Český Veyron překonal 400 km/h na dálnici. Sledujte jeho příběh
Bugatti Veyron českého majitele Radima Passera se stal světově prvním exemplářem, který oficiálně dosáhl rychlosti přesahující 400 kilometrů v hodině na veřejné dálnici.
Inženýři Bugatti měli při vývoji Veyronu jediný cíl: jejich nový počin se měl stát nejrychlejším sériově vyráběným autem na planetě, které však muselo nabízet komfort shodný s běžným kupé kategorie GT. Den 6. dubna 2005 se stal pro Bugatti a celý koncern Volkswagen Group historicky významný. Tisícikoňový supersport na tovární testovací trati v Ehra-Lessien dosáhl maximální rychlosti 408,47 kilometrů v hodině, s níž se stal světovým vládcem mezi sériovými auty na dlouhou dobu.
Takovou rychlostí ale Veyron nejezdí denně a každé její dosažení je důležitou událostí. Své o tom ví i český majitel Radim Passer, který se v roce 2015 stal prvním člověkem na světě, jež ve svém Bugatti dosáhl téměř nejvyšší možné rychlosti.
Po krátké zkušenosti s autem na testovací dráze v Německu se rozhodl, že by si zážitek rád zopakoval ve vlastním autě. Tým lidí, jehož součástí byli i inženýři Bugatti, se pustil do příprav jízdy, při níž mělo být dosaženo rychlosti 400 kilometrů v hodině na německé dálnici.
Usilovné snažení však nešlo podle představ, jelikož svou roli sehrálo nejen klima, ale i poškozená převodovka. Nakonec se ale vše podařilo a Radim Passer se spolu se svým synem oficiálně stali prvními lidmi, kteří s Veyronem jeli více než 400 km/h na veřejné komunikaci. Výsledná dosažená rychlostní hodnota byla 402,5 kilometrů v hodině. Video dokumentující přípravy a průběh zkušebních jízd můžete vidět pod tímto článkem.