Lancia Delta Futurista oživuje ikonu rally

Je fantastická, ale za cenu rovnající se supersportům je bohužel těžko dostupná.

Moderní pojetí automobilových legend v poslední době opravdu frčí. Singer Vehicle Design úspěšně obnovuje výrobu vylepšených historických Porsche 911 a společnost Manifattura Automobili Torino dříve tohoto roku uvedla na trh novou podobu legendárního Stratosu. Nyní se na světě objevuje další oživená legenda Lancie, jíž je úžasná Delta Futurista.

Za projektem stojí společnost Automobili Amos, jejímž cílem je přivést milovanou Deltu Integrale z roku 1989 do dnešního automobilového světa plného těžkých počítači řízených vozů. Jednoduchost, analogie a opravdový zážitek z řízení. Tak je prezentována romantická představa muže, který je opravdovým fanouškem rychlé Delty. Jak Eugenio Amos sám říká, bylo mu pouhých sedm let, když válela na tratích rychlostních zkoušek rally.

Exteriér nového vozu se od původního liší přepracovaným bodykitem, jehož díly jsou kvůli snížení hmotnosti vyrobené z uhlíkového vlákna. Výraznou změnou je odstranění páru zadních dveří. S použitím ultralehkého materiálu váží přepracovaná Delta pouhých 1 250 kilogramů. Interiéru dominují přední sedadla Recaro, upravený volant, hliníkové pedály a karbonové obložení.

Restomod, jak se modernizovaným klasickým autům oficiálně říká, pohání motor o síle 330 koní, jehož síla putuje na všechna kola skrze zesílenou originální převodovku a odolnější hnací hřídel a diferenciály.

Jedinou vadou na kráse Delty Futurista je prodejní cena. V přepočtu stojí přibližně 7,7 milionu korun. Za tolik peněz lze pořídit například slušně vybavené Ferrari 488 GTB. Pokud však po moderní Deltě toužíte i nadále, měli byste být rychlí, jelikož vznikne jen 20 exemplářů. Jeden z nich už zaplatil i zakladatel společnosti Singer Vehicle Design.

Našli jsme funkci, která chybí moderním autům

Nouzové brzdění je zlo, ale co takhle něco ve stylu „sebevědomého“ přidávání?

Číst celé

Ferrari 348 tb & 348 ts: Evoluce osmiválců s malou revolucí pod slupkou

Ferrari 348 bylo dalším z úspěšné série základních osmiválcových modelů Ferrari a bylo prvním modelem značky s lisovaným ocelovým monokokem.

Číst celé

Pablo Escobar byl závodník, kterého byste nechtěli předjet

Nejslavnější obchodník s drogami byl nadšeným závodníkem, jehož úspěchy byly kromě jiného dosaženy i zastrašováním.

Číst celé

Mazda 787B: Uřvaný wankel ovládl Le Mans 1991 a stanovil 3 prvenství

Čtyřrotorový prototyp Mazda 787B byl donedávna jediným japonským autem, které dokázalo zvítězit v nejslavnějším vytrvalostním závodě na světě. Úspěchu předcházely velké přípravy, mezi nimiž nechyběly teoretické odhady a výpočty.

Číst celé

Peugeot 205 Rallye měl motor vyvinutý pro závody

Peugeot 205 GTi je v dnešních dnech respektovanou legendou, ale pro milovníky lehkých rychlých hatchbacků měli Francouzi i další možnost.

Číst celé

Subaru Impreza: 10 zajímavostí o nejslavnějším Subaru všech dob

Impreza se zapsala do historie Subaru jako nejslavnější model všech dob, k čemuž si dopomohla dlouhou a úspěšnou kariérou v šampionátu WRC.

Číst celé