Mustang filmového zabijáka: Není to jen auto. Je to auto Johna Wicka

Filmový Ford Mustang Mach 1 smyšleného zabijáka Johna Wicka není zajímavý jen pro své technické parametry, ale také pro svůj vliv na automobilový a filmový svět.

Libanonský herec Keanu Reaves se ve světě filmových nadšenců nejvíce proslavil jako profesionální zabiják John Wick. Profesionální zabiják se silným respektem amerického podsvětí, jež byl donucen oprášit zbraně poté, co mladí a sebevědomí gangsteři napadli jeho dům, zabili jeho psa a ukradli jeho vzácný Mustang BOSS 429. V tom okamžiku začíná dlouhý filmový příběh legendárního zabijáka, který prahne po pomstě kvůli autu.

John Wick se na začátku příběhu vyrovnává se ztrátou milované manželky, jež prohrála svůj boj se smrtelnou nemocí. Wick se pomalu rozpadá, tráví čas řízením svého Mustangu Mach 1 až do chvíle, kdy je vyprovokován synem jednoho z vlivných gangsterů v New Yorku. Tímto momentem se začíná rozjíždět náš oblíbený filmový příběh o zkušeném a jen těžko porazitelném zabijákovi, který podle pověsti zabil nepřítele tužkou. Obyčejnou tužkou.

Pokud jste filmovou sérii o Johnu Wickovi zatím neviděli, napravte to. Nebudeme vám detailně vyprávět o zajímavostech z příběhu, ale přiblížíme vám skutečnost filmového Mustangu. O Mustangu, který není obyčejným autem. Je autem Johna Wicka.

Čtěte také: Ford Mustang BOSS 429: Závodní osmiválec málem žral tenisové míčky

Krátce po pohřbu manželky John Wick vyrazí se svým novým psem na projížďku, aby nakoupil jídlo a natankoval svůj osmiválcový muscle car. Když se chystá odjet z benzínky, zastaví vedle něj tři muži a jeden z nich si všimne Wickova mustangu. Pochválí mu jeho „BOSS 429“ a zeptá se, zda je to ročník 1970? Wick jej opraví, když mu odpovídá, že je to ročník 1969, nikoli 1970. Zajímavé ale je, že John Wick ve filmu nezmíní, že onen Mustang ve skutečností není vrcholnou verzí BOSS 429, ale je obyčejnější verzí Mach 1.

Muži z čerpací stanice ale sledovali Johna Wicka do jeho domu, který později toho dne přepadli a ukradli šedý Mustang. Bývalý zabiják je nucen vystoupit ze stínů a vydat se na dobrodružství, jehož cílem je získat své auto zpět.

Filmový Mustang není skutečný Mustang BOSS 429

I když se ve filmu o Wickova Mustangu mluví jako o sběratelsky cenném exempláři BOSS 429, ve reálném světě jde o běžnější Mustang Mach 1. Jasným důkazem je skutečnost, že je vůz vybaven automatickou převodovkou, zatímco všechny vyrobené exempláře BOSS 429 modelového roku 1969 byly vybaveny čtyřstupňový manuál.

Volič automatické převodovky je rozpoznatelným ve druhém filmu, když John ukradne své auto zpět, popadne rukojeť StarShifter Automatic a vrazí tam zpátečku. To ukazuje, že to rozhodně není manuální převodovka, a tedy ani BOSS 429. Originální Mustangy BOSS 429 navíc mají mnohem větší nasávání čerstvého vzduchu na kapotě.

A kolik Mustangů filmaři potřebovali? Při natáčení bylo použito celkem 5 Mustangů, z nichž všechny byly zničeny při přestřelkách a akčních scénách.

Mazda 787B: Uřvaný wankel ovládl Le Mans 1991 a stanovil 3 prvenství

Čtyřrotorový prototyp Mazda 787B byl donedávna jediným japonským autem, které dokázalo zvítězit v nejslavnějším vytrvalostním závodě na světě. Úspěchu předcházely velké přípravy, mezi nimiž nechyběly teoretické odhady a výpočty.

Číst celé

13B-MSP Renesis: Znáte poslední sériový wankel?

Atmosférický dvourotorový wankel nabízel vysoký litrový výkon a nechal se točit k 9 500 otáčkám za minutu. Spolehlivost nepatří k jeho kladným stránkám, ale charakter naopak ano.

Číst celé

Honda NSX: Od revoluce mezi supersporty uplynulo 30 let

Honda NSX letos slaví třicáté výročí od prvního představení veřejnosti. Hlavním cílem inženýrů bylo překonat a zesměšnit slavné Ferrari.

Číst celé

Škoda 110 R: Československý klenot, který vznikal v těžkých podmínkách

Škoda 110 R zachránila celý výrobní závod před tím, aby se z něj stala pouhá výrobna náhradních dílů. Vznik československé legendy nebyl tak jednoduchý, jak by se zprvu mohlo zdát.

Číst celé

Sláva automobilovým outsiderům

Co si představíte, když se řekne Outsider cars?

Číst celé

Ferrari F50 GT: Nejlepší závodní Ferrari, které nikdy nezávodilo

Ferrari se chtělo zúčastnit závodního seriálu GT1 a vyvinulo špičkové auto. Když však Porsche našlo skulinu v pravidlech a získalo značnou výhodu, Ferrari se rozhodlo svůj nový program ukončit.

Číst celé