Vývoj Bugatti Veyron odstartoval skicou motoru W18 na obálce
Ferdinand Piëch toužil po exkluzivním osmnáctiválci, ale neměl pro něj vhodné auto. Přání jeho syna jej inspirovalo ke koupi Bugatti a vývoji Veyronu.
Bugatti Veyron v prvním desetiletí 21. století ohromilo svět a podle Top Gearu bylo nejdůležitějším autem dekády. Francouzsko-německý supersport z Molsheimu, vyvinutý koncernem Volkswagen Group, se zapsal do automobilové historie dvěma rychlostními rekordy a do dnešních dnů udivuje svou technickou a designovou velkolepostí. V současnosti se těžko věří tomu, že jeho vývoj započal skicou na zadní straně obálky.
Ferdinand Piëch v roce 1997 cestoval Shinkansenem mezi Tokiem a Nagoyou. Piëch se rozhodl zkrátit si čas a vzal obálku, na jejíž zadní stranu načrtl nový osmnáctiválec. Atmosférický motor se zdvihovým objemem 6,25 litru vznikl spojením trojice motorů Volkswagen VR6 se šedesátistupňovým úhlem válců a měl dosahovat nejvyššího výkonu přibližně 550 koní.

Ferdinand Piëch toužil po uvedení motoru W18 do sériové výroby, ale neměl k tomu vhodné auto. Piëch uvažoval nad novým modelem značek Rolls-Royce a Bentley, o něž Volkswagen v devadesátých letech bojoval s BMW (VW nakonec získal Bentley, zatímco BMW dostalo Rolls-Royce), ale později Piëchův syn Gregor požádal o model vozu Bugatti Type 57 Atlantic.
Původní značka Bugatti zmizela v polovině 20. století a v letech 1987 až 1995 byla znovuzrozena italským podnikatelem Romanem Artiolim, když vyráběla supersportovní vůz EB 110. Piëch se inspiroval modelem svého syna a uskutečnil nákup zbankrotovaného Bugatti, které pod vedením Volkswagenu započalo vývoj Bugatti Veyron.
První moderní koncept Bugatti EB118 se představil na mezinárodním autosalonu v Paříži v roce 1998. Koncept luxusního kupé poháněl Piëchův osmnáctiválcový motor. Na ženevském autosalonu následující jaro byla představena i čtyřdveřová verze konceptu s označením EB218. Později následovaly koncepty EB 18/3 Chiron a EB 18.4 Veyron, které debutovaly s osmnáctiválcem uloženým uprostřed a staly se předlohou pro sériový Veyron.

V roce 2000 se představil přepracovaný koncept EB 16.4 Veyron s motorem W16, jehož čtyřikrát přeplňovaná verze poháněla sériově vyráběný model. Inženýři Bugatti se rozhodli upřednostnit šestnáctiválec kvůli kompaktnějším rozměrům a nižší hmotnosti. Konstrukce W16 ale vycházela z původního náčrtu motoru W18 na obálce.
Bugatti Veyron vstoupilo na trh v roce 2005 a s nejvyšším výkonem 1 001 koní a maximální rychlostí 407 km/h se stalo nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě. Bugatti později stanovilo další rekord s vylepšenou verzí Super Sport o výkonu 1 200 koní, jež se dokázala rozjet na rychlost až 431 km/h. Otevřený Veyron Grand Sport Vitesse se v roce 2013 stal nejrychlejším roadsterem na světě s rychlostním rekordem 408 km/h.
Sériová výroba Veyronu skončila v roce 2015 a jeho nástupcem se stal Chiron, který pokračoval v rychlostních rekordech Bugatti. V roce 2019 se Chiron Super Sport stal historicky prvním sériovým vozem, který překonal rychlost 300 mil v hodině (483 km/h).