K životnímu nákupu stačí 2 miliony. Tahle auta musíte koupit právě teď

Ceny na trhu s ojetými zajímavými auty rostou skoro exponenciální řadou, ale pokud máte pod postelí schované dva miliony, můžete pořídit opravdu skvělá sportovní a supersportovní auta. Tohle je můj výběr.

Nevím, jak dlouho to vlastně potrvá, ale současná ekonomická situace přeje investování do aut. Stroje, které původně vznikly, aby sloužily člověku, se v posledních letech stávají lukrativním způsobem, jak uložit peníze.

S mým dobrým kamarádem velmi často řešíme, jaké zajímavé klasické auto by měl pořídit do vlastní garáže, které by mu v budoucnu mohlo vydělat snadné peníze. Naše pátrání však často končí v nedostupných výšinách. Jaká je nejlepší investice do dvou milionů korun? Takovou otázku jsem si položil jednoho sobotního večera a dal se do hledání, přičemž jsem našel několik vhodných adeptů, za něž bych takovou částku rád utratil.

V návaznosti na to jsem sestavil seznam svých favoritů přinášejících radosti i starosti, které bych si s obrovskou porcí lásky přivedl do života. Následující seznam obsahuje pět sportovních aut, jež lze pořídit za částku mezi jedním a dvěma miliony korun. Tahle auta už nikdy nebudou dostupnější a navíc vás doslova pohltí svým charakterem.

Audi R8 4.2 FSI

Sportovní Audi s osmiválcovým motorem uprostřed je vlastně sázkou na jistotu. Počin německých inženýrů pokračuje tam, kde skončila legendární Honda NSX. Cenově dostupné kupé s designem drahého supersportu nabízí optimální mix rychlého svezení s každodenního použití. Vidlicový motor je převzatý z ostrého sedanu RS4 a disponuje mazáním se suchou klikovou skříní. Vhodným hledaným parametrem při nákupu je manuální převodovka, jelikož automatický R-Tronic mění jednotlivé rychlostní stupně příliš dlouho. Důkazem o úžasnosti Audi R8 je skutečnost, že Jeremy Clarkson krátce po jejím uvedení přemýšlel, zda by se neměl zbavit svého Gallarda a koupit právě lidový supersport z továrny Audi.

Ferrari 550 Maranello

Položili jste si někdy otázku, jak zkonstruované má být opravdové plnotučné Ferrari? Podle staré ideologie zakořeněné hluboko v DNA italské značky by mělo mít vidlicový dvanáctiválec uložený v přední části karoserie typu grand tourer. To je případ úžasného 550 Maranello, které přišlo na trh v roce 1996 a setrvalo na něm následujících pět let. Název vozu odkazoval na 5,5 litrovou hnací jednotku a město, v němž Ferrari vyrábí superauta už dlouhá desetiletí. Z montážní linky odjelo pouhých 3 083 exemplářů, přičemž všechny byly vybavené šestistupňovým manuálem s otevřenou kulisou řazení. Ferrari 550 Maranello je z mého pohledu tím nejkrásnějším GT, které kdy ve Ferrari vyráběli.

Ferrari 612 Scaglietti

Ačkoliv ve svém výběru už jedno dvanáctiválcové GT z dílen Ferrari mám, nemůžu opomenout ani první čtyřmístný model 21. století v podobě 612 Scaglietti. Proč? Některé z kusů nabízených v inzercích můžete pořídit za cenu shodnou s typem 550. V tomto případě se však bavíme o čtyřmístném Ferrari, jež vznikalo mezi lety 2004-2011. Pod jeho kapotou byl uložený 5,7 litrový motor V12 dosahující 540 koní, který posílal výkon na zadní kola skrze šestistupňový manuál či sekvenční převodovku F1. 612 Scaglietti bylo zároveň druhým modelem značky s kompletně hliníkovou karoserií, čímž navázal na prvenství typu 360 Modena. Karoserie vznikala přímo v karosárně Scaglietti a následně bylo ve Ferrari smontováno 3 025 exemplářů. Tipnete si, kolik z nich mělo manuál? Pouhých 199.

