Nové TVR Griffith předvádí uřvanou V8 na okruhu

Vidlicový osmiválec od Cosworthu vytváří až 500 koní a úžasné ozvučení.

Pokud se zeptáte fanoušků sportovních vozů, jakou britskou značku považují za opravdu puristickou, naprostá většina z nich odpoví, že jednoznačně TVR. Malý výrobce s Blackpoolu se ale nikdy neřadil k ekonomicky silným společnostem, což znamenalo, že před přibližně jedenácti lety zmizel ze světla světa.

V posledních měsících se však TVR s novým vlastníkem snaží vrátit na trh a vsází svůj kapitál na nové sportovní kupé Griffith. Pod jeho dlouhou kapotou se nachází pětilitrový vidlicový osmiválec Ford, který si vzali do parády úpravci z Cosworthu a vydolovali z něj nejvyšší výkon okolo 500 koní.

Taková hnací síla by v kombinaci s karbonovou karoserií, hmotností 1 250 kilogramů a perfektním rozložením hmotnosti 50:50 mohla z TVR Griffith udělat konkurence schopné auto.

TVR v současnosti prodalo 500 exemplářů první série, jež by měly do garáží majitelů dorazit v průběhu příštího roku. Nedočkavým majitelům, ale i nám ostatním, značka zatím posílá alespoň video z okruhu Castle Combe , kde se Griffith pořádně rozeřval

Peugeot 205 GTi: Malá (ne)řízená střela

Osmdesátá léta se v automobilovém průmyslu nesla v duchu rostoucí popularity rychlých hatchbacků. Volkswagen Golf GTI bývá často označován jejich otcem a prťavý Peugeot by mohl být jejich matkou. Více jak čtvrtstoletí starý hot hatch dodnes funguje jako měřítko pro téměř všechny ostré hatchbacky.

Číst celé

Vzpomínky na Ferrari F40 od tří mužů, kteří jej zkonstruovali

Designér Leonardo Fioravanti, testovací jezdec Dario Benuzzi a šéf speciálních projektů Ferrari Ermanno Bonfiglioli vzpomínají na Ferrari F40.

Číst celé

Miura íránského Šáha: Příběh Lamborghini, které uniklo zničení během revoluce

Lamborghini Miura íránského Šáha uniklo před zničením pobouřenými účastníky revoluce, která usilovala o změnu politického režimu v zemi.

Číst celé

Alfa Romeo B.A.T.: Svatá trojice italského aerodynamického designu

Netopýří koncepty Alfa Romeo B.A.T. od Franca Scaglioneho ohromily svět futuristickým designem, jehož aerodynamika je těžko překonatelná.

Číst celé

Škoda MB Wankel: Rychlejší, prostornější, ale dražší embéčko

Škodovka v šedesátých letech experimentovala s rotačním motorem, který se mohl dostat pod kapotu legendárního embéčka. Do sériové výroby se nakonec nedostalo z důvodu nedostatku finančních prostředků.

Číst celé

Maserati Bora: Konkurent Miury vsázel na design a jízdní komfort

Maserati Bora se představilo na začátku sedmdesátých let jako konkurent oslňujícího Lamborghini Miura a luxusních Ferrari.

Číst celé