Sláva automobilovým outsiderům

Co si představíte, když se řekne Outsider cars?

Nedávno jsem se procházel Facebookem, až mi nabídl přidat se do skupiny Outsider cars. To mě zaujalo, připadá mi to vlastně docela dobrý nápad. Automobilových legend máme 3 pytle, jmenuje se po nich automobilová slavnost i naše rubrika pro zajímavé vozy. Jenže jsou i auta, která jsou zajímavá, aniž by byla legendami. Občas jsou dokonce outsidery. Auta, která jsem dávno zapomněl, že existují a přitom neprávem. A o takových si chci něco přečíst.

Navnaděn touto myšlenou jsem se přidal do skupiny a očekával jsem ráj na zemi. Vlákno, kde se majitelé Peugetu 607 hádají s majiteli Renaultu Vel Satis, kdo má komfortnější auto, do čehož hází nesouvisející vtípky řidič třídveřové Hondy HR-V z přelomu milénia. O post níž bych našel majitele první Subaru Tribecy ptajícího se do pléna, co si myslí o jeho záměru koupit Smart Brabus Roadster, načež mu majitel nejlevnějšího Maybachu 57 z Mobile.de, který jako daily jezdí se Suzuki Kizashi odpovídá, že by raději šel do MG F nebo si připlatil a koupil prvního Boxstera. Čekal jsem přehlídku aut kronikáři opomenutých, přitom skrývajících plno šťavnatých příběhů.

Než jsem stačil nahlédnout dovnitř – zřejmě šlo o uzavřenou skupinu -, napsala mi slečna nebo paní s vytuněným Golfem IV oznamujíc mi, že je zakladatelkou skupiny, která pořádá srazy, které mají svá pravidla: Nehejtit, nehulit trávu a negumovat. Upřímně, nevím k čemu jinému než k hejtění jsou vytuněné Golfy dobré. Ve skutečnosti nevím, jestli vůbec lepší auto na hejtění existuje. Každopádně, tohle nevyšlo. Proběhlo malé mrzení, ale myšlenka zůstala.

Myšlenka, že existuje spousta zajímavých příběhů, které jsme ještě neslyšeli o autech, která stojí v koutě tak jako Charlie z románu Stephena Chboskyho. Myslím, že stále ještě musíme zjistit, k čemu je dobrá Mazda MX-6 a možná pár z vás dodnes nevědělo, že jedno z nejošklivějších nejrozporuplnějších aut na světe, Fiat Multipla, byla vystavována ve věhlasném Muzeu moderního umění MoMA v New Yorku jako ukázka toho nejlepšího, co (tehdy současný) design konce devadesátých let dokáže.

Když budu toto léto alespoň z půlky tak produktivní, jak bych chtěl, sem tam se o outsiderech a antilegendách, hrdinech všedních dnů i naprostých prodejních propadácích rozepíšu a přinesu i já nějaké zajímavé čtení. V této sféře automobilových outsiderů se může zdát zajímavé každému něco jiného, proto jsme zvědaví i na vaše tipy a návrhy – napište nám do komentářů. Nebo, pro ty odvážnější z vás je tu Křeslo pro hosta, kde vás rádi necháme zazářit. 

Ze sedačky dokonale sériové Miaty NA s ošklivo-krásnými mrkačkami vás zdravím: Outsiderům zdar!

PS: Jo, a nechte prosím inkriminovanou facebookovou skupinku žít. Hejtit je přece zakázáno.

Edit po vydání článku: Vážně toho nechte, slečna není zvědavá na sprosté výlety, které ji někteří nyní píšou. Zas tolik toho neudělala, když si tuní Golfa. 🙂

Poradna: Líbí se mi X6, co mám dělat?

Coming out je tu. Už to muselo ven. Jen nevím, jestli v tom jsem sám, nebo mi dá někdo za pravdu.

Číst celé

Lancia D50: Ferrari převzalo závodní program kvůli tragédii

Lancia D50 měla fantastický závodní debut, ale její úspěšné tažení ukončila tragédie, kvůli níž byl tovární program formule 1 následně zrušen.

Číst celé

Vzpomínky na Ferrari F40 od tří mužů, kteří jej zkonstruovali

Designér Leonardo Fioravanti, testovací jezdec Dario Benuzzi a šéf speciálních projektů Ferrari Ermanno Bonfiglioli vzpomínají na Ferrari F40.

Číst celé

Toyota GR Supra je jediné nové sportovní auto, které bych vážně chtěl

Toyota GR Supra se nelíbí většině fanoušků nejslavnější čtvrté generace, ale jinak je jedním z nejlepších sportovních vozů současnosti. Proč po ní toužím?

Číst celé

Toyota GR Supra: 3 problémy, se kterými se musí vypořádat

Dokáže nová Toyota GR Supra nahradit ikonickou minulou generaci? Pokud se na to kouknete správným úhlem pohledu, tak ano.

Číst celé

Bizzarrini 5300 GT: Ital se srdcem z Corvetty

Dohodnout se s Enzem Ferrarim nebylo jednoduché. Po neshodách mu byl konkurencí nejen Ferruccio Lamborghini, ale i jeho bývalý inženýr Giotto Bizzarrini.

Číst celé