Seznamte se s dívkou, po níž má Lotus Elise své jméno

Malý sporťák nese jméno vnučky tehdejšího majitele automobilky.

Automobilky jsou při pojmenovávání nových modelů inspirovány různými důvody. Když však auto nese jméno skutečné osoby, získává poněkud hlubší auru. To je případ malého sportovního Lotusu Elise, který v devadesátých letech dostal jméno podle vnučky tehdejšího majitele značky.

Vývoj Lotusu Elise začal krátce poté, co italský podnikatel Romano Artioli v roce 1993 zakoupil slavnou značku od tehdejšího majitele, jímž byl americký koncern General Motors. Nad vhodným pojmenováním zbrusu nového modelu si v Lotusu lámali hlavu do okamžiku, kdy Artioli rozhodl, že vůz na své zádi ponese jméno jeho vnučky Elisy.

Krátce po uvedení první generace Lotusu Elise na trh musel Artioli svou značku prodat, jelikož pocítil těžkou finanční ztrátu při úpadku automobilky Bugatti, kterou taktéž vlastnil. Lotus se v roce 1996 stal majetkem malajského výrobce Proton, Bugatti bylo prodáno do vlastnictví Volkswagen Group o dva roky později.

Elisa Artioli nedávno zavítala do města Hethel ve Velké Británii, kde Lotus v současné době vyrábí svá auta, aby oslavila důležité výročí. Letos je tomu 70 let od doby, kdy zakladatel značky Colin Chapman vyrobil své první závodní auto. Značku Lotus pak založil v roce 1952.

Přečtěte si také devadesátkový příběh o tom, jak Romano Artioli na zelené louce znovuzaložil (a zase pohřbil) automobilku Bugatti: Píše se rok 1991 a my vám představujeme nejlepší auto na světě

Volkswagen Schwimmwagen: Obojživelník pro Wehrmacht od tvůrce Porsche 911

Obojživelný Volkswagen Schwimmwagen byl průzkumným vozidlem Wehrmachtu od Erwina Komendy, konstruktéra vozů Porsche 356, 550 a 911.

Číst celé

Ferrari F355 Berlinetta: Svezli jsme se posledním osmiválcovým Ferrari s mrkačkami

Ferrari F355 Berlinetta na českých silnicích nepotkáváme často, ale dostali jsme příležitost, abychom si jej pořádně prohlédli a krátce se svezli.

Číst celé

Odhalte tajemství a krásu sebevražedných dveří

Jsou krásné a nezvyklé, ale jejich netradiční konstrukce bohužel skrývá hned několik nebezpečí.

Číst celé

Bizzarrini 5300 GT: Ital se srdcem z Corvetty

Dohodnout se s Enzem Ferrarim nebylo jednoduché. Po neshodách mu byl konkurencí nejen Ferruccio Lamborghini, ale i jeho bývalý inženýr Giotto Bizzarrini.

Číst celé

Mid Night Club: Pouliční závodníci gentlemani

Japonský ilegální klub, jehož součástí byla nejen opravdu rychlá auta, ale i přísná pravidla.

Číst celé

Škoda MB Wankel: Rychlejší, prostornější, ale dražší embéčko

Škodovka v šedesátých letech experimentovala s rotačním motorem, který se mohl dostat pod kapotu legendárního embéčka. Do sériové výroby se nakonec nedostalo z důvodu nedostatku finančních prostředků.

Číst celé