Jaké je nejlepší auto na světě?

Jaké je nejlepší auto na světě? Letem světem až do Itálie.

Jaké je nejlepší a nejhezčí auto na světě? To je otázka, která vrtá v hlavě snad každému, kdo se o auta jen trochu zajímá. Záleží na vkusu, samozřejmě. Někdo má rád auta z Itálie, někdo jiný z Německa, další z Ameriky, a několik lidí preferuje Japonsko. A co já? Mám rád tak nějak všechno (skoro). A tak se dostáváme k tomu, jak to všechno začalo. Bylo to na konci 2 světové války, USA a spojenci porazili Hitlerovo Německo, zásob zbylo dost, a tak se hlavně v USA začala dělat auta všeho druhu. Kdo chtěl něco luxusního, byly tu značky Cadillac a Lincoln. Kdo chtěl něco běžného pro rodinu, stačil mu standardní Ford nebo Chevrolet.

Zatímco v Německu taková sláva nebyla. Němci prohráli, továrny zničené, a nebylo z čeho vyrábět. Ale mohlo být ještě hůř. Ještě hůř na tom byli v Japonsku, drželi se zuby nehty, ale vytrvali, a díky ropné krizi v roce 1973 se opět začali hlásit o slovo. Stvořili malá úsporná auta typu Corolla a Civic, které se drží dodnes. A z toho plyne jedna věta (kterou jsem já nevymyslel). Abyste vyhráli na poli aut, musíte prohrát na poli bitevním. A to se začalo potvrzovat, protože Spojené Státy přešly na japonská auta, a v Západním Německu se to také začalo hýbat. Zato ve Východním Německu, které bylo pod vlivem Sovětů, stvořilo jako konkurenci na VW Brouk – Trabant 601, a poté vznikla další plejáda rychlokvašek. Jako třeba Wartburg 353, který dokonale pohřbil to, co vytvořili před tím, protože dřívější Wartburgy byly celkem pěkné. A pak také Velorex, který se ale vyráběl tady v Československu.

Ale pryč od toho. Po éře plavných korábů a muscle cars, přišla jedna velká hrůza, a to tu trvá poslední roky. Éra SUV, cross overů, a SUV kupé. Kristova noho! Kdo to kdy vymyslel, nad tím jsem se divil, a chytal jsem se za hlavu. Jak se to může tak dobře prodávat. Chápu, že do města se muscle car s V8 nehodí, ale co třeba Golf? Nebo Alfa Giulia? Co je na nich špatného? Bohužel poslední dobou jsou to prodejní propadáky, a tak hrozí, že se přestanou vyrábět. Chtěl bych vědět co je špatného na Fordu Focus? Taky se přestane vyrábět, hlavně proto, že si ho lidé už nekupují, a přecházejí na SUV. Ale proč? V celém segmentu SUV mám tři až čtyři oblíbená auta: VW Touareg, Bentley Bentayga, Range Rover, a Mercedes třídy G. Nic víc, vše ostatní pro mě nic neznamená.

Crossovery jsou to samé, akorát o trošku menší. SUV kupé je ta největší blbina co jsem kdy slyšel, protože to prostě nefunguje. Buď je to SUV, nebo kupé. Dohromady to nestojí za moc. Je to taková slepenina, a vzhledově to žádná sláva není, je to pro lidi, které auta moc nezajímají. Protože kdyby jim rozuměli, koupí si buďto rodinný kombík, a nebo obyčejný sedan, hatchback, kupé, GT, či fastback. Pokud se chcete cítit bezpečněji, kupte si Touareg. A přes toto velké rozhořčení se dostáváme k tomu, jaké je nejlepší auto na světě? Byla to těžká volba, ale pokud si jako normální člověk chcete koupit auto, kupte si Alfu Romeo Giulia s motorem V6 a manuálem. Nevyčítejte mi to.

Concorso Castle Blatná – mládě s potenciálem

Navštívili jsme druhý ročník automobilového setkání sportovních a exkluzivních vozů na zámku v Blatné. Tohle jsou naše rozporuplné dojmy.

Číst celé

Volvo Tundra: Vedení se bálo sériové výroby, tak design vykradli Francouzi

Volvo se na konci osmdesátých let pustilo do odvázaných kreací. Za touto stojí studio Bertone vedené Marcellem Ganidinim. Volvo ovšem pak nesebralo odvahu pustit Tundru do sériové výroby. Co naplat, odvahu nakonec sebral někdo jiný.

Číst celé

Audi Avus Quattro: Duchovní předchůdce Veyronu oslavoval úspěchy na okruhu AVUS

Audi na začátku 90. let vzdalo hold svým historickým úspěchům na legendárním okruhu AVUS. Koncept Audi Avus Quattro byl duchovní předchůdce Bugatti Veyron 16.4.

Číst celé

7 prototypů BMW, které měly postoupit do sériové výroby

Vybrali jsme sedm prototypů BMW, o nichž si myslíme, že měly postoupit do fáze sériové výroby. Souhlasíte s námi?

Číst celé

Maserati oslavuje 70. výročí vozu A6G 2000, modelu pojmenovaného na počest Alfieriho Maseratiho

V roce 1951 se Maserati A6G 2000 stalo modelem, který oslavoval spoluzakladatele značky, automobilového závodníka a konstruktéra Alfieriho Maseratiho.

Číst celé

Amati: Luxusní divize Mazdy pro Ameriku skončila obrovským zklamáním

Japonská značka Amati je zapomenutou luxusní divizí Mazdy pro severoamerický trh, kterou automobilka musela zrušit a nikdy poté se o ní už nezmínila.

Číst celé