Modernizovaná bestie pro závodní šampionát Super Trofeo

Lamborghini představilo upravenou verzi svého speciálu pro tovární šampionát Super Trofeo. Nese několik významných vylepšení.

Ferruccio Lamborghini vždy zavrhoval, aby Lamborghini vyrábělo závodní vozy. I přesto za jeho života vzniklo několik vozů s jeho jménem, jenž byly zkonstruovány právě pro závodní tratě. V roce 2009, dlouho po smrti zakladatele, automobilka spustila svůj první tovární šampionát – Super Trofeo.

Závodním autem šampionátu je v současné době Huracán LP620-2 Super Trofeo. Ten je po vzoru silniční verze poháněn motorem 5.2 V10 o výkonu 620 koní, které jsou přenášena na zadní kola skrz šestistupňovou sekvenční převodovku X-Trac.

V dnešních dnech se závodní Huracán dočkal modernizace EVO. Nejvýznamnější modernizací oproti původnímu autu je přepracovaná aerodynamika. Lamborghini ve spolupráci s Dallarou vyvinulo nový karbonový bodykit, jenž snižuje odpor vzduchu a výrazně zlepšuje přítlak. Důležitou novinkou je bezpečnostní střešní díl, který usnadní záchranu řidiče z havarovaného vozu.

Spolu s Huracánem Super Trofeo EVO automobilka zároveň oznámilo nové sponzorství šampionátu, které vykonává švýcarský výrobce hodinek Roger Dubuis. Předtím byla tovární závodní série sponzorována společností Blancpain.

Cena za nový závoďák dosahuje 235 000 eur (6 110 000 korun), za než dostanete nejen auto, ale i unikátní hodinky.

Aston Martin V8 Zagato: Motor se vstřikováním nestačil na to, aby jel 300 km/h

Aston Martin se ve druhé polovině osmdesátých let spojil se Zagatem, aby společně oslavili ikonický DB4 GT Zagato. Vzácné GT vycházející z V8 Vantage je považované za jeden z nejlepších vozů značky všech dob.

Číst celé

LEGENDY – Motoristická slavnost už tento víkend

Je ostuda, že jako zakladatel Temple of Speed jsem byl loni na Legendách poprvé. Je ale jisté, že žádný další ročník už si ujít nenechám a stejně tak byste jej neměli vynechat ani vy.

Číst celé

Zpětné kamery místo zrcátek: Jak se jezdí s revoluční technologií?

Audi e-tron zaujalo revolučním systémem zpětných kamer místo klasických zrcátek. Vyzkoušeli jsme, jak se s revoluční technologií jezdí.

Číst celé

Nejlevnější Suzuki Swift Sport v Čechách: Radost, nebo tragédie?

Koupili jsme asi nejlevnější atmosférické Suzuki Swift Sport v Česku, jako první auto na naučení sportovní jízdy. Jaké je?

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Točí lehce, chytá těžce

Redakční Mazda RX-8 se těší usilovné údržbě a velkému zájmu na Legendách, ale i tak zlobí.

Číst celé

První 911 pro chudé. Přivítejte Porsche 912

Typ 912 měl být menším bráškou slavné 911, ale zákazníkům se zalíbil natolik, že se v prvních letech prodával jako housky na krámě.

Číst celé