Koenigsegg oznamuje Mission 500. Bitva o nejrychlejší auto na světě pokračuje!

Koenigsegg Mission 500 se pokusí překonat rychlostní rekord Bugatti a prolomit bariéru 500 kilometrů v hodině.

Bugatti loni na podzim ohromilo automobilový svět oznámením, že prolomilo ostře sledovanou bariéru 300 mil v hodině (482,8 km/h), když se na testovací dráze Volkswagenu Ehra-Lessien prohnalo se speciální variantou Chironu označovanou jako Chiron Super Sport 300+.

I když organizace Guinness World Records neuznala dosažený rychlostní rekord jako světový, protože jízda pouze v jednom směru je proti pravidlům, upravený Chiron dosáhl nejvyšší naměřené rychlosti 304,77 mil v hodině (490,48 km/h), se kterou se stal nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě. Automobilka oznámila limitovanou produkci 30 exemplářů několik týdnů před rekordní jízdou.

Bugatti krátce po rekordní jízdě oznámilo, že ukončuje svůj program zaměřený na dosahování rychlostních rekordů, ale hlavní konkurent Koenigsegg chce získat svůj titul zpět. Předchozím držitelem rychlostního rekordu byl Koenigsegg Agera RS, který na dálnici v Nevadě dosáhl oficiální nejvyšší rychlosti 277,9 mil v hodině (447,23 km/h). Rekordní jízda byla uskutečněna v obou směrech podle pravidel Guinness World Records a poté byl vypočten průměr obou dosažených rychlostí.

Koenigsegg oznámil, že na letošním autosalonu v Ženevě představí koncept Mission 500, jehož cílem je stanovit nový světový rekord a prolomit bariéru 500 kilometrů v hodině. Bohužel nejsou k dispozici žádné další podrobnosti, včetně toho, zda bude Mission 500 novým vozem, nebo vylepšenou variantou hypersportu Jesko, který se představil na loňském ženevském autosalonu. Nejpravděpodobnější variantou je nová verze Jeska podobná Koenigseggu One:1 na bázi Agery.

Koenigsegg v Ženevě vystaví nejméně tři auta, mezi nimiž by měl být nový základní model, který bude vznikat ve větším počtu. Podrobné informace se dozvíme 3. března, kdy autosalon oficiálně začíná.

BMW M5 Touring vzniklo s motorem V12. Pomáhalo při vývoji McLarenu F1

Tajný prototyp BMW M5 Touring s dvanáctiválcem vznikl jako platforma pro testování motoru McLarenu F1.

Číst celé

Fiat Abarth 1000 Monoposto: Roztočil se před cílem, ale stanovil rekord

Fiat Abarth 1000 Monoposto da Record byl posledním rychlostním speciálem vozem automobilky a stanovil rekord nezvyklým způsobem.

Číst celé

Ferrari Pinin: Čtyřdveřák, který by v konkurenci neobstál

I po více jak sedmdesáti letech od svého založení Ferrari nevyrobilo čtyřdveřový vůz. Jednou k tomu ale bylo velmi blízko.

Číst celé

Proč Bugatti Chiron překonalo 300 mil v hodině pouze v jednom směru

Znáte skutečný důvod, proč organizace Guinness World Records neuznala rychlostní rekord Bugatti Chiron Sport?

Číst celé

De Tomaso Mangusta: Zabiják Cobry

Italské sportovní auto poháněné americkým osmiválcem nebylo tak drahé, jak vypadalo.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Rok bez osobního bankrotu

Červená Mazda RX-8 je ozdobou naší redakční garáže už dvanáct měsíců. Jaký byl uplynulý rok za jejím volantem a jak funguje v reálném světě?

Číst celé