Nejdražší auto na světě je u soudu. Kupec žaluje prodejce, protože není pojízdné

Historicky druhému vyrobenému Ferrari 250 GTO chybí originální převodovka.

Vzpomínáte si na modré Ferrari 250 GTO s číslem podvozku 3387GT, historicky druhé vyrobené 250 GTO, které se v roce 2017 prodalo za rekordních 44 milionů amerických dolarů? Tehdy se vzácné závodní Ferrari z roku 1962 oficiálně stalo nejdražším prodaným autem na světě.

Tohle Ferrari prodal uznávaný americký sběratel a právník Bernard Carl z Washingtonu D.C. někdejšímu britskému závodníkovi a obchodníkovi s klasickými auty Gregoru Fiskenovi, který jej zakoupil pro svého klienta. Tento týden se ale celý obchod začal projednávat u londýnského soudu, protože Fisken tvrdí, že mu Carl dodal Ferrari bez původní převodovky.

Situace se ale dále komplikuje, protože Fisken prý při nákupu o nekompletnosti vozu věděl. Soudce bude mít těžké rozhodování, protože Bernard Carl originální převodovku nemá a ani ji nikdy neměl.  Carl odmítá, že by Fiskena podvedl a dodává, že oba při podepisování smlouvy věděli, že převodovka není v jeho vlastnictví.

Majitelem původní převodovky je neznámý americký obchodník s raritami, který za ni žádá 25 tisíc dolarů. Fisken tvrdí, že by ji měl zaplatit Carl, který to ale vidí naopak. Carl dokonce zastává názor, že by mu Fisken měl zaplatit dalších 500 tisíc dolarů za to, že převodovku nalezl a domluvil její prodej, ale možnost dohody se rozplynula a případ řeší soud.

Fisken soudním řízením vytvořil nepříjemnost pro svého klienta, kterému ve sbírce stojí nepojízdné legendární Ferrari. Nebylo by lepší, kdyby se Fisken pokusil převodovku nalézt bez pomoci Carla a koupit ji za oněch 25 tisíc dolarů? U auta, které v té době stálo v přepočtu miliardu, by to určitě vyšlo výhodněji. Obáváme se, že zástupy právníků a dlouhé soudní řízení bude stát mnohem dráž.

Chevrolet Corvette XP-819: Lodní motor za zadními koly

Špióni v automobilovém průmyslu stále častěji hledají informace o vývoji Chevroletu Corvette s motorem uprostřed. Podobný prototyp s motorem za zády americká značka zkusila již v šedesátých letech.

Číst celé

První poválečný závod na Bathurstu v roce 1946. Podívejte se na unikátní záznam

Austrálie se po válce vracela do normálního života, k čemuž patřilo i automobilové závodění. Podívejte se na unikátní záběry z prvního závodu na slavném okruhu Mount Panorama.

Číst celé

Galerie: V těchto místech vznikaly automobilové ikony

Nahlédněte do výrobních hal, kde se montovaly legendy (případně se tam stále montují).

Číst celé

Sláva automobilovým outsiderům

Co si představíte, když se řekne Outsider cars?

Číst celé

Nissan GT-R, část čtvrtá: Podvozek a brzdy

Vítáme vás u čtvrtého dílu petidílného seriálu, ve kterém si postupně představujeme japonské kupé Nissan GT-R R35. V této části si povíme něco o podvozkové soustavě a jejím uspořádání.

Číst celé

Zákaz dieselů je jen byznys. Dieselgate jako důkaz

Mnoho lidí pobouřil nedávný zákaz dieselů v Německých městech. Proto jsem se podíval na toto téma poněkud do hloubky a zapřemýšlel nad tím, kde tato problematika vznikla.

Číst celé