Koenigsegg oznamuje Mission 500. Bitva o nejrychlejší auto na světě pokračuje!

Koenigsegg Mission 500 se pokusí překonat rychlostní rekord Bugatti a prolomit bariéru 500 kilometrů v hodině.

Bugatti loni na podzim ohromilo automobilový svět oznámením, že prolomilo ostře sledovanou bariéru 300 mil v hodině (482,8 km/h), když se na testovací dráze Volkswagenu Ehra-Lessien prohnalo se speciální variantou Chironu označovanou jako Chiron Super Sport 300+.

I když organizace Guinness World Records neuznala dosažený rychlostní rekord jako světový, protože jízda pouze v jednom směru je proti pravidlům, upravený Chiron dosáhl nejvyšší naměřené rychlosti 304,77 mil v hodině (490,48 km/h), se kterou se stal nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě. Automobilka oznámila limitovanou produkci 30 exemplářů několik týdnů před rekordní jízdou.

Bugatti krátce po rekordní jízdě oznámilo, že ukončuje svůj program zaměřený na dosahování rychlostních rekordů, ale hlavní konkurent Koenigsegg chce získat svůj titul zpět. Předchozím držitelem rychlostního rekordu byl Koenigsegg Agera RS, který na dálnici v Nevadě dosáhl oficiální nejvyšší rychlosti 277,9 mil v hodině (447,23 km/h). Rekordní jízda byla uskutečněna v obou směrech podle pravidel Guinness World Records a poté byl vypočten průměr obou dosažených rychlostí.

Koenigsegg oznámil, že na letošním autosalonu v Ženevě představí koncept Mission 500, jehož cílem je stanovit nový světový rekord a prolomit bariéru 500 kilometrů v hodině. Bohužel nejsou k dispozici žádné další podrobnosti, včetně toho, zda bude Mission 500 novým vozem, nebo vylepšenou variantou hypersportu Jesko, který se představil na loňském ženevském autosalonu. Nejpravděpodobnější variantou je nová verze Jeska podobná Koenigseggu One:1 na bázi Agery.

Koenigsegg v Ženevě vystaví nejméně tři auta, mezi nimiž by měl být nový základní model, který bude vznikat ve větším počtu. Podrobné informace se dozvíme 3. března, kdy autosalon oficiálně začíná.

Mini Cooper: Legenda z Rallye Monte Carlo

Mini se stalo závodní legendou již při svém testování, ale až nasazení na Rallye Monte Carlo dokázalo, že velké divadlo lze zahrát i s malým kašpárkem.

Číst celé

UAZ 3962 Buchanka: Srdečné pozdravy ze Sovětského svazu

Řídil jsem přes padesát let starou sanitku roku výroby 2018. Staronový UAZ 3962 je nezastavitelný dříč ukrývající spoustu řidičských zážitků.

Číst celé

Alfa Romeo B.A.T.: Svatá trojice italského aerodynamického designu

Netopýří koncepty Alfa Romeo B.A.T. od Franca Scaglioneho ohromily svět futuristickým designem, jehož aerodynamika je těžko překonatelná.

Číst celé

Lancia Thema 8.32: Předokolka s motorem Ferrari

Osmiválcová Thema se tvářila jako nenápadné Ferrari pro čtyři, ale více než na závodní tratě byla vhodná pro německý Autobahn.

Číst celé

Editorial: Vrhněte se s námi do roku 2019 na plný plyn

Automobilový průmysl v posledním roce zažil několik velkých zvratů, a přestože jím bylo silně otřeseno, do příštího roku se chystá v plné síle. Stejně jako magazín Temple of Speed.

Číst celé

AVUS Berlin: Nejrychlejší závodní okruh a první dálnice na světě

Extrémně klopená zatáčka berlínského závodního okruhu AVUS je důležitou součástí historie motorsportu. Přečtěte si příběh legendárního okruhu, který zároveň byl první dálnicí na světě.

Číst celé