Nové Lamborghini bude nejrychlejším SUV na Nürburgringu

Segment vozů SUV je u zákazníků stále více populární a tak není divu, že se do něj hrnou i automobilky, do kterých bychom to ani neřekli. Pravdou je, že na takové vozy movitá klientela čeká.

Když Lamborghini v osmdesátých letech představilo model LM002, bylo to kvůli tomu, aby si „lambo“ mohli pořídit i zákazníci ze zemí, kde neprojel Countach. Automobilka tím zároveň zužitkovala neúspěšný vývoj vojenského vozidla. Nyní se značka chystá představit druhé SUV své historie, které by mělo být neobyčejné.

Pod kapotou chystané novinky, jež vychází z 5 let starého konceptu Urus, se bude nacházet vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, jehož výkon by měl dosáhnout 650 koní. S touto hodnotou bude silnější než Bentley Bentayga, které je v současné době nejrychlejším SUV na světě. Zároveň by mělo nové Lamborghini vážit méně, což znamená zajímavé parametry.

Chystané SUV prý zvládne sprint na stovku pod 4 sekundy a jeho maximální rychlost přesáhne 300 kilometrů v hodině. Automobilka se zároveň chlubí tím, že je jejich nový výtvor nejrychlejším SUV na Nürburgringu. To znamená, že překonává čas 7:59.74, který zajelo Porsche Cayenne Turbo S.

Nezbývá tedy, než si počkat na oficiální představení, které se uskuteční 4. prosince letošního roku.

Aventador, Italia, 911, GranTurismo, Viper. Roadtrip ze všechny prachy

Kdyby byl Aventador dítětem, zeptali byste se ho, jestli si pití někde nevylil.

Číst celé

Znáte zapomenutou inovaci Henryho Forda, kterou zlepšil životy zaměstnanců?

Americký průmyslník Henry Ford ovlivnil vývoj automobilového průmyslu a zavedl revoluční inovace, ke kterým patřilo zkrácení pracovní doby.

Číst celé

Uplynuly dva roky s wankelem. Redakční Mazda RX-8 slaví výročí

Shrnutí prvních dvou let vlastnictví sportovního kupé, o kterém se dozvíte více špatných pověstí než těch dobrých. Zajímá vás, jak to bylo s jeho nákupem, přemýšlením o prodeji a jak to s ním doopravdy je a bude?

Číst celé

Čekáme na lepší časy: Koronavirus nám narušil přípravu zajímavého obsahu

Pandemie koronaviru ochromila svět, ale naštěstí jsme nemuseli dočasně zavřít jako automobilky. Jen musíme počkat, než bude lépe..

Číst celé

Proč vznikl projekt Temple of Speed a kde je jeho místo dnes?

Tlak na motoristy se spalovacími agregáty k výměně za vozy na baterie a masáž EU směrem k vývoji v automobilkách jsou pro nás bytostně odporné a nesmyslné fragmenty dnešní doby. Už při vzniku Temple of Speed více jak deset let zpět jsme se jasně zařadili do proudu společností, organizací a institucí, které tyto jednostranné škatulkovací praktiky striktně odmítají. My jsme tu ale ve skutečnosti od počátku z jiného důvodu. A tím je čistá láska automobilismu a její šíření. 

Číst celé

Zimmer Quicksilver: Zhmotněná touha po luxusním kupé s motorem uprostřed

Zimmer Quicksilver byl splněným snem odvážného podnikatele Paula Zimmera, jehož automobilka později zkrachovala, a proto vyrobila jen malý počet kusů.

Číst celé