Nejdražší auto na světě je u soudu. Kupec žaluje prodejce, protože není pojízdné

Historicky druhému vyrobenému Ferrari 250 GTO chybí originální převodovka.

Vzpomínáte si na modré Ferrari 250 GTO s číslem podvozku 3387GT, historicky druhé vyrobené 250 GTO, které se v roce 2017 prodalo za rekordních 44 milionů amerických dolarů? Tehdy se vzácné závodní Ferrari z roku 1962 oficiálně stalo nejdražším prodaným autem na světě.

Tohle Ferrari prodal uznávaný americký sběratel a právník Bernard Carl z Washingtonu D.C. někdejšímu britskému závodníkovi a obchodníkovi s klasickými auty Gregoru Fiskenovi, který jej zakoupil pro svého klienta. Tento týden se ale celý obchod začal projednávat u londýnského soudu, protože Fisken tvrdí, že mu Carl dodal Ferrari bez původní převodovky.

Situace se ale dále komplikuje, protože Fisken prý při nákupu o nekompletnosti vozu věděl. Soudce bude mít těžké rozhodování, protože Bernard Carl originální převodovku nemá a ani ji nikdy neměl.  Carl odmítá, že by Fiskena podvedl a dodává, že oba při podepisování smlouvy věděli, že převodovka není v jeho vlastnictví.

Majitelem původní převodovky je neznámý americký obchodník s raritami, který za ni žádá 25 tisíc dolarů. Fisken tvrdí, že by ji měl zaplatit Carl, který to ale vidí naopak. Carl dokonce zastává názor, že by mu Fisken měl zaplatit dalších 500 tisíc dolarů za to, že převodovku nalezl a domluvil její prodej, ale možnost dohody se rozplynula a případ řeší soud.

Fisken soudním řízením vytvořil nepříjemnost pro svého klienta, kterému ve sbírce stojí nepojízdné legendární Ferrari. Nebylo by lepší, kdyby se Fisken pokusil převodovku nalézt bez pomoci Carla a koupit ji za oněch 25 tisíc dolarů? U auta, které v té době stálo v přepočtu miliardu, by to určitě vyšlo výhodněji. Obáváme se, že zástupy právníků a dlouhé soudní řízení bude stát mnohem dráž.

Porsche 911 Carrera 2.7 Turbo: Příběh historicky první silniční 911 s turbem

Porsche 930 Turbo bylo oficiálně první silniční 911 s turbodmychadlem, ale sériovému vozu předcházel prototyp s menším boxerem o objemu 2,7 litru.

Číst celé

Devil Drivers: Autentický dokument zachycuje krásu předválečných Grand Prix

Dokument Devil Drivers byl digitalizován z 16mm filmu a oživuje autentické záběry z předválečných závodů Grand Prix.

Číst celé

Walter Wolf Specials: Speciální Countache na přání kanadského byznysmena

Walter Wolf nebyl spokojený se standardním Countachem a vyžádal si speciální úpravy, které se zapsaly do dějin Lamborghini. Countach s impozantním křídlem se stal legendou.

Číst celé

Do výroby BMW M3 Touring chyběl jen kousek

Inženýři BMW o em-trojku s velkým kufrem zabojovali poctivě, ale nestačilo to.

Číst celé

Auto Avio Costruzioni 815: První auto od Enza Ferrariho

Enzo Ferrari se proslavil výrobou rychlých sportovních vozů, ale jen málokdo skutečně zná jeho první vlastní auto. AAC Tipo 815 vzniklo na zvláštní objednávku, aby se zúčastnilo náročného silničního závodu.

Číst celé

Historie Golfu GTI. Co stálo za zrodem ikony?

Volkswagen Golf GTI se dlouhodobě těší oblibě zákazníků a je ideální kombinací auta na běžné i zábavné svezení. Znáte jeho dlouholetý příběh?

Číst celé