Nové Lamborghini bude nejrychlejším SUV na Nürburgringu

Segment vozů SUV je u zákazníků stále více populární a tak není divu, že se do něj hrnou i automobilky, do kterých bychom to ani neřekli. Pravdou je, že na takové vozy movitá klientela čeká.

Když Lamborghini v osmdesátých letech představilo model LM002, bylo to kvůli tomu, aby si „lambo“ mohli pořídit i zákazníci ze zemí, kde neprojel Countach. Automobilka tím zároveň zužitkovala neúspěšný vývoj vojenského vozidla. Nyní se značka chystá představit druhé SUV své historie, které by mělo být neobyčejné.

Pod kapotou chystané novinky, jež vychází z 5 let starého konceptu Urus, se bude nacházet vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, jehož výkon by měl dosáhnout 650 koní. S touto hodnotou bude silnější než Bentley Bentayga, které je v současné době nejrychlejším SUV na světě. Zároveň by mělo nové Lamborghini vážit méně, což znamená zajímavé parametry.

Chystané SUV prý zvládne sprint na stovku pod 4 sekundy a jeho maximální rychlost přesáhne 300 kilometrů v hodině. Automobilka se zároveň chlubí tím, že je jejich nový výtvor nejrychlejším SUV na Nürburgringu. To znamená, že překonává čas 7:59.74, který zajelo Porsche Cayenne Turbo S.

Nezbývá tedy, než si počkat na oficiální představení, které se uskuteční 4. prosince letošního roku.

BMW M6 jako vrchol jedné éry mnichovské automobilky

Koupit si BMW M6 s motorem V10 se může zdát jako skvělý nápad, vždyť je to tolikrát oceněný skvost. Na druhou stranu, při provozování M6 na vás mohou čekat mnohá nepřijemná překvapení. Zajeli jsme za Petrem z Lanškrouna, který jednu takovou M6 má a jezdí s ní každý den, abychom zjistili, jak to je.

Číst celé

Honda S800: Nejrychlejší japonské auto roku 1966 jezdilo 160 km/h

Honda S800 se v roce 1966 stala nejrychlejším sériově vyráběným japonským autem. S nízkou zátěží se uměla rozjet na nejvyšší rychlost lehce přes 160 km/h.

Číst celé

Dlouhá cesta ke Cayenne: Jak postupoval vývoj čtyřmístných Porsche

Čtyřmístná Porsche jsou dnes běžná, ale cesta k prvnímu sériově vyráběnému modelu byla dlouhá a trnitá. Představujeme historii prototypů vozů Porsche pro čtyři pasažéry.

Číst celé

Chceme tvou zpětnou vazbu

Čas plyne jako voda a web Temple of Speed je online už skoro dva měsíce. Nyní se obracíme na vás, čtenáře, s prosbou o zpětnou vazbu. Díky ní se nejen dozvíme, co děláme dobře a co děláme špatně, ale taky to, kdo jste vy a pro koho Temple of Speed vytváříme.

Číst celé

Motorsport jako součást DNA. Pět zapomenutých supersportů z devadesátek

Pětice supersportů z devadesátých let, které ve většině případů vznikly jako závodní speciály a následně byly přepracovány do civilní podoby.

Číst celé

Cizeta V16T byla prvním šestnáctiválcovým supersportem

Z možné podoby připravovaného Lamborghini Diablo se stal malosériový supersport nesoucí design z pera Marcella Gandiniho a složitý motor, ale díru do světa neudělal.

Číst celé