Lamborghini Gallardo

Podobně jako v minulém odstavci zmíněná 360 Modena, i Lamborghini Gallardo bylo několik let mým opravdovým autem snů. Přestože dospělejší Murciélago bylo opravdovým lambem, na Gallardu mě fascinoval jednoduše střižený design s konvenčními dveřmi a uřvaný vidlicový desetiválec uložený uprostřed. Ten v pětilitrové podobě disponoval výkonem 500 koní, ale s modernizací provedenou spolu s uvedením otevřené varianty Spyder povyskočila vytvářená síla až na hodnotu 520 koní. Lidový model značky nesoucí název odhodlaného bojového býka je stále nejprodávanějším autem v historii Lamborghini. Včetně dvou postupných faceliftů se prodalo dohromady 14 022 aut. I přes výkonnější modernizace bych zvolil auto v původní podobě, ale mé dilema by vzniklo v okamžiku, kdy bych se rozhodoval mezi manuálním šestikvaltem a sekvenční převodovkou E-Gear.

Porsche 911 (996)

„Devětsetjedenáctka“ je na trhu už dlouhých 55 let a poslední generace stále nese základní křivky té první. Někteří ze zákazníků již dlouhodobě volají po změnách, z nichž první opravdová přišla na konci devadesátých let, kdy se ve Stuttgartu odvážili výrazně přepracovat příď svého ikonického modelu. Svět následně praštil designéry přes ruce, jelikož světla pocházející z Boxsteru zkrátka nebyla hezká. S odstupem času si však říkám, že se mi výsledek jejich snažení začíná zamlouvat, hlavně v případě původní verze s nezměněným tvarem světlometů. Ty ale nebyly jedinou důležitou změnou, s níž generace 996 přišla na trh. Stala se totiž historicky první 911, jejíž plochý šestiválec byl chlazený kapalinou. To je hlavní důvod, proč si myslím, že by se kontroverzní Porsche mohlo stát investičně zajímavým sportovním autem i přes více než 175 tisíc vyrobených exemplářů.

Koenigsegg CC8S: Fascinující výsledek odhodlání švédského snílka

První model v úspěšné historii Koenigseggu vsázel na nejlepší dostupné technologie a v tabulkách překonal supersport, jímž se inspiroval.

Číst celé

Bugatti ID 90 Concept: Vývojový koncept legendárního Bugatti EB 110

Koncept Bugatti ID 90 se představil jako designová studie při hledání správných linií pro legendární Bugatti EB 110. V 90. letech neuspěl, ale do současnosti příliš nezestárl.

Číst celé

RUF: Mistrný fanatismus

Sporťáky stuttgartské automobilky v jejich historii upravoval kde kdo, ale jedna značka se je snažila udělat výrazně lepší a brutálnější při zachování tovární kvality.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Točí lehce, chytá těžce

Redakční Mazda RX-8 se těší usilovné údržbě a velkému zájmu na Legendách, ale i tak zlobí.

Číst celé

Poznejte původ emblému Ferrari. Kde se vzal vzpínající se kůň?

Všichni z nás ho znají a někteří z nás ho uctívají. Odkud ale pochází ikonický znak Ferrari zobrazující vzpínajícího se koně? Tohle je skutečný příběh nejslavnějšího znaku automobilky.

Číst celé

Porsche 911 Carrera RSR Turbo 2.1: Když atmosféra nestačí

Inženýři ze Stuttgartu zjistili, že jejich závodní atmosférické motory byly na vrcholu možností a vydali se cestou přeplňování. Carrera RSR Turbo 2.1 se stala prvním pokusem použití turbodmychadla v okruhové 911.

Číst celé