Caterham Seven Supersprint se vyprodal za 7 hodin

Několik desítek let stará koncepce jednoduchého sportovního auta stále funguje. Po novém výročnímu Caterhamu se přímo zaprášilo.

V rámci nedávné akce Goodwood Revival ve Velké Británii Caterham představil šedesátikusovou edici Seven Supersprint. Retro lightweight oslavuje šedesáté výročí od vzniku původního Lotusu 7 a přináší několik dobových prvků. K těm patří například šest různých zbarvení, jež jsou pojmenovány po závodních okruzích Aintree (tmavá zelená s oranžovou přídí), Hockenheim (stříbrná s červenou přídí), Imola (červená s bílou přídí), Watkins Glen (bílá se závodními pruhy Gulf), Dijon (modrá navy s bílou přídí) a Zandvoort (světlá zelená s černými doplňky). Mřížka chladiče je inspirována vozy Le Mans.

Novinka technicky vychází z modelu Seven 160 a je poháněna tříválcem Suzuki o zdvihovém objemu 0,66 litru. Maličký agregát dosahuje maximálního výkonu 95 koní a je spojen s pětistupňovým manuálem. Hnací síla je následně přenášena na zadní kola skrz samosvorný diferenciál.

Malá továrna z Crawley v Sussexu vyrobí celkem 60 kusů, z nichž 30 bude určeno pro Velkou Británii a zbylý počet vozů si rozeberou zájemci z ostatních států Evropy. Celá produkce byla rozprodána za sedm hodin, čímž automobilka vytvořila svůj nový prodejní rekord. Cena speciálního Caterhamu byla stanovena na 29 995 britských liber (přibližně 865 000 Kč).

Chceme tvou zpětnou vazbu

Čas plyne jako voda a web Temple of Speed je online už skoro dva měsíce. Nyní se obracíme na vás, čtenáře, s prosbou o zpětnou vazbu. Díky ní se nejen dozvíme, co děláme dobře a co děláme špatně, ale taky to, kdo jste vy a pro koho Temple of Speed vytváříme.

Číst celé

Eduardo Weber: Slavný výrobce si zpečetil svůj osud spoluprací s fašisty

Italský inženýr Eduardo Weber byl průkopníkem ve výrobě dvojitých karburátorů. Spolupráce s italskými fašisty však znamenala jeho předčasný konec.

Číst celé

Ferrari 250 LM: Poslední Ferrari historie, které vyhrálo Le Mans

Ferrari vyrobilo pouze 32 exemplářů typu 250 LM. Záměrem bylo přenést technologie prototypů do automobilových závodů třídy GT.

Číst celé

Gordini: Rychlé Renaulty z rukou kouzelníka

Amédée Gordini byl nejen závodník původem z Itálie, ale také skvělý konstruktér, díky čemuž si vysloužil svou přezdívku le Sorcier.

Číst celé

RAUH-Welt BEGRIFF: Rozšířená Porsche dobyla svět

Stačí, aby někdo vyslovil jednoduchou zkratku “RWB” a okamžitě pochopíte, oč tu běží. Nicméně, znáte začátek příběhu bláznivě rozšířených Porsche?

Číst celé

Ferrari California: Proč byl základní kabriolet pro Ferrari důležitý?

California byla pro Ferrari důležitější, než by se zprvu mohlo znát. Přinesla několik významných prvenství a po dlouhých letech oživila technické řešení, které se naposledy objevilo v ikonické F40.

Číst celé