Nové Lamborghini bude nejrychlejším SUV na Nürburgringu

Segment vozů SUV je u zákazníků stále více populární a tak není divu, že se do něj hrnou i automobilky, do kterých bychom to ani neřekli. Pravdou je, že na takové vozy movitá klientela čeká.

Když Lamborghini v osmdesátých letech představilo model LM002, bylo to kvůli tomu, aby si „lambo“ mohli pořídit i zákazníci ze zemí, kde neprojel Countach. Automobilka tím zároveň zužitkovala neúspěšný vývoj vojenského vozidla. Nyní se značka chystá představit druhé SUV své historie, které by mělo být neobyčejné.

Pod kapotou chystané novinky, jež vychází z 5 let starého konceptu Urus, se bude nacházet vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, jehož výkon by měl dosáhnout 650 koní. S touto hodnotou bude silnější než Bentley Bentayga, které je v současné době nejrychlejším SUV na světě. Zároveň by mělo nové Lamborghini vážit méně, což znamená zajímavé parametry.

Chystané SUV prý zvládne sprint na stovku pod 4 sekundy a jeho maximální rychlost přesáhne 300 kilometrů v hodině. Automobilka se zároveň chlubí tím, že je jejich nový výtvor nejrychlejším SUV na Nürburgringu. To znamená, že překonává čas 7:59.74, který zajelo Porsche Cayenne Turbo S.

Nezbývá tedy, než si počkat na oficiální představení, které se uskuteční 4. prosince letošního roku.

Porsche 989: Panamera konce osmdesátých let

Čtyřdveřové luxusní Porsche se mělo stát zajímavou alternativou kupé 928. Razantní pokles zájmu o osmiválcové GT však předznamenal předčasné ukončení jeho vývoje.

Číst celé

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé

Ferrari F50 GT: Nejlepší závodní Ferrari, které nikdy nezávodilo

Ferrari se chtělo zúčastnit závodního seriálu GT1 a vyvinulo špičkové auto. Když však Porsche našlo skulinu v pravidlech a získalo značnou výhodu, Ferrari se rozhodlo svůj nový program ukončit.

Číst celé

Píše se rok 1991 a my vám představujeme nejlepší auto na světě

15. září 1991 bylo najednou na zámku ve Versailles a pod obloukem Le Grande Arche v pařížské čtvrti La Défense vystaveno něco neuvěřitelného. Stalo se tak přesně 110 let od narození slavného zakladatele značky Ettoreho Bugatti.

Číst celé

Ferrari 166 MM: Vítěz Le Mans řídil 23 hodin v kuse

První produkčním modelem Ferrari byl úspěšný závodní vůz, který značce přinesl historicky první vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Ovšem, nebylo to jednoduché.

Číst celé

Omezovače otáček: Jak fungují různá provedení?

Základní funkci omezovače otáček všichni známe, ale víme, jak fungují po stránce techniky? Kromě toho vám zároveň prozradíme, co se stane, když omezovač otáček nestihne zakročit včas.

Číst celé