Servis McLarenu F1 stále vyžaduje zastaralé počítače Compaq z 90. let

Zastaralý notebook Compaq LTE 5280 se při servisu McLarenu F1 používá kvůli speciální kartě CA, která vytváří komunikaci mezi počítačem a autem.

McLaren F1 byl nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě a dodnes je považován za jeden z nejlepších supersportů všech dob. Gordon Murray se při jeho vývoji inspiroval Colinem Chapmanem a chtěl přenést technologie závodních speciálů do světa silničních vozů. Vývoj McLarenu F1 byl nekompromisní a výsledkem byl supersport s dvanáctiválcem od BMW, manuální převodovkou a centrálním sedadlem řidiče, protože umístění uprostřed třímístného interiéru bylo nejlepší možnou polohou pro řízení.

McLaren F1 pochází z analogových devadesátých let, takže se oproti moderním supersportům může zdát snazší na údržbu. Pokud ale čekáte, že mechanikům stačí pouze sada základního nářadí, jste na omylu. Technici McLarenu jsou závislí na vybavení, které je oproti nejnovějším diagnostickým nástrojům velmi zastaralé.

Mechanici McLarenu pro údržbu McLarenu F1 potřebují zastaralý notebook Compaq LTE 5280 ze začátku 90. let, který pracuje se speciální kartou CA. McLaren patří k technologicky vyspělým automobilovým společnostem, ale kvůli údržbě svého nejslavnějšího modelu používá software na bázi operačního systému DOS, takže může servisovat přibližně stovku vozů s hodnotou až 25 milionů amerických dolarů.

McLaren nemůže používat nejmodernější diagnostická zařízení a potřebuje specifické notebooky Compaq, protože speciální karta CA slouží jako rozhraní pro komunikaci mezi laptopem a autem. Oddělení McLaren Special Operations, které provádí servis starších modelů, v současnosti pracuje na vývoji nového systému pro moderní počítače, který bude schopen nahradit zastaralé notebooky Compaq.

Je tu Temple of Speed STORE s unikátní kolekcí oblečení

Otevíráme internetový obchod Temple of Speed STORE s unikátní kolekcí oblečení, jejímž nákupem podpoříte naší budoucí tvorbu.

Číst celé

Ferves Ranger: Miniaturní off-road od Ferrariho pro italské zemědělce

Ferves Ranger vyvinul Carlo Ferrari za použití dílů z lidových Fiatů 500 a 600.

Číst celé

Aston Martin Atom: Prototyp prťavého sedanu, o kterém jste nikdy neslyšeli

Aston Martin Atom měl být nejmenším, nejlehčím a nejlepším malým sedanem na trhu, ale vývoj přerušila 2. světová válka.

Číst celé

Ford 999: „Závodění vzniklo 5 minut po vyrobení druhého auta“

Henry Ford byl fanouškem motoristického sportu. Než se pustil do výroby lidových automobilů, pomáhal s vývojem dvojice soutěžních Fordů, které vládly závodům.

Číst celé

5 zajímavostí o legendárním Jeepu Willys, který pomohl Spojencům vyhrát válku

Jeep Willys byl skutečným čtyřkolovým hrdinou druhé světové války. Připravili jsme pro vás 5 zajímavostí, které o něm možná nevíte.

Číst celé

Toyota Celica GT-Four: Mazaný restriktor měl ošálit komisaře

Úspěch v motorsportu byl pro Toyotu důležitý a byla ochotna vyzkoušet cokoliv, jen aby získala náskok před konkurencí. Dokonce i upravený restriktor turbodmychadla, který porušoval pravidla stanovená FIA.

Číst celé