O kolik koní přišlo Ferrari Testarossa po více než 30 letech provozu?

Plochý vidlicový dvanáctiválec Ferrari Testarossa po více než 32 letech příliš nezeslábl.

Ferrari Testarossa je mnohými považováno za jeden z nejzajímavějších italských supersportů na světě. O tomto tvrzení hovoří několik faktorů a jedním z nich je skutečnost, že během 12 let výroby vzniklo téměř 10 000 kusů. Klínovité Ferrari bylo u zákazníků opravdu oblíbené. Dalším působivým faktorem je fascinující motor, kterým je 4,9 litrový plochý dvanáctiválec.

Youtuber známý jako Normal Guy Supercar se rozhodl zrenovovat svou Testarossu, ale před vymontováním motoru z vozu jej vyzkoušel na válcové zkušebně. Zajímalo ho, kolik výkonu je motor stále schopný vyvinout a výsledek je docela překvapující.

Teoretická ztráta výkonu mezi klikovou hřídelí motoru a hnacími koly je přibližně 15 – 18 %. Nové exempláře americké verze Ferrari Testarossa měly udávaný nejvyšší výkon motoru 385 koňských sil, ale na kola se povedlo převést zhruba 315 až 330 koní. Jaký maximální výkon dokáže vyvinout motor 32 let starého vozu?

Čísla jsou působivá. Na válcové zkušebně bylo naměřeno, že testované Ferrari vyvinulo výkon 321 koní na kolech. Po odečtení ztrát v převodech lze snadno spočítat, že motor produkuje přibližně 369 koní. To je opravdu dobrý výsledek po více než třech desetiletích!

Vývoj Bugatti Veyron odstartoval skicou motoru W18 na obálce

Ferdinand Piëch toužil po exkluzivním osmnáctiválci, ale neměl pro něj vhodné auto. Přání jeho syna jej inspirovalo ke koupi Bugatti a vývoji Veyronu.

Číst celé

Americké BMW M3 E36 bylo horší než evropské. Čím bylo rozdílné?

BMW chtělo snížit prodejní cenu M3 E36 na americkém trhu, kvůli čemuž provedlo řadu zhoršujících změn. Rozdíly nejsou malé.

Číst celé

Porsche 911 Carrera RSR Turbo 2.1: Když atmosféra nestačí

Inženýři ze Stuttgartu zjistili, že jejich závodní atmosférické motory byly na vrcholu možností a vydali se cestou přeplňování. Carrera RSR Turbo 2.1 se stala prvním pokusem použití turbodmychadla v okruhové 911.

Číst celé

Nissan GT-R, část třetí: ATTESA a převodovka

V našem pětidílném seriálu se věnujeme konstrukci Nissanu GT-R R35. Kolem tohoto vozu koluje spousta mýtů a polopravd. Podrobných informací v českém jazyce také příliš nenajdete. Tak jen do toho!

Číst celé

Bugatti Type 57 SC Atlantic: Jedno z nejdražších, jedno z nejvzácnějších

Bugatti Type 57 SC Atlantic se v současnosti řadí k nejdražším a sběrateli nejvíce vyhledávanějším autům na planetě. Jeden ze čtyř vyrobených kusů téměř zničil vlak, další byl ukryt Francouzi před německými okupanty během druhé světové války a už nikdy nebyl nalezen.

Číst celé

Rudolf Uhlenhaut: Brilantní inženýr Mercedesu a otec legendárního Gullwingu

Rudolf Uhlenhaut byl šikovný inženýr, který se nebál posadit za volanty závodních vozů, na jejichž vývoji usilovně pracoval.

Číst celé