5 Touring vzniklo s motorem V12. Pomáhalo při vývoji McLarenu F1

Tajný prototyp BMW M5 Touring s dvanáctiválcem vznikl jako platforma pro testování motoru McLarenu F1.

Číst celé