Nejnovější Lexus LS umí měnit svou tvář. Ráno vypadá jinak než večer

Lexus ukazuje svůj vlajkový sedan s novým motivem, který mění svůj vzhled v závislosti na úhlu dopadajícího světla i denní době.

Lexus LS jako vlajkový sedan japonské automobilky posouvá hranice designu, uvádí moderní technologie, a zároveň navazuje na tradiční řemeslné umění a estetiku. Novinkou modelu pro rok 2021 je zcela nové pojetí jeho šedých, stříbrných a černých odstínů uvnitř i zvnějšku.

Motiv Time in Design, který si zvolil tým vývojářů pro nový Lexus LS, vychází z tradičního japonského pojetí krásy měnící se s každým okamžikem v souladu s ubíhajícím časem a změnami prostředí.

„Chtěli jsme zachytit a designem vyjádřit prchavý obraz, proto jsme přetavili vytříbený, typicky japonský smysl pro estetiku ve vysokou uměleckou hodnotu. Inspirací byl obraz měsíční záře ve vlnách, který se také stal jednotícím motivem podoby interiéru a exteriéru,“ říká Tošio Asahi, hlavní konstruktér modelu LS.

Lexus se od roku 2003 soustředí na nové odstíny exteriéru s využitím pokrokové technologie lakování, aby dosáhl co nejzářivějšího vzhledu. Nový LS v tomto ohledu prezentuje výsledky nejnovějšího vývoje díky stříbrnému odstínu Lunar, jenž proměňuje jednotlivé křivky a úhly karoserie vozu v reliéf plný kontrastních odlesků a hlubokých stínů, které ještě umocňují dojem a spletitost těch nejjemnějších designových detailů.

Kapota jako zrcadlo

Povrch stříbrného odstínu Lunar mění svůj vzhled v závislosti na úhlu dopadajícího světla i denní době, a tak vůz za poledního slunce působí úplně jinak než za soumraku. Výsledný efekt se ještě násobí v pohybu, kdy LS připomíná zrcadlo odrážející ubíhající okolní krajinu.

Klíčem k dosažení tohoto efektu je vylepšená technologie lakování Sonic. Standardní barevná vrstva má zpravidla tloušťku 13 až 14 mikrometrů, avšak u odstínů vytvářených dosavadní technologií Sonic stlačila vrstvu přibližně na čtyři mikrometry. V případě stříbrné Lunar se metodu podařilo posunout ještě dál, protože barevná vrstva už má jen jeden až dva mikrometry. Hliníkové vločky, které by za normálních okolností jen náhodně pluly v barevném laku, zde vytvářejí hustou vrstvu s rovnoměrným uspořádáním ve prospěch co nejvyššího lesku.

Tato ultra tenká vrstva samozřejmě nefunguje sama o sobě. Žádá si mimořádnou dovednost při nanášení a také hodně závisí na provedení základní a podkladové barvy, a tak Lexus musel výrazně zdokonalit i její kvalitu a hladkost. To si vyžádalo těsnou spolupráci specialistů na lakování s výrobním týmem včetně opakovaných drobných vylepšení, dokud nebylo dosaženo požadovaného čistě stříbrného povrchu, připomínajícího zrcadlo.

Obložení z moderních technologií

Motiv Time in Design rovněž zahrnuje novou kombinaci ozdobného obložení, které je k dispozici společně se stříbrným lakem Lunar. Dekorativní výplně dveří Nišidžin a Haku navazují na markantní broušené sklo Kiriko a ručně skládané výplně, které jsme ve vozech LS vídali doposud a které jsou podobnou reinterpretací tradičního japonského umění.

Nišidžin připomíná mihotání světelných paprsků za měsíčního úplňku nad mořskou hladinou. Vytváří se stejnou tradiční metodou, která se kdysi používala k výrobě tkaných materiálů pro japonskou šlechtu: jemná vlákna kovové fólie jsou napnuta na papír waši a rozřezáním na tenké proužky se vyrábí příze. V případě LS se z vláken pečlivě utká žakárový vzor s trojrozměrným efektem stříbrných, šedých a černých tónů.

Tkanina ladí s dekorativním panelem Haku, jenž obepíná kliky dveří. Vznik Haku (japonské označení pro kovový plátek) se datuje do dob před 400 lety. Jde o řemeslně náročný proces, kdy se z ingotu nebo kousku kovu vykovala fólie o tloušťce pouhých desetitisícin milimetru. Výslednou fólií se poté ručně obkládá povrch panelu, čímž je dosaženo nádherné textury.

Nový LS rovněž přichází s variantou dekoru Laser Cut Special s otevřenými póry z jasanového dřeva (Ash). Používá se masivní dřevo mořené do černa, aby co nejvíce vynikla výrazná textura. Ke slovu zde přichází speciální proces řezání laserem, který pod dřevem odhaluje lesklé detaily podkladové kovové vrstvy. Tato technika staví na tradičním mistrovském umění japonských výrobců hudebních nástrojů.

Porsche 911 Carrera S: Nejlepší dostupná 911 pro opravdové řidiče

Točivý atmosférický šestiválec, manuální převodovka, pohon zadních kol a hydraulický posilovač řízení. Carrera S generace 997 je přesně takovou rozumně dostupnou 911, jakou potřebujete.

Číst celé

Plazící se lowridery oslavovaly svobodu a zviditelňovaly menšinu

Stylová nepřehlédnutelná auta, která jsou doplněna hip hopem nesoucím se z výkonných audiosoustav. Lowridery vznikly v hispánské menšině, aby její členové mohli sdílet svou svobodu a upozornit americké obyvatelstvo voláním “jsme tady!”. Z jednoduché myšlenky se postupem let stal jeden z nejlépe vypadajících tuningových směrů na poli amerických aut.

Číst celé

5 zajímavostí o legendárním Jeepu Willys, který pomohl Spojencům vyhrát válku

Jeep Willys byl skutečným čtyřkolovým hrdinou druhé světové války. Připravili jsme pro vás 5 zajímavostí, které o něm možná nevíte.

Číst celé

Porsche 911 GT2 (993): Nekompromisní ovdovovač

Legendární Porsche 911 GT2 (993) je vyhledávaným autem nadšenci i sběrateli vozů značky Porsche. Vzniklo jako závodní speciál, ale úspěšná homologace si vyžádala výrobu silniční verze.

Číst celé

Devil Drivers: Autentický dokument zachycuje krásu předválečných Grand Prix

Dokument Devil Drivers byl digitalizován z 16mm filmu a oživuje autentické záběry z předválečných závodů Grand Prix.

Číst celé

Historie Golfu GTI. Co stálo za zrodem ikony?

Volkswagen Golf GTI se dlouhodobě těší oblibě zákazníků a je ideální kombinací auta na běžné i zábavné svezení. Znáte jeho dlouholetý příběh?

Číst celé