Servis McLarenu F1 stále vyžaduje zastaralé počítače Compaq z 90. let

Zastaralý notebook Compaq LTE 5280 se při servisu McLarenu F1 používá kvůli speciální kartě CA, která vytváří komunikaci mezi počítačem a autem.

McLaren F1 byl nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě a dodnes je považován za jeden z nejlepších supersportů všech dob. Gordon Murray se při jeho vývoji inspiroval Colinem Chapmanem a chtěl přenést technologie závodních speciálů do světa silničních vozů. Vývoj McLarenu F1 byl nekompromisní a výsledkem byl supersport s dvanáctiválcem od BMW, manuální převodovkou a centrálním sedadlem řidiče, protože umístění uprostřed třímístného interiéru bylo nejlepší možnou polohou pro řízení.

McLaren F1 pochází z analogových devadesátých let, takže se oproti moderním supersportům může zdát snazší na údržbu. Pokud ale čekáte, že mechanikům stačí pouze sada základního nářadí, jste na omylu. Technici McLarenu jsou závislí na vybavení, které je oproti nejnovějším diagnostickým nástrojům velmi zastaralé.

Mechanici McLarenu pro údržbu McLarenu F1 potřebují zastaralý notebook Compaq LTE 5280 ze začátku 90. let, který pracuje se speciální kartou CA. McLaren patří k technologicky vyspělým automobilovým společnostem, ale kvůli údržbě svého nejslavnějšího modelu používá software na bázi operačního systému DOS, takže může servisovat přibližně stovku vozů s hodnotou až 25 milionů amerických dolarů.

McLaren nemůže používat nejmodernější diagnostická zařízení a potřebuje specifické notebooky Compaq, protože speciální karta CA slouží jako rozhraní pro komunikaci mezi laptopem a autem. Oddělení McLaren Special Operations, které provádí servis starších modelů, v současnosti pracuje na vývoji nového systému pro moderní počítače, který bude schopen nahradit zastaralé notebooky Compaq.

Citroën M35: Wankel, který prý uspěl

V druhé polovině minulého století si s koncepcí motoru podle původního návrhu Felixe Wankela hrálo velké množství automobilek. Ve francouzském Citroënu se dokonce rozhodli, že jej budou testovat na lidech.

Číst celé

BMW 2002 Turbo: Vzestup a pád prvního evropského silničního auta s turbem

BMW 2002 Turbo v sedmdesátých šokovalo automobilový svět, protože dokázalo zamést s výkonnějším Porsche.

Číst celé

Tajemství 10 muscle cars. Co jste o nich nevěděli?

Deset skvělých sportovních vozů podle amerických měřítek a zajímavosti, které se skrývají v jejich příbězích.

Číst celé

Autem roku 2017 je americká bestie, podle Lukáše

Když se Honza rozhodl sepsat myšlenku, jaké auto jej z letošních novinek na trhu oslovilo nejvíce, dostal jsem nutkání podělit se o svůj názor.

Číst celé

Japonská auta zastíněná legendami. Představujeme 6 z nich

Výběr šestice japonských aut, která byla neprávem zapomenuta, jelikož je zastínily vozy se slavnějšími jmény. Jaké to jsou?

Číst celé

Shelby Mustang z Hertzu. GT350 H byl nejlevnější způsob jak získat závodní auto

Americká autopůjčovna Hertz se v roce 1966 spojila se Shelby, aby společně spustili program „Rent-A-Racer“. Za volant speciálního GT350 H mohl za malý poplatek usednout úplně každý.

Číst celé