Katovna: Design mi připomíná ikonky na androidech, je to taková anti-sexy žába

Temple of Speed zkouší nový formát článku. Čtyři samozvaní znalci hodnotí auta svými subjektivními názory a nepokrytě si u toho připadají jako v Top Gearu. Toť naše Katovna. Pojďme na to, ať víme, jestli to stojí za to.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Lukáš:

Sedan BMW M3 je super, ale technika italské konkurence mě láká daleko víc. Jízda v ní musí být natolik vzrušující, jako když vám krásná modelka zaklepe zezadu na rameno a zašeptá vám do ucha „nechceš se se mnou trochu pobavit?“ 

Jirka:

Alfa Romeo má petrolhead-positive plány do budoucnosti, na což u automobilek už nejsme příliš zvyklí. Giulia není tak krásná jako třeba předchozí Alfa 159, ale designem hravě překonává třeba soudobé Jaguary nebo Maserati. Proč se ale tak málo prodává? Bylo šito horkou jehlou a tak mezi kupci panuje strach, že to bude další Alfa, která dostojí své pověsti nespohlivého šrotu? Nebo je to jen přeceněná mediální hvězda? Kdo ví…

Honza:

Giulia má teoreticky na to stát se nejlepším sportovním sedanem současnosti. Kromě nejmodernější techniky nabízí i manuál a zdá se, že i duši. Bohužel naplnit tak velké ambice hned první generací reinkarnace Giulie je zvláště pro Italy možná moc, spolehlivost a dotaženost očekávám spíše až po faceliftu. Někdo to však zkusit musí a odvaha Alfy Romeo i jejích zákazníků je velká.

Tomáš:

Jo! Úplně nový vůz, úplně nový motor a přitom vysoké ambice s stejná duše, kterou u Alfy vždycky žeru. V Giulii jsem měl to štěstí se svézt a velice pozitivně mě překvapila. Charizma, duše, Ferrari a pohon zadních kol. To jsou ty správné ingredience pro tu správnou Alfu.

Ferrari California

Lukáš:

První Ferrari, které jsem mohl poznat zblízka. Červený kabriolet z Maranella vypadal božsky, ale ještě lépe zněl a jel. Každý kilometr v něm byl extází pro mé smysly. Že je to hračka pro pozéry? No a co, je skvělé.

Jirka:

Ferrari Light, které si zaslouží věčné zatracení? Za mě ne. Není přehnaná, je user-friendly a pokud si nekoupíte ten nejlevnější kus na mobile.de z polské půjčovny, budete mít přijemné a fungující Ferrari za slušné peníze.

Honza:

Nahlížet na čtyřmístné osmiválcové Ferrari bez střechy jako na komerční a tupý model je nesmysl. California je skvělé auto, už jen ta nepatřičnost v našich končinách z ní dělá cool auto.

Tomáš:

Značka Ferrari, především její stroje, vždy vytvářely dojem silničních závoďáků. Tohle je však jiné kafe. Tohle Ferrari je spíše o cruisingu, vychutnávání si atmosféry otevřeného kupé a především, zvuku toho burácejícího V8 při slunné červencové neděli.

Toyota GT86/Subaru BRZ

Lukáš:

Toyobaru pro mě dlouhou dobu bylo tím autem, které bych si vybral, kdybych měl vlastnit jen jedno. Skvěle vyladěné jízdní vlastnosti, jaké jsme u japonských aut viděli naposledy v devadesátých letech. Řidičsky velmi příjemné auto, které nemá chuť zabíjet, ale baví ho svého pána krůček po krůčku učit novým věcem.

Jirka:

Když jsem ho poprvé řídil, bylo s automatem a jel jsem dva kilometry po rovině za naloženou fiestou. První dojem nic moc. Navíc se mi ani nelíbí, design mi připomíná ikonky na androidech, je to taková anti-sexy žába. Jenže… já ho chci. Toybaru prostě nemůže nebýt cool, už z povahy věci.

Honza:

Vtáhne do děje s přívětivostí a hravostí, zajímavé hlavně v zatáčce. Není šokující, ale proto je také ideální jako trénink na silnější auta. Je mechanická a odolná. Všechny tyto vlastnosti jsou u aut dnes velmi vzácné avšak pro řidiče byly a budou klíčové. Časem však pravděpodobně přeci jen přijde chuť na víc koní, přeplňovaná verze by byla jako možnost volby na místě.

Tomáš:

90’s jsou zpět! Tohle je to auto, které dostane petrolheada do varu, jen když se na něj podívá. Nejde o styling, jde o to že už dopředu víte, že s tím bude sranda. I když vám drahá polovička řekne, že to vypadá jako běžná Toyota. Super!

BMW 700: Malý model zachránil BMW před bankrotem a odstartoval novou éru

BMW se v druhé polovině padesátých let ocitlo na pokraji bankrotu, z něhož mu už na začátku šedesátých let pomohl lidově zacílený dvoudveřový model s motorem umístěným vzadu. BMW 700 stálo na začátku nové úspěšné budoucnosti značky.

Číst celé

Československo jako motoristická velmoc – Sosnová Classic 2023

Jak nejlépe vzpomenout na pionýrské časy automobilů a motocyklů před 120 lety? Přesně tolik let uběhlo letos od startu prvního závodu na Českolipsku. Sosnová Classic byla i tento rok láskyplným polibkem evropské tradici motorismu.

Číst celé

Fiaty S.61, S.74 a S.76: 4 válce a objem až 28,3 litru

Závodění bylo před první světovou válkou opravdovou chlapskou záležitostí. Důkazem jsou tyto Fiaty s ohromnými čtyřválci.

Číst celé

Andy Wallace: Práce snů testovacího jezdce Bugatti

Britský závodník a vítěz Le Mans Andy Wallace testuje hypersporty Bugatti a trénuje jejich majitele od roku 2011.

Číst celé

Koenigsegg CC8S: Fascinující výsledek odhodlání švédského snílka

První model v úspěšné historii Koenigseggu vsázel na nejlepší dostupné technologie a v tabulkách překonal supersport, jímž se inspiroval.

Číst celé

Ferrari F50: Důstojný následník trůnu?

Uřvaný dvanáctiválec z F1, šestistupňový manuál, pohon zadních kol a hmotnost snížená, kam až to šlo. Ferrari F50 bylo čistokrevným supersportem.

Číst celé