Lancia Delta Futurista oživuje ikonu rally

Je fantastická, ale za cenu rovnající se supersportům je bohužel těžko dostupná.

Moderní pojetí automobilových legend v poslední době opravdu frčí. Singer Vehicle Design úspěšně obnovuje výrobu vylepšených historických Porsche 911 a společnost Manifattura Automobili Torino dříve tohoto roku uvedla na trh novou podobu legendárního Stratosu. Nyní se na světě objevuje další oživená legenda Lancie, jíž je úžasná Delta Futurista.

Za projektem stojí společnost Automobili Amos, jejímž cílem je přivést milovanou Deltu Integrale z roku 1989 do dnešního automobilového světa plného těžkých počítači řízených vozů. Jednoduchost, analogie a opravdový zážitek z řízení. Tak je prezentována romantická představa muže, který je opravdovým fanouškem rychlé Delty. Jak Eugenio Amos sám říká, bylo mu pouhých sedm let, když válela na tratích rychlostních zkoušek rally.

Exteriér nového vozu se od původního liší přepracovaným bodykitem, jehož díly jsou kvůli snížení hmotnosti vyrobené z uhlíkového vlákna. Výraznou změnou je odstranění páru zadních dveří. S použitím ultralehkého materiálu váží přepracovaná Delta pouhých 1 250 kilogramů. Interiéru dominují přední sedadla Recaro, upravený volant, hliníkové pedály a karbonové obložení.

Restomod, jak se modernizovaným klasickým autům oficiálně říká, pohání motor o síle 330 koní, jehož síla putuje na všechna kola skrze zesílenou originální převodovku a odolnější hnací hřídel a diferenciály.

Jedinou vadou na kráse Delty Futurista je prodejní cena. V přepočtu stojí přibližně 7,7 milionu korun. Za tolik peněz lze pořídit například slušně vybavené Ferrari 488 GTB. Pokud však po moderní Deltě toužíte i nadále, měli byste být rychlí, jelikož vznikne jen 20 exemplářů. Jeden z nich už zaplatil i zakladatel společnosti Singer Vehicle Design.

Citroën M35: Wankel, který prý uspěl

V druhé polovině minulého století si s koncepcí motoru podle původního návrhu Felixe Wankela hrálo velké množství automobilek. Ve francouzském Citroënu se dokonce rozhodli, že jej budou testovat na lidech.

Číst celé

Honda CRX ED9: Lehoučká dávka euforie

Původně tunerská modla se dnes stává oblíbenou klasikou, se kterou je radost jezdit na hraně. Tenhle konkrétní kus se svým vzhledem možná přiklání k prvnímu zmíněnému, ale opak je pravdou. Blikající neony a hlasitou hudbu tady nečekejte. Tenhle exemplář vznikl, aby svého řidiče naplňoval požitkem z jízdy.

Číst celé

Temple of Speed je konečně online!

Slibovali jsme až na půdu a celé nám to trvalo strašně dlouho. Temple of Speed se po více jak sedmi letech na Facebooku přesouvá na vlny opravdového internetu. Dočkali jste se!

Číst celé

Ford Mustang Mach 2: Proč kupé s motorem uprostřed nevzniklo

Koncept Ford Mustang Mach 2 byl sportovní vůz s motorem uprostřed, který zaujal návštěvníky autosalonu v Chicagu v roce 1971.

Číst celé

Tafheet: Tvrdě postihované arabské driftování

Saúdští hazardéři se snaží vyhrát závod se smrtí, ale často riskují životy svého okolí. Ochránci zákona se s nimi pochopitelně nemažou. Tresty mohou dosáhnout i tisíce ran bičem.

Číst celé

Porsche 550: První závodní Porsche miloval James Dean

Historicky první závodní Porsche, do jehož historie se otiskla nesmazatelná stopa v podobě tragického úmrtí amerického herce Jamese Deana.

Číst celé