RAUH-Welt BEGRIFF: Rozšířená Porsche dobyla svět

Stačí, aby někdo vyslovil jednoduchou zkratku “RWB” a okamžitě pochopíte, oč tu běží. Nicméně, znáte začátek příběhu bláznivě rozšířených Porsche?

Japonský tuningový směr RWB je proti srsti velké části milovníků a sběratelů klasických Porsche 911. Kola široká jako šišky salámu schovaná v obrovsky rozšířené karoserii, jež je většinou vyzdobena obrovským křídlem. To je styl, který naopak milovníci upravených aut hltají ve velkém.

Akira Nakai, známý také jako Nakai-san, o sobě poprvé davá vědět v devadesátých letech, kdy je členem drifterského týmu Rough World. V té době však neřídí legendární počin Ferdinanda Porsche, ale tehdy obyčejnou Toyotu Corollu AE86. Své první Porsche si pořizuje až ve svých 28 letech. V době, kdy pracuje jako automechanik v karosárně. Vozem, který Nakai-sana navždy proslaví, je poškozené Porsche 911 Turbo (930).

Krátce poté se pouští do stavby jedné z nejslavnějších upravených 911 všech dob. Není tajemstvím, že si zakládá na exkluzivitě každého vyrobeného exempláře. To vede k pojmenování každé upravené 911 jménem, jenž ji navždy spojí s jejím majitelem. Nakai-san je milovníkem belgického ležáku, což je jasným impulzem pro zvolení jména prvního exempláře. Matné černé Porsche je po celém světě známé jako „Stella Artois“.

V devadesátých letech Akira Nakai oficiálně zakládá společnost RAUH-Welt BEGRIFF. V německém překladu „rauh“ znamená rough, „welt“ znamená world a „begriff“ je výrazem pro koncept. Název společnosti je poctou historii a způsobu myšlení zakladatele. Šíleně rozšířená Porsche se okamžitě stávají světovou senzací.

Každý z bodykitů pro 911 série 930, 964 a 993 je inspirován tovární variantou GT2 poslední zmíněné generace a je uzpůsoben na míru dle přání zákazníka. Obsahuje nový přední a zadní nárazník, nástavce prahů, zadní spoiler, rozšířené blatníky a další prvky. Záleží jen na majitele, zda dá přednost decentnímu rozšíření, a nebo se přikloní k brutálně širokému vozu. Nabídka RWB kromě bodykitu obsahuje vhodné podvozkové díly, kola či doplňková křidélka.

Po uzavření objednávky už zbývá jen dohodnout termín, kdy sám mistr Nakai-san přicestuje z Japonska do vámi zvolené garáže kdekoliv po světě a osobně vůz sestaví. Zakládá si na zhotovení celého vozu v přesně daném termínu, kvůli kterému se jeho práce mnohdy protáhne do pozdních nočních hodin. To však není problém, protože je poháněn cigaretami a milovaným pivem Stella Artois.

Přestože si mnoho majitelů, hlavně v domácím Japonsku, nechává vozy stavět hlavně pro okruhové použití, Akira věnuje veškerou péči tomu, aby celý tuningový kit na daný vůz sedl na milimetry. Svůj závodní stroj tak můžete vzít a vystavit ho na nejbližší show. Pro mnohé může být překvapením, že je bodykit aerodynamicky funkční.

Tuning vozů, kterými jsou vzduchem chlazená Porsche, bude vždy diskutabilní. Podle některých je Akira Nakai-san šílenec, podle jiných je génius. Na závěr by bylo vhodné zmínit myšlenku každého dalšího RWB: „V podstatě je tuning o svobodě. Je to naše vlastní cesta. Neexistují zde žádná pravidla a regulace. Můžete dělat, cokoliv se vám zachce.“

Odhalte historii Fordu GT40 Mk.II, který ovládl Le Mans 1966

Ford GT40 Mk.II týmu Shelby American rozdrtil Ferrari ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans ročníku 1966.

Číst celé

Stanovení rekordu McLarenem: „Nepojede více než 391 km/h“

V březnu roku 1998 byl zelený prototyp McLarenu F1 s interním označením XP5 dopravený na testovací okruh Volkswagenu v Ehra-Lessien, aby stanovil nový světový rekord. Přečtěte si jeho příběh.

Číst celé

Bizzarrini Manta: „Přistupte blíže! Fascinující dílo nové karosárny je tady!“

Jedinečný prototyp Bizzarrini Manta vznikl, aby Giorgietto Giugiaro mohl prezentovat vlastní designové studio. Postupem let se vůz ztratil, ale nyní už zase získává prestižní ocenění.

Číst celé

Proč Koenigsegg Jesko nepoužívá dvouspojkovou převodovku

Devítirychlostní převodovka se sedmi spojkami v novém Koenigseggu Jesko je úžasným dílem talentovaných švédských inženýrů. Jak nový výkřik technického vývoje Koenigseggu funguje?

Číst celé

5 věcí, které vás dostanou při první návštěvě Nürburgringu

Nürburgring není pouze o ježdění. Místní jím doslova žijí, což každého benzínového nadšence doslova pohltí a už nikdy nepustí.

Číst celé

Historie a typy V8: Automobilový symbol Ameriky pochází z Francie

Vidlicové osmiválce jsou automobilovým symbolem Ameriky, ale stejně jako socha Svobody pochází z Francie.

Číst celé