Callum Vanquish 25: Vylepšená britská legenda konečně vyráží na silnice

S vývojem nové verze Aston Martinu Vanquish pomohl skotský návrhář Ian Callum, který vytvořil originální vůz. Novinka vznikne omezeném počtu 25 kusů.

První exkluzivní vůz nového studia skotského designéra Iana Calluma je připravený na cestu. Callum Vanquish 25, vyvinutý ve spolupráci s R-Reforged, se poprvé představil v roce 2019, ale až nyní je hotový pro sériovou výrobu.

Callum Vanquish 25 vychází z produkčního Aston Martinu Vanquish S, který Callum navrhl pro Aston Martin během svého působení ve společnosti TWR Design. Ian Callum však s produkčním Vanquishem nikdy nebyl zcela spokojený, protože „nová“ verze má více než 350 úprav designu, materiálů a technologií.

Aston Martin Vanquish S se při této evoluci proměnil na ještě pohodlnější cestovní kupé. Po technické stránce se nejvýznamnějších změn dočkal podvozek s pečlivě naladěnými tlumiči Bilstein, tužšími stabilizátory, nižší světlou výškou, širším rozchodem kol a pneumatikami Michelin Pilot Sport na dvacetipalcových kolech.

Pozice za volantem je nižší než v původním Vanquishi a v interiéru se objevil volant s tenčím věncem. Adam Donfrancesco, vedoucí technického oddělení R-Reforged, říká, že ve Vanquishi 25 použili nové řízení s rychlejším převodem a lepší zpětnou vazbou. Prototyp vozu prošel testováním na silnicích a závodních okruzích, při němž najel více než 30 000 kilometrů.

Atmosférický vidlicový dvanáctiválec je „ozdobený“ sacím potrubím z uhlíkových vláken a dosahuje nejvyššího výkonu 588 koní. Callum Vanquish 25 tak vyvine vyšší výkon než originální Vanquish S a může být vybavený manuální, automatickou nebo poloautomatickou převodovkou.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Interiér každého z 25 plánovaných vozů se bude vyrábět kompletně na přání s perfektní kůží Bridge of Weir a speciálním místem pro odnímatelné kapesní hodinky Bremont. K dispozici bude také speciálně navržená sada zavazadel Mulberry.

Základní cena za nový Callum Vanquish 25 se pohybuje okolo 11 milionů korun, v závislosti na nákladech na dárcovské auto. Ano, abyste si mohli pořídit nejnovější limitovaný Vanquish, budete muset poskytnout Vanquish S z let 2001 až 2007 na přestavbu. Výroba začíná v září a první objednávky míří do Evropy a Latinské Ameriky.

Ian Callum se začal věnovat konzultační činnosti v oblasti automobilového designu poté, co opustil Jaguar, kde byl zodpovědný za modely F-Pace, F-Type, I-Pace a další. K nejslavnějším vozům jeho návrhářské kariéry patří Aston Martin Vanquish, Vantage, DB9, Ford Puma a Ford Escort Cosworth.

Sbarro Super Eight: Brutální hot hatch s osmiválcem z Ferrari 308

Šílené Sbarro Super Eight se vyrobilo v jediném exempláři, který je poháněný uprostřed uloženým vidlicovým osmiválcem Ferrari 308 GTB o 260 koních.

Číst celé

Počátek neočekávaného úspěchu. Zrození Fordu Mustang

Jen málokdo věřil myšlence na úspěch tohoto modelu, ale opak byl pravdou. Pony car se stal hitem již v den svého představení a nyní, po více jak padesáti letech od onoho dne, je jedním z nejslavnějších amerických sportovních vozů.

Číst celé

7 prototypů BMW, které měly postoupit do sériové výroby

Vybrali jsme sedm prototypů BMW, o nichž si myslíme, že měly postoupit do fáze sériové výroby. Souhlasíte s námi?

Číst celé

Giorgetto Giugiaro: Automobilový návrhář 20. století

Giorgetto Giugiaro v době svého působení v automobilovém designu navrhl mnoho aut, z nichž ty nejznámější kousky vytvořil pod křídly svého studia Italdesign. Připravili jsme pro vás nejen jeho příběh, ale i galerii nejhezčích a nejzajímavějších vozů z jeho pera.

Číst celé

Subaru Tribeca: Velké SUV pro USA se prodávalo i v Čechách

V historii Subaru byla sedmimístná Tribeca největším modelem značky na evropském trhu a zároveň byla vozem Subaru s nejobjemnějším motorem pod kapotou.

Číst celé

50 let smůly. Koupila si Tesla prokletou továrnu?

Když v roce 2010 mladá elektro-automobilka Tesla hledala své první pořádné výrobní prostory, dohodla se na odkoupení kalifornské továrny Toyoty. Jenže tato fabrika za svých dnes již 56 let existence zažila tolik nešťastných okamžiků, až si svět začal říkat, jestli není prostě prokletá.

Číst celé