Koenigsegg oznamuje Mission 500. Bitva o nejrychlejší auto na světě pokračuje!

Koenigsegg Mission 500 se pokusí překonat rychlostní rekord Bugatti a prolomit bariéru 500 kilometrů v hodině.

Bugatti loni na podzim ohromilo automobilový svět oznámením, že prolomilo ostře sledovanou bariéru 300 mil v hodině (482,8 km/h), když se na testovací dráze Volkswagenu Ehra-Lessien prohnalo se speciální variantou Chironu označovanou jako Chiron Super Sport 300+.

I když organizace Guinness World Records neuznala dosažený rychlostní rekord jako světový, protože jízda pouze v jednom směru je proti pravidlům, upravený Chiron dosáhl nejvyšší naměřené rychlosti 304,77 mil v hodině (490,48 km/h), se kterou se stal nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě. Automobilka oznámila limitovanou produkci 30 exemplářů několik týdnů před rekordní jízdou.

Bugatti krátce po rekordní jízdě oznámilo, že ukončuje svůj program zaměřený na dosahování rychlostních rekordů, ale hlavní konkurent Koenigsegg chce získat svůj titul zpět. Předchozím držitelem rychlostního rekordu byl Koenigsegg Agera RS, který na dálnici v Nevadě dosáhl oficiální nejvyšší rychlosti 277,9 mil v hodině (447,23 km/h). Rekordní jízda byla uskutečněna v obou směrech podle pravidel Guinness World Records a poté byl vypočten průměr obou dosažených rychlostí.

Koenigsegg oznámil, že na letošním autosalonu v Ženevě představí koncept Mission 500, jehož cílem je stanovit nový světový rekord a prolomit bariéru 500 kilometrů v hodině. Bohužel nejsou k dispozici žádné další podrobnosti, včetně toho, zda bude Mission 500 novým vozem, nebo vylepšenou variantou hypersportu Jesko, který se představil na loňském ženevském autosalonu. Nejpravděpodobnější variantou je nová verze Jeska podobná Koenigseggu One:1 na bázi Agery.

Koenigsegg v Ženevě vystaví nejméně tři auta, mezi nimiž by měl být nový základní model, který bude vznikat ve větším počtu. Podrobné informace se dozvíme 3. března, kdy autosalon oficiálně začíná.

Jak Alfa Romeo získala zpět svůj neodolatelný šarm díky 8C Competizione

Exkluzivní Alfa Romeo 8C Competizione pomohla italské automobilce s návratem k tradičním hodnotám a odstartovala celou novou éru.

Číst celé

Prototyp Fordu GT40 Mk.IV se v roce 1976 prodával za cenu dnešního supersportu

Vývojový prototyp Fordu GT40 Mk.IV bylo možné pořídit za částku, která se v dnešních dnech téměř rovná katalogové ceně nového Fordu GT.

Číst celé

Toyota AE86: Z obyčejné Corolly legendou díky animáku a driftu

Fenomén známý nejen fanouškům japonských vozů, ale snad všem automobilovým nadšencům. Corolla patří mezi základní stavební kameny japonské tuningové a driftové scény. Ceny sériových kusů rostou do závratných výšin a přitom jen málokdo ví, jaká ta sériovka doopravdy je. Víte, co je ten základ?

Číst celé

Jak koupit tu nesprávnou Miatu

Vítejte u jednoho z mnoha mých virtuálních nákupů auta. Virtuálního proto, že stejně jako vy hrozně rád procházím inzerci a vybírám auta, na která nemám peníze nebo odvahu. Dnes si musím postěžovat na Mazdu MX-5. Nepřepínejte kanál, vysvětlím.

Číst celé

Porsche 904 Carrera GTS: První Porsche z „plastu“ ukončilo vývoj pro Formuli 1

Porsche kvůli vývoji závodního vozu 904 Carrera GTS ukončilo projekt Formule 1. Automobilka věřila, že nový vůz třídy GT dokáže prodat i běžným zákazníkům.

Číst celé

BMW Z3: Splněný sen nejen Jamese Bonda

Petr se rozhodl, že se s námi podělí o zážitky se svým vytouženým BMW Z3. Jaký tedy je možný konkurent Miaty?

Číst celé