Český Veyron překonal 400 km/h na dálnici. Sledujte jeho příběh

Bugatti Veyron českého majitele Radima Passera se stal světově prvním exemplářem, který oficiálně dosáhl rychlosti přesahující 400 kilometrů v hodině na veřejné dálnici.

Inženýři Bugatti měli při vývoji Veyronu jediný cíl: jejich nový počin se měl stát nejrychlejším sériově vyráběným autem na planetě, které však muselo nabízet komfort shodný s běžným kupé kategorie GT. Den 6. dubna 2005 se stal pro Bugatti a celý koncern Volkswagen Group historicky významný. Tisícikoňový supersport na tovární testovací trati v Ehra-Lessien dosáhl maximální rychlosti 408,47 kilometrů v hodině, s níž se stal světovým vládcem mezi sériovými auty na dlouhou dobu.

Takovou rychlostí ale Veyron nejezdí denně a každé její dosažení je důležitou událostí. Své o tom ví i český majitel Radim Passer, který se v roce 2015 stal prvním člověkem na světě, jež ve svém Bugatti dosáhl téměř nejvyšší možné rychlosti.

 

Po krátké zkušenosti s autem na testovací dráze v Německu se rozhodl, že by si zážitek rád zopakoval ve vlastním autě. Tým lidí, jehož součástí byli i inženýři Bugatti, se pustil do příprav jízdy, při níž mělo být dosaženo rychlosti 400 kilometrů v hodině na německé dálnici.

Usilovné snažení však nešlo podle představ, jelikož svou roli sehrálo nejen klima, ale i poškozená převodovka. Nakonec se ale vše podařilo a Radim Passer se spolu se svým synem oficiálně stali prvními lidmi, kteří s Veyronem jeli více než 400 km/h na veřejné komunikaci. Výsledná dosažená rychlostní hodnota byla 402,5 kilometrů v hodině. Video dokumentující přípravy a průběh zkušebních jízd můžete vidět pod tímto článkem.

Dvojice Aventadorů se prohání v italských kopcích

I Lamborghini natáčí reklamní spoty svých supersportů.

Číst celé

Uplynuly dva roky s wankelem. Redakční Mazda RX-8 slaví výročí

Shrnutí prvních dvou let vlastnictví sportovního kupé, o kterém se dozvíte více špatných pověstí než těch dobrých. Zajímá vás, jak to bylo s jeho nákupem, přemýšlením o prodeji a jak to s ním doopravdy je a bude?

Číst celé

Den Země: Nejlepší zelená auta na závodní okruh

Oslavujeme mezinárodní svátek Den Země trojicí nejlepších zelených aut, se kterými se nemusíte bát vyrazit na váš nejbližší závodní okruh. Nebo s nimi můžete vyrazit do Zeleného pekla, když už jsme u té zelené.

Číst celé

Hvězdy z Paříže roku 1998. Co se představilo před 20 lety?

Nejžhavější novinky autosalonu v Paříži, které se představily veřejnosti před dvaceti lety. Pamatujete si, když byla tato auta nová?

Číst celé

DAF 55 Siluro: Elegantní kupé, ve kterém bydlela zvířátka

Vytříbený koncept z rukou slavného návrháře měl ukázat nejnovější designové trendy šedesátých let. Po náhlém úmrtí svého tvůrce ale skončil na zahradě, kde sloužil jako přístřešek pro různá zvířata.

Číst celé

RUF: Mistrný fanatismus

Sporťáky stuttgartské automobilky v jejich historii upravoval kde kdo, ale jedna značka se je snažila udělat výrazně lepší a brutálnější při zachování tovární kvality.

Číst celé