Kotaro Yamamoto: Mladí Japonci nemají zájem o auta

Inženýr Hondy žijící v Evropě se rozpovídal o své vášni k řízení a mládeži v Japonsku.

Na mezinárodních prezentacích nových modelů se člověk setkává s různě postavenými osobnostmi automobilového průmyslu. Kromě ředitelů spravujících zastoupení automobilek pro celý kontinent a PR manažerů se zde často objevují i lidé, kteří pomohli s vývojem představovaného auta. Při dlouhých diskuzích se však téma mnohdy odkloní od žhavé novinky k obecným tématům.

Při poslední prezentaci Hondy v Rakousku jsem vyslechl vyprávění inženýra Kotaro Yamamota o automobilové kultuře v Japonsku. Yamamoto se kromě své práce pro automobilku řadí k nadšeným řidičům. „Líbí se mi silnice tady v rakouských Alpách. Víte, jaký je rozdíl mezi silnicemi tady a v Japonsku? V japonských horách je povolená rychlost omezená jen na 40 kilometrů za hodinu“, říká s širokým úsměvem.

„Ježdění mě opravdu baví a Honda vždy dělala skvělá auta. Měl jsem jich několik, ale jakou jsem měl nejraději? Samozřejmě to byla moje S2000, ta starší s dvoulitrem.“ Yamamoto je Japonec, který už dlouhé roky žije v Evropě a záhy nám ukazuje video, v němž svůj roadster prohání na silničkách okolo Mnichova pěkně rychlým tempem.

„Japonská mládež ale už nemá zájem o auta, ve skutečnosti existuje jen málo petrolheadů, k nimž jsem se v mládí řadil i já. V Hondě se musíme pokusit to změnit a vrátit staré dobré časy.“ To celé je v Japonsku bohužel způsobené skutečností, že je provozování starších zajímavých aut přísně zdaněno a tak mladí Japonci raději utrácejí jinde. Celosvětový problém je pak takový, že dnešní automobilky téměř nevyrábějí zábavná auta dostupná mladým lidem.

Ford Fairlane 500 Skyliner: Střechu ovládala složitá elektronika

Pevná skládací střecha patří k vítaným prvkům konstrukce kabrioletů. Složitý systém je však velmi nákladný na výrobu a prvním autem se skládacím hardtopem, jehož produkce přesáhla 10 000 exemplářů, byl Ford.

Číst celé

Alfaholics: Rozhovor s tvůrci božích Giulií GTA-R

Na dnešním trhu je okolo dvou desítek aut, která mají přes 700 koní, takže pokud hledáte něco rychlého, je z čeho vybírat. Všechna podobně silná auta ale budou mít společnou jednu věc – řídit je na běžné silnici plné zatáček bude jako provlékat jehlou lodní lano. 

Číst celé

Jaký byl pravdivý důvod, proč Audi koupilo Lamborghini v roce 1998

Audi využilo know-how malosériové italské automobilky, aby získalo náskok před konkurencí při vývoji sportovního vozu s motorem uprostřed, ale celý příběh je trochu složitější.

Číst celé

Porsche 924 Carrera GT: Zapomenutý homologační speciál

Model 924 se pro Porsche stal krokem vedle, který byl ještě ke všemu drahý. Společnost to však nevzdala a postupným vývojem zkonstruovala ostrý speciál, s nímž značka dostala druhý dech.

Číst celé

Autem roku 2017 je americká bestie, podle Lukáše

Když se Honza rozhodl sepsat myšlenku, jaké auto jej z letošních novinek na trhu oslovilo nejvíce, dostal jsem nutkání podělit se o svůj názor.

Číst celé

BMW 118d: Sportování v naftovém hatchbacku?

Pokud chcete hatchback s pohonem zadních kol, už dlouho vám vyhoví jen BMW. Je to jen výstřelek nebo nebo fungující auto?

Číst celé